Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

søndag 22. april 2012

Helgens loppefunn



Det har vært en formidabel loppehelg i Sandefjord; 3 loppemarkeder er storslått for oss vestfoldinger. Far i huset og jeg valgte å kjøre til Jotunhallen først og titte der. Det er fint med loppemarkeder i store idrettshaller, man får litt mer albuerom. Jeg hadde ikke ruslet lenge rundt før en søt brunhåret dame smilte til meg og sa" er du Kaspara?"Å hive på seg en kasparasydd kjole og så gå på loppemarked kan jo noen ganger røpe ens person for  mulige blogglesere. Den søte loppejegeren som tok meg i armen var damen bak bloggen Loppedilla.   Veldig koselig å hilse på deg! Hun har en flott blogg forøvrig.
Så dukket Ingrid med Fjeldborg-bloggen opp og min venninne "Nøtteskrika" med bloggen Stilleben.
Veldig sosialt med andre ord!
Allikevel ble det noen små kjøp: den fine vinballongen, en sort blank liten krakk (hva er det med meg og krakker?? Jeg innbiller meg alltid at vi får plass til en liten krakk til)
samt et lilla fat. Jeg har dilla på lilla, kan man si.
Ferden gikk så videre til Bugården ungdomsskole rett ved Jotunhallen, og der ble det null kjøp. Ikke for at det kun var uinteressante ting der; slettes ikke. Jeg sto lenge og beundret en trebord (Lite spisebord) som var alldeles nydelig i treverket, men hvor, hvor, hvor skulle jeg plassere det hjemme???
Jeg måtte gjøre meg steinhard, sette ryggen til og gå strake veien ut av loppemarkedet.
Vi fikk også vært innom loppemarkedet på Varden ungdomsskole, og der ble det med et Stattfordshire serveringsfat og en kakeboks hjem.
For virkelig å få i pose og sekk når det gjaldt  gjenbruks-raid, avsluttet far i huset og jeg ferden på den nye store gjenbruksbutikken i byen og kunne bekrefte at vi ikke gikk glipp av noe.
Greit å være på den sikre siden!
Gutta Boys er lykkelige for at de er så gamle at de kan sykle på fotballbanen i stedet for å holde moder`n og fader`n med selskap på loppesirkus.
Med røde roser kom de hjem og håpet at den eldre generasjon ikke hadde gått amok og halt for mye inn i huset. Fornøyde kunne de konstantere at det var bare småting.

SPENNENDE OG GOD NY UKE TIL DEG!

15 kommentarer:

  1. God søndagskveld i Kasparahuset - så fine lopper dere har funnet:) Krakker er bra - jeg skal på jakt etter to små/lave trekrakker/skamler som kan få plass på badene våre innunder vaskeskapene. Vi damene her i huset er jo ikke av de høyeste, så vi må ha slikt utstyr på badet for å nå opp i høyden der stikk-kontakter og håndklær befinner seg, vet du - og nå kneler de 15 år gamle Ikea-badekrakkene snart;)

    Ha en fin-fin ny uke alle sammen - klem!

    SvarSlett
  2. Ja det får man si! Det var litt av en loppehelg!!!
    her har det også vært loppis flere steder ikke så langt unna,
    men må fokusere på å ikke dra så mye inn nå før konfirmasjon,
    holde fokus på det som er viktig.
    i dag har vi laget sang og bordkort, litt hver dag så ikke alt kommer siste dagen;)
    men etter 5 mai, da er det loppeshopping igjen!
    -alt du hadde funnet i dag var fint!
    Klem

    SvarSlett
  3. Syns den sorte kerakken var aldeles nydelig! Og den tar sikkert nesten ikke noe plass;)
    Kaja er heller ikke overvettes begeistret for å være med på loppis, hehe:) Men enn så lenge så må hun, stakkar!
    God ny uke!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara!
    Fine lopper. Likte veldig godt det lilla fatet.
    Klem :-)

    SvarSlett
  5. God kveld Kaspara! Så fine ting dere har funnet på loppis i helgen! Det fatet var lekkert i lilla! Jeg vet jeg sa jeg ikke var så glad i lilla, men jeg liker det veldig godt i så små doser :-)! Jeg fant ikke stort på de to loppemarkedene jeg var på. Ha en fin ny uke! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  6. Herlig svart krakk - den hadde jeg definitivt halt med meg hjem hvis jeg kunne ;-)
    Du er nok loppeproff :-))

    SvarSlett
  7. Flotte ting du fant også! Takk for tips. Jeg fant utav det og du hadde helt rett. Helion Arnstadt for Bauhaus :)
    Sprudlende uke til deg!

    SvarSlett
  8. For en fantastisk krakk - er så fint med blank sortfarge! Sier det en gang til, så heldig dere er som kan gå fra det ene loppemarkedet til det andre. Kribler bare ved tanken..! Du kan forresten vine unike glassøredobber inne hos meg nå.. God mandag til deg.

    SvarSlett
  9. Herlig!
    ...nå fikk jeg lyst tilå ta turen til loppis i sandefjord engang jeg...høres så hyggelig ut å tilfeldig møte søte loppefrøkner når man tusler rundt med "skattejakt-briller" på!*smile*

    ...og fiiiine lopper da søte du! Har så lyst på en sånn vinballong jeg! Fant en i verdens fiiiineste mint/turkis tone...men den var SVÆR! Og i en knøtteleilighet med MASSE ting fra før ville den nok blitt for stor...måtte gå videre med et lite snufs i halsen gitt....

    ...digger krakken også...passer jo til mye! Og svart er fin kontrast når man har mye farger og hvitt! Love*smile*

    Ønsker deg en flott uke, søte du!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  10. Hei Kaspara:)
    Kjempefine loppisfunn!
    Jeg også elsker loppis:)
    La meg til som følger og kommer garantert tilbake. Likte meg godt her inne på den fine bloggen din:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  11. Herlige lopper, Kaspara:) Liker det fatet skikkelig godt:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  12. Hihi! den kjolen va jo ikke til å ta feil av:) morsomt å møte bloggere på den måten der.. og jammen e skatter nok til alle.. hylla mi e bært rett inn i garasjen og æ har ikke nevnt den med et ord til mannen ... :)

    SvarSlett
  13. Hei Kaspara,
    så fine ting! Takk for hilsen fra deg!
    Måtte le litt når du skriver om Sandefjord...
    jeg er fra Tjølling! Var på loppemarket i Jotunhallen
    i fjor hihi! Verden er ikke stor.
    Fin tirsdag til deg! klem Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er nok ikke meg... men det er jo ikke så mange som heter Sletsjøe.
      20 grader på kveldstid er ikke ille i Norge i mars nei.. Solen kommer nok snart. Ha en flott dag! klem Hege

      Slett