onsdag 7. oktober 2015

Strikking, grønne planter og sånn


















             








Høsten fører med seg nye ting. Plutselig ble jeg klar over etter å ha tilbrakt mesteparten av
 tiden utendørs eller på ferie i flere måneder at huset var plantefritt. Siden jeg slettes ikke kan påberope meg å være florist eller inneha grønne fingre, er sukkulenter og kaktuser tingen for meg. "The great flowerkiller" skal nok holde liv i disse en god stund.
Planter gjør virkelig noe i et rom. Det skapte mer liv og kos med en gang, og jeg tar meg stadig i  å smile bort til mine nye grønne venner.



























         
             Når kveldene blir mørkere, stearinlysene blafrer i vinduskarmer og på border, kommer trangen til klipp og lim, strikke, hekle eller sy snikende. Jeg liker så godt hyssing som materiale og måtte prøve å strikke litt med det. Hva det ble ut av dette lille strikkeriet, skal du få se en annen dag.




























De grønne plantene handlet jeg denne gang på Plantasjen. Likte du den geometriske kobber-lysestaken? Det gjør jeg! Den er handlet på Nille til 49 kr. Det gjelder å ha blikket med seg, så er det utrolig hvor mange små og rimelige godbiter som dukker opp.
Nå gleder jeg meg til å ta i bruk vedovnen på bildet. Den luner så godt og lager en slik fin liten lyd.

Jeg har endelig innfunnet meg med at høsten med spisse albuer har dyttet sensommeren til side.
Nå nyter jeg å røre i den kokende varme grønnsakssuppa som strutter av vitaminer, plukke eikenøtter i hagen, klimpre med strikkepinner og tenne haugevis med stearinlys om kveldene.

HÅPER DINE HØSTDAGER OGSÅ ER GODE!

1 kommentar:

  1. Dette høres jo ut som mine høstdager/kvelder. Det er jo egentlig ganske fint! Selv om sommeren allerede er savnet og lengselen etter en ny er ganske stor....
    Gleder meg til å se strikkeprosjektet med hyssing!:)
    God natt og god søndag:)

    SvarSlett