Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

mandag 14. mai 2012

Favoritthjørne og små-pusslerier



Jeg har visst et favoritthjørne i huset. (og du har sett det mange ganger før på bloggen..)  Jeg LIKER å sitte ved langbordet med små pusslerier og titte mot den franske speilen, den danske arktiektlampen, de gamle medisinflaskene, all den nye keramikken og ikke minst alle ordene. Jeg elsker bokstaver og ord!
Pusslerier ved langbordet i de siste dagene har vært kort-laging med washi-tape og utklippede ord/bokstaver, maling av en liten knagg samt  strikking av grå pute.
Mens ungene gjør lekser gjør jeg slike ting. Da er jeg i nærheten og kan hjelpe om de skulle stå fast, samtidig får jeg gjort bittesmå prosjekter.
Jeg synes den lakserosa fargen på kanggen er så fin, men dessverre er malingskoden slitt av på boksen.
Paret på sorthvitt bildet er min nygifte mamma og pappa. De giftet seg i Brooklyn, New York. Pappa var jo sjømann og mamma mønstret på og tok jobb som messejente. På seg har hun noe som den gang ble kalt "New look" over there.
Jeg liker det bildet veldig godt og synes mammas stil er herlig, litt annerledes enn hvordan vi går kledd i dag...

GLAD NY UKE TIL DEG! 

13 kommentarer:

  1. Hurra for deg i galleriet hos Nib i dag da!!!!
    moro:)
    glad ny uke til deg også!

    SvarSlett
  2. Herleg hjørne! Du har så masse fint og er flink til å sette ting i sammen. Alltid veldig inspirerande å kike innom deg:-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer med galleriplass hjå NIB! Kjempefint bilde!

    SvarSlett
  4. Utrolig koselig og flott hjørne, forstår godt at det er din favorittplass! Nydelig den lakserosa fargen!

    sv:
    Kjekt du ville følge meg! Det skal være en 'følge via google kontaktnettverk' på sida mi (nesten øverst), men kanskje den ikke virket da du var innom... det hender den faller ut innimellom, men nå er den tilbake (på safari viser den).

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem
    Klem

    SvarSlett
  5. forstår godt at det er favoritthjørne! likte og godt alt du har samla der:)
    å gratulerer med galleriplass på Nib!:))
    klem:)

    SvarSlett
  6. Hei Kaspara - liker veldig godt nederst-ved-bordet-stedet ditt - og utsikten derfra:) Syns det ser ut til å bli en fin grå rillepute også - skal den få plass i sittebenken, tro?
    Koselig brudebilde i New York-look.

    Gratulerer med finaleplass for fin gammel-og-nytt-bilde - gøy!!

    Ja - ikke så lenge til vi treffes igjen - det skal bli veldig hyggelig - klem!

    SvarSlett
  7. Så lekkert! flotte detaljer!
    ha en fin kveld
    klem Hege

    SvarSlett
  8. Så glad jeg kom over den fine bloggen din! Legger meg til som følger her hos deg og gleder meg til å se mer til deg fremover :)
    Ta gjerne turen innom meg hvis du har lyst, har en fin give away gående om du vil delta? ;)
    Fortsatt fin mandagskveld.
    Klem Camilla

    SvarSlett
  9. Ønsker meg også en sånt bord i nyhuset.
    Ting vi kan gjøre ved siden av hverandre.
    Være sammen, uten å gjøre det samme.
    Har fridd til pappa nå, men litt redd bordet skal
    bli for stort. Han og noen kompiser har snekkerverksted, skjønner du...
    Litt usikker på om bordet fra han får plass ute eller inne.
    Uansett, svært bord satt sammen av brede flotte planker.

    Mormor og morfar gjorde det samme som foreldrene dine.
    Morfar var sjømann og mormor jobbet på båten et år.
    Morfar sa han aldri hadde sett så mye det ene året.
    Vanligvis så var det raskeste vei til nærmeste kneipe.
    Det året ble det litt mer kultur enn vanlig.

    Ha det fint og kos dæ med den nydelige utsikten
    over de vakre tingen dine. Helt enig! Flott utsikt...

    Klæm Siw

    SvarSlett
  10. En skikkelig kosekrok dette ja, Kaspara:) Og barna trenger en jo ikke hele tida mens de gjør lekser, så da er det greit å få gjort unne småting:)
    Liker bildet av mammaen og pappaen din, mammaen din er stilig kledd:) En riktig elegant dame:) Liker at menn har hatt jeg, det er det uvanlig å se også nå:)
    Jeg liker ord jeg også:)

    klem fra Trine med ønske om ei herlig uke:)

    SvarSlett
  11. Oi! Så kul dame moren din var! :D Og for en staselig herremann :D Sånne gamle bilder er innmari koselige. Minner som alltid er med! Takker forresten for tips om lekseparallelle sysler. Nå som vi får skolegutt til høsten må vi finne noen fine rutiner for lekser. :)

    SvarSlett
  12. Hei Kaspara!
    Du er så god til det med bilder, synes jeg! Det er alltid like inspirerende og koselig å bare kikke på alt det vakre du har på din fine blogg! :) Vakre bilder, vakre ting, akkurat etter mitt hjerte også :) Man blir glad av sånt!

    Jeg vet ikke om du husker jeg nevnte for deg, at jeg holdt på med å utforme min nye blogg..? Jeg har nå kommet meg igang, litt etter litt,-så hvis du har lyst, er du hjertelig velkommen til å ta deg en titt :) Stikkordet for min blogg er RETRO stoff :)

    Ønsker deg en fin dag,-og en riktig fin 17. mai på torsdag!

    Smil fra
    Marthe

    SvarSlett
  13. Et herlig puslehjørnet på kjøkkenet ditt, ikke dt minste rart du trives der! Deilige bilder med fine detaljer å hvile blikket på. Jeg liker de samme detaljene som deg, skilt og bokstaver kan d aldri bli nok av! Klem

    SvarSlett