Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

mandag 21. januar 2013

Harlekin-lek























































Geometriske former og ikke minst harlekin-mønster er det mye å se av i interiørbildet for tiden.
For en stund siden handlet jeg en meter av en harlekin-mønstret tapet i Fjeldborg-Ingrids nettbutikk. (www.fjeldborg.no)
Ingrid og jeg bor i samme by og har møtt hverandre flere ganger, alltid veldig koselig.

Det er forøvrig gøy å ha en meter morsom tapet å leke seg med, og denne kostet bare 70 kroner meteren.  Jeg hadde ikke klart store flater med så sterkt mønstret tapet, da er jeg redd det hadde gått trill rundt for meg. En skapdør derimot kan være en artig fornyelse for en stund. Jeg har bare klippet ut et passe stykke til døren og festet den rett og slett med heftmasse eller frøken-tyggegummi som vi ofte sier i skolen.
Vips, en lite fornyelse!
Ingrid har vært langt tøffere enn meg i sin geometriske lek, og på bloggen hennes Fjeldborg  kan du se en hel vegg der hun har malt geometriske former.

Jeg har også latt meg inspirere av harlekin-mønsteret i syveien og sydde ferdig en sak i dag. Bildet av det får komme en annen dag.

ØNSKER DEG EN FIN UKESTART!




6 kommentarer:

  1. Hei skjønne deg:)
    Så spennende med slikt mønster,ser det er veldig inn nå for tiden og likte godt fargene du har i der,det var slike farger eg og kunne hatt i det mønstret for eg er ikkje så oransje/brun av meg:)
    Den apekatten passer så fint inn over alt!!!

    Fine ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. God mandagskveld Kaspara!

    Så fint dette tapetet var, jeg liker godt harlequinruter. Og dette frisket jo opp skapet på en veldig morsom måte. Elsker slike enkle og effektifulle DIY-prosjekt. Jeg er ikke den som klarer å sitte i timesvis med et strikketøy. Gi meg heller litt frøken-tyggis, en saks og litt papir- da er det gøy! Er vel kanskje derfor jeg bare laget ett lappeteppe i min tid også.

    Innlegget under her hadde verdens fineste farger i seg!! Helt enig med deg, nude, korall og grått er bare smashing sammen! Vurderer sterkt å male noen stoler i freshe, fine farger, men skulle nok hatt Kaspara på besøk først for en fargeveiledning. Vi får se hva det blir til;-)

    Jeg har alenekveld i kveld (som de fleste kvelder de siste månedene) Rasmus jobber omtrent skjorta av seg, så da er det fint at jeg kan underholdes av finfine blogger. Takk for det:-)

    Ha en strålende mandagskveld!

    Klemmer og smil til deg

    SvarSlett
  3. God tirsdagskveld!
    Gøy med harlekin-mønster og tapeten hadde fine farger :-)
    Fortsatt fin kveld til deg!
    Klem fra toppen

    SvarSlett