Jeg byr på litt øye-gymnastikk en fredag, før du kanskje dumper dypt ned i godstolen og lar helgen sige innover deg. Det flyttes og endres på småting til stadighet her om dagen. På det nymalte mørkegrå skapet har toppetasjen blitt bebodd. Far i husets loppekupp gjennom tidene (han er grundig opplært av en viss dame...)
er en fantastisk stor Louis Poulsen-lampe funnet til en tier. Den lå slengt i en krok under en trapp, men far i huset hadde både øyne, hode og hjerte med seg og reddet den fra en viss container-død.
Vi har flere Louis Poulsen-lamper i huset handlet på Lauritz.com, men denne er den råeste med sin sorte ledning og industrielle stil. En av min sjømannpappas kofferter holder lampen med selskap sammen med en V som er funnet på utsalg i en dansk Vero Moda-butikk av alt.
Så har jeg malt en liten krakk i en farge jeg synes er nydelig sammen rosa/oransje/nude/korall- toner. Et øyeblikk holdt jeg på å avslutte malingen før den var dekket med den nye fargen. Synes den var litt rå med halvferdig-slurvemalte bein. Vel, den ble hel-malt til slutt. Fargen er også nydelig til grått og her er koden;
3020-R10B og malingen er en Lady av merket Interior Finish
Mange spør meg om fargekoden på den korallfargede stolen på nederste bildet. Til det kan jeg svare at jeg har selv blandet den til og kan derfor ikke gi noen eksakt kode, dessverre.
Nå går det mot slutten av stemme-perioden på semifinalistene til Vixen Blog Awards, tror folkets mulighet til å stemme fram de bloggerne de ønsker som finalister stenges den 13.januar. Dersom du skulle ha lyst til enten å stemme på meg og /eller en av de andre fine kandidatene kan du gå rett inn på den grå sirkelen øverst på høyre side av bloggen min. Du høyreklikker deretter ved siden av bildet av den kandidaten du vil gi din stemme og så på "Åpne kobling" hvor du så skriver din mailadresse. Takk og bukker så mye til de av dere som har gitt Kasparabloggen sin stemme! Spennende dette!
GLAD HELG TIL DERE ALLE














