onsdag 29. mai 2013

Å inneværs-kose























































Det er "dagsens regn" sier min søte gamle mamma på dager som dette. Dager hvor det øser ned,  himmelen er farget grå og sola leker gjemsel med oss. Da er det innekosevær.





























Det er fint å titte ut vinduet  fra annen etasje på epletreet i full blomst og knallrosa våte møbler ...............





























I innekose-vær ligger det jo i sakens natur at en KOSER seg. Nystekte vafler lyste opp ansiktene til Gutta Boys og en kompis nå i kveldingen. "Det var akkurat hva jeg fyste på!" responderte eldstemann.




































Å sy er TOPP når man innekoser eller klippe opp sirkler og trekanter til vimpler og sirkel-lenker.  Kaffekopp ved siden av er livsviktig! Etter å ha vært pensjonert vimpelsyerske et par år har jeg hevet meg rundt og sydd opp noen nye. Sommerfester og vimpler hører liksom sammen for meg. Vimplene jeg nå syr er litt større enn de jeg tidligere sydde, og jeg har valgt å bare sikksakke rundt kantene.

HÅPER DU HAR INNEKOSET LITT I DAG DU OGSÅ OM DET HAR BØTTET NED FRA OVEN HOS DEG!



26 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg liker så godt stemningen du får fram i innleggene dine. Jeg tror det må være riktig mye hjerterom hjemme hos dere..! :) Til og med regnvær er kos hvis man bare trives i hverandres selskap (og har mulighet til å nyte nystekte vafler...).

    Ha en finfin kveld.


    Hilsener fra Monja

    SvarSlett
  2. Oi - knallrosa utemøbler under epletrærne var virkelig et supert tips og ta med seg! Kanskje ejg rekker det før mine trær blomstrer...

    Jeg har sydd vimpelrekker til å ha ute av voksduk, med sterk hyssing inni bretten, og trekantene sydd litt inn i hverandre, om du skjønner.

    KOs deg, uansett vær :-)
    Trude

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Trude
      Tusen takk for koselig hilsen! JA, skynd deg å male utemøblene rosa! Disse utemøblene våres var hvite og slitte og med rosa maling fikk de et nytt liv. Vi har en sart farge på huset vårt og dermed kvikker det opp med denne fargen.
      Voksduk-vimpler høres slitesterkt og bra ut! Trekanter sydd inn i hverandre høres spennende ut!
      Glade dager til deg framover, Trude!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  3. Her har vi finvær,men har vært mest inne allikevel. Fått gjort mye så da er det bra. God natt til deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Fytti katta som det regner for tiden, her bare detter det ned vann og det tar ingen ende...men snart kommer sikkert sommeren tilbake;) Kos deg masse masse i helgen, gjett om jeg ville vært der da, lov å ta masse bilder å dele her på bloggen da Kasparamor;)) Klem Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Nina
      Takk for det! Ikke tvil om at vi skal kose oss og ja, jeg må huske å ta mange bilder! Så leit at du har sluttet med bloggingen men kjenner jeg deg rett koser du deg heller med instagram og vi holder jo kontakten.
      Grått i Sandefjord i dag også, men i morgen ventes det sol.
      Ha en finfin dag, Nina!
      Klemmer fra Kaspara

      Slett
  5. Hei Kaspara! Kan se for meg hvor fint det må være å kose seg inne hos deg med en så gjennomført og fargerik innredning. Ønsker deg en fin kveld videre og fint vær i dagene som kommer. Det blir en del innetid her i Oslo for tiden også ...

    SvarSlett
  6. ...sikk sakk vimpler var det jo såååå masse av i London nå...kult;))

    SvarSlett
  7. Høres ut som om dere har hatt en superkoselig innedag! Her har det også regnet og vi har i hvert fall prøvd å kose oss inne, men med vekslende hell... Det ble en del krangling mellom de to minste ;-)

    Nydelig hage, veldig herlig med rosa hagemøbler!

    God natt til deg!

    SvarSlett
  8. Høyres ut som ein fin fin innekosedag,lekre bilder hos deg som alltid:)
    Her var det ein strålandes varm dag så var ute heile dagen for veit jo ikkje kva morgendagen bringer!

    Ein fin ny dag til deg og håper sola vil skinne på deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. God torsdagsformmidag Kaspara!:-)

    Som dere koser dere, selv om regnet bøtter ned! Jeg kunne faktisk trengt litt av østlandsregnet denne uka.. Mathea har vært syk og vi har måttet være inne i strålende solskinn og 26 grader. Du vet jo hvordan jeg blir når sola skinner- jeg MÅ ut! Men nå hadde jeg rett og slett ikke noe valg, og om sant skal sies så var det utrolig koselig å krølle seg sammen med Mathea i sofaen og se på Lotta i Bråkmakergata;-)

    Men du? Syr du de runde "vimpelrekkene" (ser jo at det er helt feil navn, hehe) på bestilling? Falt hodestups forelsket i denne du viser her!! Perfekte fargekombinasjoner, også med prikker da gitt!! Si fra hvis du har noen på lager, så har du en kjøper i Stryn:-D

    Er du reiseklar? Her må jeg begynne å se på hva jeg skal ha med meg i dag.. reiser med bussen klokka 1500 i morgen, og får meg en natt på hotell på Gardemoen. Synes alltid det er vanskelig å pakke og ender alltid opp med for mye, men det skal ikke skje denne gangen. Jeg har jo planer om å få med meg litt hjem også;-) GLEDER meg til vi sees!!


    Store klemmer og smil fra vestlandet med håp om solgløtt:-)

    SvarSlett
  10. Du har et virkeligt smukt hjem :)

    SvarSlett
  11. Må bare si det igjen! Elsker alle fargene dine :) Herlig innekose vær og selv om jeg har sol og varmt så må jeg jo lage vaffler i dag:)

    Veronika

    SvarSlett
  12. Det ble vafler på oss også i går - det er bare så godt :) Håper sola skinner hos dere nå- her i sør har den vist sitt blide åsyn i dag, og jeg nyter å være hjemmme med 2-åringen her. Fin torsdag til deg :)

    SvarSlett
  13. Kjenner til den livsviktige kaffekoppen ;-) Nydelige stemningsbilder av deg i dag, som fikk meg til å legge meg til som følger hos flinke du :-) Gleder meg til å følge videre.

    God torsdag!
    Klem fra Monica :-)

    SvarSlett
  14. Deilig med vafler på en regnværsdag! Og regnvær er supert syvær.
    Huset ditt er bare så koslig å titte inn i her på nettet - fine fargekombinasjoner og et sjarmerende interiør.
    Ha en super dag i regnet :-)

    SvarSlett
  15. Fine inneværkosebilder:-)
    Nydelige farger som alltid!

    Og vafler så veldig godt ut:-) Nam!

    Håper go´været kommer snart!

    Klem

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder, sjarmerende og ekte! Jeg kan kjenne lukten av de vaflene, jeg kan høre regnet tromme på vindusruta også...fine levende bilder - inspirerende collager. Du er så dyktig! klem

    SvarSlett
  17. Gale frue, gi meg den!?! Nei, vettu hva, har du bare en eneste èn skal du selvfølgelig ha den selv, den var jo så utrolig fin!:-D Tihi, men du er veldig søt da, men helt ærlig, det var ikke derfor jeg spurte;-) Kanskje du tar opp bestillinger etterhvert, tipper det er mange som kunne tenkt seg en slik;-)

    På min YR er det meldt 21 grader, sky og sol, kan vi ikke bare bli enige om å tro på den, hehe;-) Vanskelig det med pakking.. tenker jo at det blir litt ting med opp igjen også, så vil helst pakke lett;-) Får kikke litt mer på det i kveld. Uansett antrekk, regn eller sol; det blir strålende å møte alle sammen!! Flyet vårt drar også tidlig fra Gardermoen, men jeg lover å holde ut på lørdagskvelden uansett;-)

    Kos deg i kveld med dine, så sees vi om litt:-)

    SvarSlett
  18. Lurer veldig på åssen du får tid til alt æ:))

    SvarSlett
  19. Så utrolig fine inspirerende bilder!! Som ALLTID!:)
    De rosa møblene var helt nydelige!
    Vil du dele fargekoder?

    Ha en strålende dag!

    Jannicke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jannicke
      Tusen takk for koselig hilsen! Jeg skulle så gjerne gitt deg fargekodene men jeg må ha brukt opp malingen for nå har jeg rotet rundt i boden i kjelleren og finner ikke noe som kan ligne. Ofte blander jeg farger sammen til nye farger og da går spannene fort.
      Glad helg til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  20. Nå er du i deilige Køben, men jeg tenkte stikke innom her med en liten helgehilsen likevel, sende noen varme sommersolvibber nedover via cyber'n, hehe.

    Deilige inspirasjonsbilder, og jeg fikk jammen lyst til å blåse støv av symaskina i helgen. Kanskje gjøre ferdig et par nye putetrekk om ikke annet.

    Nyd helga, damene, goodisene og så gleder jeg med til å se bilder av hva jeg gikk glipp av... *sukk*

    Tjolahei!
    God helg!

    SvarSlett
  21. Hei, Inger-Lill! Inger Lise her!
    Nå er jeg så klar for Bloggbliss og Køben, tenker det blir en flott tur med latter, inspirasjon, ørlite shopping og mye trivsel. Husker enda hvor gøy vi hadde det på Glansdagen og tapasrestaurant i Oslo i 2010!

    God tur og så treffes vi! Lander tiiiidlig lørdag morgen sammen med trøndergutta!
    Klem fra Maratonjenta:-)

    SvarSlett
  22. WOW vilka härliga bilder du bjuder på:) jag gillar dina rosa färgdetaljer i inredningen.

    Om du vill se ett vackert Svenskt lantställe...kan du kolla in min blogg:)

    Ha en skön dag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvarSlett