fredag 20. mai 2016

Bordkort
























I går kveld satt jeg og lagde bordkort til konfirmasjonen. Kunne gjort det enkelt og kjøpt noen ferdiglagde, men synes det er koselig med en litt mer personlig vri.
Her har jeg brukt sorte tykke postkort-store ark og brettet dem i to.August ønsket selv sorte og ikke hvite.  Har kopiert opp mange små bilder av konfirmanten og limt dem på og skrevet gjestens navn med hvit tusj.



























Dersom du skal ha konfirmant neste vår/høst er det lurt å ha det i bakhodet når man titter innom butikker som Søstrene Grene, Nille osv. Jeg har stadig tatt med noen småsaker fra Søstrene Grene og samlet det i et skap med tanke på nettopp konfirmasjonen. Siden August elsker hvitt, grått og sort har jeg hele tiden tatt det med i betraktningene. På Søstrene Grene har jeg funnet konfetti i hvitt og sølvgrått og serviettene med striper samt den lille kakedukken  er fra Nille.
Selv har jeg konfirmant neste vår også, og jeg har lovet meg selv å være enda tidligere ute med forberedelser da. Nå sitter jeg og skriver tale og sang, noe som jeg egentlig elsker å gjøre ordglad som jeg er. Allikevel er det kjekt å gjøre det med senkede skuldre og ikke tidsnød.

Nå kom sola, og det passer perfekt på en fredag! Jeg gleder meg til et langt, godt måltid med gutta mine ved langbordet, Idol og Senkveld.

HA EN GOD HELG DU SOM TITTER INNOM!

1 kommentar:

  1. Heisann kjære Kaspara! Nei, for en skjønn og stor gutt "lille" August ble. Synes, han ligner mannen din. Gratulerer masse med konfirmanten!
    Selv ble jeg 50 år på siste søndag (tenk, 50...). Det var litt morsomt, men det kom mange fine mennesker for å “støtte" meg. Jeg hadde en kjempefin dag med familie og venner her i huset.

    Håper dere får en riktig fin konfirmasjonsdag!
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett