Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

tirsdag 14. februar 2012

Kinaskapet, kapitulert malerinne og fastelavnsris


Her går arbeidet med kinaskapet sakte framover. Etter heftgrunn har det fått en omgang med hvitt (40 i blankehetsgrad)  Det er fantastisk å kikke bort på det lyse, vennlige hjørnet!
 Jeg kjenner jeg kommer til og stortrives med det hvitt, men det må en omgang med maling til før det er klart.

Tror kanskje Sinnasnekker`n hadde tatt en alvorsprat med far i huset om han hadde vært flue på veggen her i går. Far i huset får lettere angst når hans malingsvillige kone svinger penselen. Så angst får han for prikkete gulv, ødelagte pensler, og hvithåret kone at han hopper i malingsklær og vil overta penselen. (sikkert godt ment..)
Tror nok sinna-Otto ville sagt at denne malings-tornadoen av ei  kone burde fått gjort arbeidet hun ikke har noe i mot å gjøre. Det kan være han hadde gitt denne litt slumsete kona et lite kurs i rengjøring av pensler og en  formaning med på kjøpet,godeste Otto....
Kanskje burde jeg kloret meg fast til malekosten med hender og klør...
Jegt gjorde ikke det i går.. (jeg maler heller når jeg er alene hjemme jeg... hi,hi,, litt "rampete" må man da være!)





               Det er fastelavn til søndag, og i dag lagde jeg min enkle variant av  fastelavnsriset. Jeg bare klipper noen strimler med farget papir, bretter en brett (så strimmelen blir fin på begge sider)  og binder på tørre grener. Dessverre ingen klingende mynt til santitetsdamene, men jeg er ikke så voldsomt glad i fjær i de sterkeste farger, og så er det dette med allergien min. Jeg må ha noen tørre kvister, så går det helt supert.

HA EN FLOTT KVELD!

11 kommentarer:

  1. Det skapet blir nydelig i hvitt, Kaspara:) Skjønner godt mannen din vil ta over hvis du søler fælt, det må du slutte med da vettu;) Det går nå vel greit å søle litt hvis du maler med vannløselig maling:)Nydelige fastelavnsris, en god ide:)Vi skal på hytta, så da får vi se hva jeg finner på av ris, de må lages på stedet:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Å, jeg kjenner meg godt igjen i tålmodighetsprøven det er å gjøre ting riktig og ordentlig. Skapet kommer ihvertfall til å bli superfint til slutt :-)

    SvarSlett
  3. God kveld kjære Kaspara! Så utrolig fint det ble! Flott i hvitt! Fikk du mailen jeg sendte deg? Det passet dårlig i morgen, Sun skal hoppe og sprette, synge og danse på en skoleforestilling denne uken. Jeg må være sjåfør og publikum, men håper vi sees snart. Nb. Melboksen jeg ser i skapet er utrolig fin og har en skjønn farge. Ha en fin kveld. Klem fra M

    SvarSlett
  4. Fint med papirstrimler på fastelavenris, skapet blir jo så fint, bare mal når du er alene du, kjenner meg igjen...hi,hi...klem

    SvarSlett
  5. Jeg er så utrolig glad i bloggen din, Kaspara! Fargene, ordene, ideene...rett og slett alt sammen! I år skal jeg følge ditt eksempel for fastelavensriset, takk for en glimrende tanke...dette kan jo ungene bli med på også :-) klem til deg min venn

    SvarSlett
  6. your home looks great ,love all the pretty paper

    SvarSlett
  7. Så fint skapet blir! Det er så deilig når man bestemmer seg for å forandre noe og man kjenner på hele seg at det blir en bra forandring. Liker fastelavensrisutgaven din!

    Takk for god bedring-hilsen. Satser på at formen kommer seg om ikke altfor lenge.

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

    SvarSlett
  8. finefine skapet ! ;)

    ...og riset også! Så enkelt og pent !

    SvarSlett
  9. Fin ris! Eg likte din variant betre enn kjøpevarianten og vurderer sterkt om eg skal finna energi til å henta meg nokre greiner. Her slepp me heldigvis allergi!

    SvarSlett
  10. Skapet blir jo kjempelekkert. Riset også var flott. Sønnen i huset har kjøpt ris fra Sanitetskvinnene i år så da får det bli med det :)

    SvarSlett
  11. Det ble jo så fint - og "ja" til å være litt rampete, spesielt med en så snill mann som "tilgir" etterpå :-)

    SvarSlett