fredag 13. juni 2014

Finn-kupp




























Joda, det står til liv! Nå er endelig fotoapparatet og jeg på talefot igjen, etter en liten disputt.
Jeg har nesten daglig lagt ut bilder på instagram, (kasparasregnbue2) , men her på bloggen har det vært karrige forhold en stund.
Har ikke til hensikt å slutte bloggingen, selv om det kanskje ikke blir like hyppige innlegg som før.
På de første bildene i dette innlegget, ser du min nye favoritt her hjemme; nemlig stolen Myren designet av Arne Jacobsen og produsert av Fritz Hansen. Stolen ble gjennombruddet for duoen Arne Jacobsen/Fritz Hansen i 1952. Denne er laget rundt 1960 og har kun tre ben. De første Myren-stolene hadde bare tre ben, men etter hvert kom de også med fire ben. Jeg har handlet stolen gjennom Finn.no og måtte ikke punge ut med mer enn en tusenlapp. Det synes jeg var et godt kjøp!
Stolen har riktignok opprinnelig vært sort og deretter skiftet farge til en alldeles nydelig gråtone som også går fint til Haystolen som også står ved langbordet.




























Akkurat nå kan jeg nesten ikke se meg mett på husets nykomling. Finn.no er genialt, og jeg er en veldig veldig ivrig kikker her.
Håper du har flotte sommerdager. Det er definitivt min favoritt-årstid, og her i Sandefjord har værgudene vært særdeles rause den siste tiden. Vi har rukket å være flere ganger på stranden og grillen har vært flittig i bruk. Det har vært høy iskremfaktor og lange kvelder i utestua. "Skulle ønske det alltid var sommer, mamma", sukket eldstemann her om dagen.

FIN SOMMERDAG TIL DEG!


11 kommentarer:

  1. Næh, så gøy! :) Stolen ser fantastisk ut og passer godt inn hos deg!
    Nyt sommeren!

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  2. Hallo, eg trodde du hadde daua. Ikke slutt å blogg, lysglimt i hverdagen må du vite:) så gøy med finn, stor fan jeg også. Elsker kasparafargene:) nyt sommeren flotte dame. Klem fra Bergen

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan anonym fra Bergen
      Ho, ho.... nå lo jeg høyt her jeg satt. Neida, har ikke daua og lever i beste velgående!!
      Tusen takk for din superkoselige tilbakemelding, sånt får en til å holde koken. Det er ikke til å stikke under en stol at bloggverden sydet og kokte meg før; hyppigere innlegg rundt omkring, mange kommentarer og tilbakemeldinger som absolutt var bensin for maskineriet. Men jeg er fremdeles glad i bloggingen og det er morsommere å legge ut bilder her enn på instagram. Blir jo bedre bilder med skikkelig kamera enn mobilen og jeg er jo også glad i å uttrykke meg skriftlig som det er mer rom for her.
      Arne Jacobsen stolen smiler jeg til hver dag! Er så fornøyd med det kjøpet. Jeg elsker Finn.no. Jeg både rydder opp og selger der selv og handler med jevne mellomrom.
      Så gøy at du elsker favorittfargene mine for øvrig! Noen ganger tenker jeg at folk snart får overdose av dem.
      Ønsker deg herlige sommerdager i flotte Bergen, og forresten jeg er jo gift med en bergenser jeg.
      Klemmer fra Kaspara

      Slett
  3. Å, for et funn!! Knallfin!
    Passer perfekt hjemme hos deg:-)
    Lucky you!

    Klem

    SvarSlett
  4. Herlig kupp, som passet perfekt inn hos deg.

    Og nei, ikke slutt med blogging!! Elsker innleggene dine og er ikke selv på Instagram, så håper du legger ut litt bilder her innimellom:)

    Klem Siri

    SvarSlett
  5. For et kupp! :) Og den passer perfekt! :)
    Ønsker deg fine junidager!
    klem

    SvarSlett
  6. Nå var det jammen lenge siden sist. Har savnet å se bilder fra ditt flotte hjem, så dette var virkelig gledelig :) Nydelig stol du har fått deg. Liker fargen. God sommer!
    Klem

    SvarSlett
  7. Å så heldig. Den ble lekker i grått. Godt å se at du fortsetter å blogge. Vi liker jo så godt å følge med deg, sommerklem :)

    SvarSlett
  8. Hei Kaspara! Den stolen er så lekker :-) Heldig kupp!
    Ville bare innom for å ønske deg en fin dag.
    Klem fra Monica.

    SvarSlett
  9. Den stolen er så fin! Jeg forsøker å få gjennom en utskiftning av tradisjonsstolene her, men sjefen sjøl hadde visst noe han skulle ha sagt han også... Jaja. Den kampen får jeg ta igjen ved en senere anledning, ikke nå i sommervarmen. Jeg er i alle fall veldig glad for oppdateringene på instagram! Har endelig fått kjøpt meg pc og startet opp bloggingen igjen, men ikke helt igang ennå. Det får vente til høsten.

    Nyt sommerdagene videre! Jeg er enig med sønnen din, jatakk til sommer hele året!!

    SvarSlett
  10. Så gøy! Finn.no er toppers! :D

    SvarSlett