torsdag 29. november 2012

Mal et lerret!
























































Du har sikkert sett dem i blader; wahitape-trær. Jeg har flere utklipp og tenkt; DET skal jeg gjøre når julen begynner å nærme seg. I stedet for å tape rett på veggen malte jeg en hvit lerretstavle (slik man får kjøpt på Søstrene Grene og jeg tror også Europris) grå. Så var det bare å tape opp et tre og en stjerne og henge på litt pynt. Utrolig raskt å lage!!!
Skal nok lage et tre rett på veggen et sted også.
Når julen kommer pleier jeg å ominnrede litt og bære en del ting ned i kjelleren. Om man skal ha det man til vanlig har framme samt julepynt føler jeg fort det blir litt overlesset.
I dag hang jeg opp reinsdyrhornet vi handlet på Hardangervidda forrige sommer. Om det får bli på veggen i jula og erstatte Gunnar S. Gundersen for noen uker gjenstår å se. Veldig uvant uten det fargesterke bildet på veggen.
Jeg er så glad i å legge gamle julekuler på fat og i skåler og de rosa kulene på oransje fat, sier det seg vel nesten selv at jeg likte.
Julestrømpen på skapdøra har jeg sydd av en loppeduk. Jeg er litt sirkel-gal for tiden, så den strømpen sto det Kaspara på.
Det blir med en del både barne og voksenstrømper til Oslo på Blafres julemarked lørdag.

Her skal vi i på kveldstur i mørket. Minstemanns klasse skal ha juleavslutning i skogen med grilling av pølser og testing av lussekatter. Her er det bare å kle seg varmt, men det blir sikkert veldig koselig og vi får garantert røde roser i kinna.


FIN TORSDAG TIL DEG!



11 kommentarer:

  1. Søte deg! For en fin idé lage juletre av tape! Få jeg lov å bli copycat? Det blir sikkert ikke så mye jul i år her hos oss....
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  2. Hei
    Gunnar S Gundersen er onkelen min, broren til min gamle mor på 88,5 år.
    Jeg er også attpåkladd som deg.

    Trude,oslo

    SvarSlett
  3. Så kult! Veldig dekorativt!
    Du er så kreativ og flink:-)
    Og julekuler i en skål er så fint
    og dekorativt det og. Lekkert!


    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. For en lur idè Kaspara!! :) Dette tror jeg at jeg også må prøve! Og er helt enig med deg at gamle julekuler på et fat pynter veldig opp! :) kos dere på kveldstur!
    klem

    SvarSlett
  5. For en super ide:)
    Fin kveld!:)
    Klem Janne

    SvarSlett
  6. Hei Trude
    Tusen takk for hilsen! Så morsomt at Gunnar S er onkelen din! Jeg er så utrolig glad i bildet vi pleier å ha i spisestua. Min svigerfar som heter Kjell gikk sammen med onkelen din på Kunst og Håndverksskolen. Det var da svigerfar fikk dette prøvetrykket av han.
    Fin kveld til deg!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
  7. Jeg likte veldig godt hornet - et slikt ville jeg også hatt på veggen (hvis jeg hadde hatt plass :) Lurt å bruke lerret til treet ditt :)

    SvarSlett
  8. Sikke en fantastisk god idé! Den skal da helt klart afprøves :-) Det er virkelig en rigtig god blogs du har dig, som jeg selvfølgelig følger som fast læser. Hilsner fra Nanna fra danmark ;)

    SvarSlett
  9. Kjempefint med det treet. Masse juleteming i bildene dine :-) Vi var nok på samme plass i kveld, men jeg så deg ikke i mørket; mørkt og alle hadde store luer på. Ha en fortsatt fin kveld! Ina

    SvarSlett
  10. Wooow! For en god ide! I like it!

    SvarSlett
  11. Så fint! Og smukke billeder med julestemning : )

    SvarSlett