onsdag 3. juli 2013

Pioner på døra, sommerlig tallerkenhylle og en klatt gult





























I dag har vi feiret August sine fine 12 år med familieselskap. Prismekrona måtte selvfølgelig få litt pynt på seg. Egentlig er jeg litt mett prismekroner selv om det passer godt i vårt gamle hus. Med litt stæsj på seg ble den langt mer gøyal synes jeg!




























Hva har sneket seg inn på et av bildene? Hent temperaturmåleren straks!
For deg som har fulgt meg en stund, tippet du kanskje at det er den lille gule skålen som vekker mistanke om feber. I blant "øver" jeg litt på gult som aldri har vært på mitt fargekart.
Et eller annet må allikevel blitt vekket i meg, da jeg så denne lille gule skålen på et loppis for flere år siden og den fikk være med i hjem i posen.




























Min kjære nabo-venninne kom med en hel haug fantastiske pioner på døra til meg i går. Jeg har nå to krukker med disse overjordiske blomstene stående og kaste glans i stuene.
Hver sommer kommer denne herlige nabo-venninnen på døra og forærer meg en raus bukett pioner fra hagen sin, så veldig veldig koselig!
Siste oppdatering på det store  tallerkenhylle-spørsmålet; hyllen blir i mint! Jeg malte tallerkenhylla mørkegrå etter den var blitt malt mint og ble faktisk skuffet. Det ble litt mørkt, litt trist og litt hardt, selv om jeg er aldri så ihuga fan av grått......
Da den ble mint igjen falt jeg til ro og nå må jeg smile når jeg ser den.


























































Kaker er spist i lasseviss, skoene slengt av og nå tar vi en bursdagsfest-pause til september i huset her. Da fyller nemlig minstemann Ludvig år.

GLAD SENKVELD TIL DEG!

14 kommentarer:

  1. Hei Kaspara, så vakre utsprugne peoner! Vakre bilder som alltid....

    SvarSlett
  2. Den gule skåla passa jo godt inn:-) Ja, peoner er nydelege og så dufter dei så godt også. Eg er så heldig at eg har peoner i hagen men her har dei ikkje blomstra enda, men trur ikkje det er så lenge før:-)
    Gratulerer med 12 åring i huset:-)
    Klem frå mari

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg stusset ved overskriften. Gult hos deg?! Men jammen passet den gule skåla fint inn. Og gult er jo en så god farge! Passer perfekt inntil mint også.

    Ha en fin avslutning på denne onsdagskvelden. Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Det var så nydelig med prismekronen og rosafargene, huset ditt er så koselig Kaspara. Klem W

    SvarSlett
  5. God kveld Kapara,
    Gratulerer så mye med dagen til kjekke August! Og så morsomt å se en gul gjenstand i ditt hus!!! Håper den blir stående, for den passet fint inn, synes jeg :)! Ha en finfin sommeruke videre. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  6. Fine ting! Lurer på hva du gjør med gardiner? På jakt etter nye ideer.

    SvarSlett
  7. Jeg blir helt varm i hjertet og mett i øynene av et besøk her inne hos deg Kaspara!
    Selv om inspirasjonen min svikter litt om dagen er det deilig med "kreativt påfyll" hos andre fine blogger :)

    Klem og FIN sommer til deg og dine!
    Signe

    SvarSlett
  8. You have such a beautiful home. Always so inspiring!

    SvarSlett
  9. Åh, du har det så vakkert! :) Liker, liker!

    Må si du er effektiv som har malt tallerkenhyllen igjen - hadde ikke trodd det på forhånd, men den ble jo enda finere! :) Fargene på pynten passer supert i hylla - sommerlig og leken stemning :)

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  10. Fine bilder du viser, harmoni med farger.. Kjempekoselig!
    God sommer til deg..
    Klem.

    SvarSlett
  11. Liker alt jeg ser, som alltid ;-)

    SvarSlett
  12. Blir alltid så glas av å lese ditt innlegg ! Takk for fine bilder og koselige ord , as always. Godeklemmerframeg :)

    SvarSlett