mandag 1. februar 2016

Ghandi på veggen

 
 
Jeg har alltid elsket historie. Det er faget jeg liker aller best å undervise i med norsk og geografi hakk i hæl. Så når Allposters.no selger stor flott Gandhi-plakat hopper hjertet over et slag, og kjøpevilligheten er stor. Nederst på plakaten står de vise ord " Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever".
Med Gandhi på veggen, får mor i huset smettet inn litt historiekunnskap for podene rundt frokostbordet også. Man må jo kjenne litt til den nye gjesten vår!




























Se på dette fotoprintet også fra Allposters.no. Jeg simpelthen elsker det! Det oser av livsglede og energi. Jeg har ikke fått hengt det opp enda, men det skal nok få seg en staselig plass et sted i huset.




































Avslutter med et en collage tatt på Oslo Design Fair fredag. Der hadde jeg herlig gjensyn med Marthe (Marsipan og smilefjes-dama)  og Ann Merete (Kreativ-i-tet)
Marthe og jeg fikk tatt oss en god kaffepause sammen med mimring og oppdateringer. Vi startet  begge å blogge i 2008 og ble raskt nære bloggvenninner noe som resulterte i lange mailer etter hvert.  Etter en stund spurte Marthe meg om hun kunne få besøke meg. Det hastet for Marthe var allerede høygravid den gangen. Noen dager senere tok jeg i mot henne på jernbanestasjonen i Sandefjord, og vi hadde en flott sommerdag sammen. Jeg dro den høygravide med meg i bruktbutikker og interiørbutikker og kjørte en hvinende Marthe fem ganger rundt Hvalfangstmonumentet i Sandefjord (slik min fargerike pappa alltid gjorde med meg som barn) Vi spiste middag  og kaker i utestua og fikk skravlet og fnist en masse
På collagen ser du sikkert at det står "Årets instagrammer 2015". Både Marthe og jeg var blant de åtte kandidatene til denne gjeve tittelen i regi av Bolig Pluss.. Å være nominert til dette var litt av en gedigen overraskelse og noe jeg aldri hadde forestilt meg. Da jeg fant mailen fra Bolig Pluss i innboksen om nyheten ble jeg mildt sagt målløs. (ikke så ofte jeg blir det)
Det var veldig morsomt og en ære, samtidig ble jeg nesten en smule småflau, Det finnes så utrolig mange flotte interiør-instagramprofiler der ute som jeg elsker og følger ivrig med på. Så mange, mange hadde fortjent dette!!
Vinneren ble instakontoen hana_style og vel fortjent var det!!! Hun var også tilstede og jeg fikk kort hilst på den dyktige, søte stylist-vinneren.

Nå er det på tide å lage kveldsmat her i huset. Sultne tenåringsgutter kommer snart hjem fra fotballtrening. Kanskje det skal bli varm kakao og ferskt brød med godt pålegg i lillestua....

HA GODE FEBRUARDAGER DA DU!!

9 kommentarer:

  1. Skikkelig flotte bilder - helt enig :) Jeg elsker også historie - kjekt å fortelle litt videre til neste generasjon. Fint at du blogger litt igjen :)

    SvarSlett
  2. Blir alltid varm i sjela av å titte innom bloggen din Kaspara!
    Ha en nydelig helg 🎶

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Alene
      Åh, tusen tusen takk for så koselige ord! Nå ble jammen meg JEG varm i sjela også!!! Ønsker deg en god ny uke!
      Klemmer fra Kaspara

      Slett
  3. Thank you for your very good site….

    SvarSlett
  4. Underbara bilder och ett riktigt mysigt hem...massor av inspiration!
    Ha en finfin dag!
    Titti

    SvarSlett
  5. Jeg gleder meg til siste utgave av bo bedre😍 Det kunne næmelig se ut som det er noe kaspara inni der😉 Klem fra Bergen

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan anonym
      Det ville nok overraske meg om det var noe Kaspara inni neste utgave av Bo Bedre. Et stalltips er heller Bolig Pluss snart.
      Ha en koselig påske. Veldig koselig forresten at du har lyst til å bilder fra hjemmet mitt i et interiørblad!
      Klem fra Kaspara

      Slett
    2. Heisan anonym
      Det ville nok overraske meg om det var noe Kaspara inni neste utgave av Bo Bedre. Et stalltips er heller Bolig Pluss snart.
      Ha en koselig påske. Veldig koselig forresten at du har lyst til å bilder fra hjemmet mitt i et interiørblad!
      Klem fra Kaspara

      Slett