fredag 27. november 2015

Enkelt korktre- DIY




























Jeg merker at jeg mer og mer er glad i det enkle og ikke altfor mye dill. I går kveld lagde jeg et enkelt kork-tre som har blitt et lite innslag av julepynt på kjøkkenet sammen med papir-engelen jeg allerede har vist dere og en trestjerne i tallerkenhylla.
For å lage et korktre trenger du;

Papp-kremmerhus (kjøpes i hobbybutikker og kanskje noen stoffbutikker)
Et ark med kork fra Søstrene Grene
En bokside
tråd, saks, limstift  og aller helst en lim-pistol

Dekk kremmerhuset med limstift-lim og legg korkarket rundt treet. Klipp bort overflødig korkpapir.

Lag stjerne av en bokside. Jeg deler boksiden i to på langs og skjøter de to delene. Så lager jeg trekkspill av hele den lange raden. Hold brettene sammen og bind hvit tråd på midten av det lille papirstykket du nå har. Så åpner du opp og folder ut brettene og limer endene sammen med limstift.
Jeg festet stjernen med limpistol. Tror det er lurt. Vips, et lite kork-tre!

 Her småpyntes det litt i dag siden vi nå går inn i første adventshelg. Det skal bli koselig å sette seg ned å se finalen i "Norske talenter" med adventsstjerne og adventslysestake lysende varmt i vinduet, papirtrær på et lite trebord og kvister med geometriske kobber-diamanter og kobbertrær på det gamle flammebjørk-hjørneskapet. Da faller nok helge-roen over oss alle.

HÅPER DU FÅR EN LUN, FIN FREDAG OG AT DU IKKE ER ALLDELES MATT OG UTSLITT  ETTER BLACK FRIDAY-RAID!






2 kommentarer:

  1. Jeg får alltid masse energi og inspirasjon av å se bilder fra hjemmet ditt.
    Er så glad for at du holder i gang bloggen.

    Ha en fin adventstid ✨

    Anne-Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne-Lene
      Tusen tusen takk for veldig koselig hilsen og tilbakemelding!! Den ble jeg veldig glad for, og det er nok fare for at det snarlig kommer et nytt innlegg. Jeg har jo en gang sagt at dere får holde ut med meg til jeg blir åtti (om jeg blir det...) Kanskje blir det en smule småsurrete og rørete innlegg da, men pytt, pytt. God adventstid til deg også, Anne- Lene!
      Klem fra Kaspara

      Slett