Interiør, fargemagi og lageglede

Interiør, fargemagi og lageglede

onsdag 6. mars 2013

Orden på uka med hjelp fra Granit




























Jeg liker lister som hjelper meg til å huske gjøremålene i hverdagen. Hver søndag har jeg pleid å lage en liste for neste uke så ikke foreldremøter, fotballmøter, tannlegetimer,  bursdagskalas og andre sosiale hyggelige saker skal gå i glemmeboka.
Fra nå av bytter jeg ut det hvite A4-arket med Wallsticker ukeplanen handlet på Granit i Oslo.
Da interiørbutikk- søsteren min var i Oslo her om dagen og sto på Granit, ringte hun meg og sa hun hadde funnet denne ukeplanleggeren jeg hadde nenvt. Skulle hun ta den med til meg?
Det ville jeg selvfølgelig veldig gjerne,
   og nå har jeg hengt den opp med sort washitape på den store hvite veggflaten i trappe-nedgangen fra annen etasje. Visst er det klister bak de åtte A4-arkene, men det sto at underlaget ikke burde være tapet på pakken.  Jeg prøvde med en, og det ble  bulkete og ikke så bra.
Jeg synes det er genialt at det er 8 slike sort A4-deler i pakken. Det gjør det lettere å henge den fint opp.
Den åttende delen er tom og hos oss har den fått overskriften "To do" . Her kan vi skrive ting som hadde vært flott å fått unna denne uka uten at det er noen spesiell dag som er plukket ut.
Denne ukeplan-hjelperen kostet 129 kroner og det synes jeg var en superfin pris.
Jeg har tittet på månedplanleggeren "This month.." tidligere. Veldig flott den også, men vi er ikke de store langtidsplanleggerne her i huset, så en uke holder for oss å se fram i tid.

Her er "This month" Pris: 699 kr. Selges blant annet på Hviit.no
Fin for dere som er litt mer langtidsplanleggere enn oss.


 HA EN SUPER KVELD MED ORDEN I SAKENE!
 
(he, he... nå var jeg eplekjekk her. Jeg er ikke den mest ryddige sjel)




10 kommentarer:

  1. Vil bare komme med ett tips. Den This month kalenderen finnes også på ebay til den nette sum av 100 kroner inkludert frakt. Du finner den her:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Monthly-Weekly-Planner-Calendar-MEMO-Chalkboard-Blackboard-Vinyl-Wall-Sticker-/321041801451?pt=UK_Wallpaper&var=&hash=item4abf9520eb

    Jeg har den, og jeg klippet den opp der den lange remsen er på slutten slik at den ser helt lik ut som den som selges i interiørbutikker. Det er nok mitt beste ebay kjøp ever! SÅ fornøyd, ble knallkult over kontorpulten.

    Ebay + Interiør = <3

    - Adelaide

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Adelaide
      Tusen takk for hilsen og bra tips! Det var jammen meg billig!
      Fin kveld til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  2. Ååå som jeg savner Granit i Trondheim!!
    Flott ukeplanlegger! Kunne nok trengt litt mer oversiktlig planlegger her i huset også, men enn så lenge får mobilkalenderen gjøre nytten...

    I morgen begynner Aksjon Ammokasser, ok?! Ultimatet kniplinger eller ammokasse bør jo gi oss det vi vil ha eller hva...? Hihi :)

    SvarSlett
  3. Æsj at det ikke ble tid til en tur innom Granit sist jeg var i Oslo.
    *savn*

    Jaja, maybe next time :)
    Planleggeren ble fin hjemme hos deg i alle fall!

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara,

    Jeg har akkurat vært å kjøpt meg disse til den nye leiligheten (spent på hvor de skal henge).
    Men jeg tok de uten navn på dagene, bare helt sorte.

    Blir spennende! De er så praktiske og jeg gleder meg til å ta de i bruk (fint for vimsehoder som meg)

    Ha en fin uke videre,

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Hei på deg;)) Jeg fikk faktisk også en slik til jul, den er så fin...må bare få hengt den opp et sted...her i huset er det jo bare panel vettu, kanskje den kan henge på den dør eller noe. Granit er en fantastisk fin butikk. Klem

    SvarSlett
  6. Smart! Vi bruker familiekalender, noe som fungerer så lenge alle skriver inn det de skal... Denne er jo riktig så dekorativ i tillegg til å være funksjonell.

    SvarSlett
  7. Den har eg så lyst på men så var det plassen då hihi men den er rett og slett så fin og supert når ein kan notere ned ein måned om gangen då har ein så oversikt:)

    Ønsker deg ein fin kveld!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Så smart og fin planlegger du har fått deg! :O) Stilig mot det hvite....
    Her i huset er det hodeplanlegger som blir brukt
    og det fungerer ikke alltid helt perfekt, hehe.....
    Kos deg med den nye!!

    Klem fra Nina
    PS. Er så glad i de bildene i headeren din!!! Nydelige farger....

    SvarSlett
  9. Jeg har også siklet litt på den der, men mannen er ikke overbevist, gitt. Kanskje jeg må sutre og klage litt over uoversiktlige arbeidsvilkår, og legge til for en fantastisk blid og hyggelig fru jeg ville blitt hadde jeg baaaaare hatt en sånn... ;)

    SvarSlett