Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

torsdag 26. april 2012

Kom mai du skjønne grønne




Her er dagens nysydde skjørt laget av en prikkete loppe-duk og et lekkert sengetøy fra det glade 70-tall.
Med strikk i livet er det lett som en plett! Jeg syr bare en løpegang og trer et strikk gjennom, og vips ferdig til bruk!
Forstykket og bakstykket klipper jeg etter et annet skjørt i klesskapet jeg liker fasongen på. Ingen mønster og fiksfakseri her i gården! Dere som har fulgt meg en stund, vet kanskje at jeg slettes ikke er glad i mønster, blir litt tvangstrøye det føler jeg. Jeg beundrer dere som får det til!
På baksiden fant jeg en liten flekk på det prikkete stoffet. Med en lomme rett opp på flekken og en liten heklet lapp, ble elendigheten skjult for omverden.
Nå er det bare å vente på milde, fine maidager!

FIN TORSDAG TIL DEG!




21 kommentarer:

  1. I et sånt skjørt kan man jo ikke ha en dårlig dag?
    Helt herlig!
    Blir så imponert over din stadige produksjon!
    Ha en finfin torsdag!

    SvarSlett
  2. Dette skjørtet lyste det VÅR av!
    Tusen takk for stoffpakken som kom i posten tidligere i uka. Jeg er veldig fornøyd, stoffene var helt nydelige!!

    Fineste kvelden ønskes deg!

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott!! Digger de stoffene sammen! :-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. hei du:) Kuult skjørt, ønsker å se det PÅ deg:)) Ligner på de jeg bruker å sy i fasong, veldig praktisk med strikk i livet! HA EI FLOTT HELG:)

    SvarSlett
  5. Nydelig som alltid :-) Og jeg er så hjertens enig i at lys og varme og mai er på sin plass. Å, som det har regnet i dag! Men det må jo ta slutt en eller annen gang vel?

    SvarSlett
  6. Herlig skjørt i nydelige grønne farger! Jeg liker måten du jobber på ;)

    SvarSlett
  7. Så fiiint, Kaspara - det var vårskjørtet over alle vårskjørt - dette tipper jeg at solen har sett, så nå er det ikke lenge før det er godt og varmt igjen;)

    Fin kveld til deg - klem!

    SvarSlett
  8. Helt herlig skjørt! Nå gleder jeg meg til sommeren, takk for at du ga meg en skikkelig go' følelse nå :)

    Klem.

    SvarSlett
  9. Oi, d ble jo knallfint! Er d virkelig så enkelt som du beskriver?! Må prøves ut snart kjenner jeg. Er ikke overbegeistret for innviklede mønster selv heller. Slike grønne og spreke stoffer har jeg alltid kikket etter på rundene mine. Av en eller annen grunn har jeg aldri kommet over dem...enda. Gir ikke opp, ånei! Ellers er d litt hagearbeid som pågår i dette huset for tiden. Som du vet, liker jeg hagen din veldig godt og koser meg med hageinnleggene dine i planleggingsfasen ;-) fin helg til deg. Klem

    SvarSlett
  10. Hei du kreative dame!
    Så flotte skjørt du kan møte våren i;) Herlig..
    Jeg er inne i en voldsom lesemodus for tiden jeg, leser og leser.
    Har lest "Men hun ville jo ikke dø" idag - 15 åringen Ragnhild som døde av en overdose, trist historie, om en ung jente. Rett og slett lest ut boka idag, men må tilføye at jeg har støvsuga, lagt i sammen klær og lagt middag også!
    Har fått mye ut av dagen:)
    Mens du produserer flotte plagg;)
    Symaskinen har støva ned her, dessverre...
    Men, neste helg er det loppis, tror jeg, så mulig jeg finner noe å bli inspirert over der, hvem vet??
    Ha en flott torsdagskveld, Kaspara
    Leseklem Irene
    Fin ny header, forrresten!!

    SvarSlett
  11. Åh,den var fin kære Kaspara! De saftige farver er lige mig. Og arbejdsgangen passer godt til mit billede af dig; raske beslutninger og ikke så meget vrøvl :))
    Ha' en dejlig weekend når du kommer dertil Kaspara.
    Mange knus Mette

    SvarSlett
  12. Heisan igjen Irene
    Hadde sikkert likt boken du har lest ut i dag!
    Jeg liker IKKE krim, men gjerne ting fra virkeligheten også er jeg så glad i historiebøker jeg da og biografier om kjente historiske personer.
    Nå er gutta hoppet i seng og jeg går og pønsker på nok et nytt skjørt å sy.
    Fin senkveld, Irene!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Så flott skjørt Kaspara!! Håper dere får ei flott helg i Sandefjord! KLEM.

    SvarSlett
  14. Veldig kult, og helt i tråd med den grønne trenden!! Klem

    SvarSlett
  15. Hei!

    Så fine bilder og for et
    nydelig grønt skjørt i nydelige
    friske vår og sommerfarger! :)
    Herlig!!

    Ha en fin fredag og helg!

    Klem

    SvarSlett
  16. God morgen! Du er så produktiv, altså! Jeg har tatt frem ei lita t-skjorte fra Lille-Gledes klesskap, og tenkte å prøve meg på en slik t-skjorte-kjole noen av dere har tipset om. Litt spent på om jeg får det til.. Er som deg, liker ikke mønster - og syferdighetene er det vel så som så med. :) Her er det kaffe, barnetv og vanlig morgenskrammel. Herlig.

    SvarSlett
  17. Kjempe fint skjørt du har sydd!
    God helg :O)

    SvarSlett
  18. Oi, du har funnet den andre halvdelen av gardinen jeg sydde puter av :D
    http://fargesirkelen.blogspot.com/2010/11/nib-utfordring-stue.html

    SvarSlett
  19. Oi, du har funnet den andre halvdelen av gardina jeg sydde puter av :D
    http://fargesirkelen.blogspot.com/2010/11/nib-utfordring-stue.html

    SvarSlett
  20. Utruleg flott!! Du er berre så fantastisk flink!!

    HakalleHelsing

    SvarSlett
  21. DEt første jeg tenkte på da jeg så skjørtet var hvordan du gjorde det og der var jammen forklaringa. Bra :-) Jeg har vært litt lunken til loppis i vår, men etter å ha lest gjennom de siste innlegga dine, kom kriblingen tilbake. Nå kan jeg glede meg til loppisene førstkommende helg og håpe jeg finner litt å fylle på stoffbunken med. Jane

    SvarSlett