søndag 2. desember 2012

I.advent



















































































1.adventssøndag er en ekstra trivelig dag synes jeg. Med et  vakkert hvitt teppe på bakken og minus ti grader ble det en skikkelig innekosedag her. Jeg har ryddet i alt stoff-virvaret mitt på syrommet og trillet kokoskuler med Gutta Boys.
OG... for gamle blogglesere... selvfølgelig:
SAME PROCUDERE AS LAST YEAR:
Adventskrans!
Så tradisjonen tro ble guttas besteforeldre bedt opp på varm adventskrans rundt langbordet på ettermiddagen. (om ikke oppskriften står under etiketten "Fristende matoppskrifter" skal jeg sørge for å legge den der i løpet av morgendagen.)
Siden gamle søte mamma på 90.5 år har en hærskare med fans der ute i bloggverden måtte jeg jo knipse et bilde av henne og fine svigerfar. Jeg lovet mamma å kun legge ut "pene bilder" av henne. Mamma er begynt å telle  halvår til Gutta Boys sin fornøyelse.  "Jeg er nitti og et halvt" sier hun, mens Gutta Boys fniser. De synes nok det er noe barnlig over denne halvtårs-tellingen.






























Gutta her hjemme er selvfølgelig fornøyd med at det er adventstid og adventskalender på kjøkkendøra.
Jeg har sett mange superfine adventskalendere rundt på bloggene, men her hjemme må det bli kalenderen jeg sydde til gutta da de var små. Den er de SÅ glad i, så den kan ikke tukles med.





























HÅPER DU OGSÅ HAR HATT EN FIN 1.ADVENT!
GOD NATT OG FIN NY UKE!

12 kommentarer:

  1. Herlig innlegg, Kaspara! Rett og slett til å bli glad av OG til å få julestemning av ;-) For en utrolig flott mamma du har, jeg får liksom ikke den alderen til å stemme med bildene jeg ser, hun ser mye yngre ut!! Adventskrans er en kjempekoselig tradisjon og selvfølgelig kan du ikke tulle med ungenes kalender, VIKTIG med tradisjoner og at noe er som det alltid har vært! Her hjemme inviterte vi til juleverksted etterfulgt av Reisen til julestjernen på kino. Var veldig spent på min aktive fireåring, mun hun satt tennt som et lys hele filmen (med handa dypt ned i popcorneska da ;-). Vel, tilbake til eksamenslesinga mi. Ha en finfin dag dadu :-) Klem

    SvarSlett
  2. Hei skjønne deg:)
    Blir så glad av å sjå dine vakre bilder,elsker dei fargene du bruker og synest det var så fint med julekrybba du har framme og,ser ikkje den på så mange blogger,så burde vel tatt bilde av min,den er handlaga og kjøpt i Israel så den er spesiell å ta fram kvart år:)

    Fint med heimesydde kalender,du har det så fint at det er ikkje meir å sei om den saken,så herlig å titte innom deg!

    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Hei Kaspara og takk for sist - hyggelig treff på Blafremarkedet:) Så fine advent-start-bilder - slike dager er jo tradisjon - så da skal det være gjenkjennelig. Sånn er det hos oss også; mormor på middag hver første søndag i advent - da spiser vi rester fra fredagens pinnekjøttfest plusset på med litt julepølse- og rødkålmat. Tradisjon er viktig når det gjelder julekalenderne også - mormor har brodert en til hver av jentene som de fikk den julen de fylte ett år - og det er aldri noe tema om de skal byttes ut! Da kjenner jeg hvert fall én som ville slått seg veldig vrang;) Jeg er vokst opp med sjokoladekalender, og setter i år veldig pris på at jeg har fått en med skikkelig Pascal-godbiter.....

    Søte mamma'n din - hils til henne og alle Guttaboys!

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  4. Søteste mammaen din og adventskringle på Kasparas regnbue...da kan julen begynne;)) Klemmer fra Nina

    SvarSlett
  5. Så koselige bilder og takk for sist. Sitter her med en syk, liten Ella og ser på barnetv. Hun har blemmer i hele munnen og ganske slått ut,en form for munn og klovsyke, sa legen. Det var så hyggelig å møte deg hos Blafre. Klem!

    SvarSlett
  6. oj nå ble jeg inspirert her!! Nydelige glade farger og god julestemning:) Får lyst å male et lerrett og smelle på litt jul med teip og det som her jeg òg:))! Takk for inspirasjonen:)! Hilsen fra Iren som er bloggeren bak neri kunst:)

    SvarSlett
  7. For en vakker tradisjon med den spiselige adventskransen. Så originalt og koselig! Fikk regelrett lyst å innføre det samme her hjemme. Ville garantert blitt populært! Måten du kombinerer kreativt interiør med levende liv fra huset ditt gjør det så koselig å smette innom deg, hver gang. Skjønner jo samtidig litt mer av din evne til å skape vakre og kreative ting rundt deg, når en ser bildene av din mor. For ei vakker, pyntet og vital dame! Skulle aldeles ikke tro at hun er 90 år. God advent til dere!

    SvarSlett
  8. Så flotte bilder.
    Herlig advent hos deg.
    klem Hege x

    SvarSlett
  9. Hei Kaspara! Så fine bilder av din flotte mor, julepynt og advendtskrans. Så skjønn tradisjon å ha. Vi var på barneteater i går. Det var første gang Lille Figur var på teater. Det var dukketeater; Juleevangeliet. Lille Figur syntes det var både morsomt å skremmende. Da de tre vise menn dukket opp utbrøt han høyt: "Æsj, de er ekle, de liker ikke jeg". Jeg ble flau og de rundt oss humret. Det skal være sagt at dukkene var ganske så "kunstnerisk" modellert, kan ikke si de hadde det mildeste ansiktsutrykk. Men jeg forklarte at de var veldig greie typer. De ga både gull, røkelse og myrra til lile Jeseus. Det syntes Lille Figur var fine saker og ting. Ha en fin uke. Klem fra M

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen, jeg gremmes over å ha skrevet kommentar til deg med skriveleif på fanget! Uff, nå er det på tide å ta en synstest - evnt. ta det litt mer med ro når jeg kommenterer - ikke skrive i hurten og sturten. Fine bilder fra julemarkedet.

      Slett
  10. Nydelig tradisjon med den adventskransen:) Tenker de gamle koste seg med kaffe og kringle:)

    SvarSlett
  11. Sukk.. så nydelig pyntet. De fargekombinasjonene er bare bedårende vakkert!
    Og nok et sukk, for en vakker mamma på 90,5 år! Bedårende hun også :)
    Si det til henne :)
    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem.

    SvarSlett