lørdag 5. desember 2015

Desemberdager






















                                                       Vi våkner opp til tussmørke morgener og tenner stearinlys på langbordet og i vinduskarmen, mens Gutta Boys spent åpner adventskalenderpakkene. Vi har tjuvstartet på hjemmebakt  jule-rugbrød med sild, og vi humrer godt av herlige Asbjørn Brekke på kveldene. Risengrynsgrøt med smørøye og kanel og sukker kommer oftere på bordet, og stearinlysskuffen blir stadig mer slunken.


Vi har pyntet litt men ganske så diskret. Det går mye i tre, papir og litt kobber, men jeg lover deg at guttas julepynt og nisser kommer fram etter hvert som desember skrider fram. På peishylla i lillestua  har vi alltid en stor hjemmelaget nissedelegasjon som titter nysgjerrig på oss der vi kroer oss i Ektorpsofaen på kveldstid.  
                                                                                                             















                                      Skoleplansjen har fått lyslenke på seg og skinner så lunt og fint i de mørke kveldene, og de nylagde  papirstjernene av året må jo ut og fram i lyset. Papir-juletrær fra tidligere år må heller ikke glemmes.



























Er ikke det store papirtreet morsomt?? Det er handlet hos herlige, tusenkunstner Sandra som driver bruktbutikk i Sandefjord. Du kan gå inn på instakontoen hennes under Brukt`n.
Kobberdiamantene fant jeg på Bohus for noen dager siden. Jeg er ikke mett av kobber enda nemlig.Kobber passer så godt sammen med fargepaletten her hjemme, føler jeg.

Skogen skulle jeg vært i en dag og hentet med noen natur-elementer hjem.
Det mørkner så tidlig, men kanskje, kanskje i morgen søndag....

HA EN KOSELIG 2.SØNDAG I ADVENT DU SOM TITTER INNOM!

3 kommentarer:

  1. Heisann kjære Kaspara!
    For et koselig pyntet hus du har! Lysestakene likte jeg veldig mye.
    Her er det fortsatt morsomt vær. Det var 12 plussegrader i går. Jeg sat ute på terrassen før sola forsvant bakkom huset på gantens andre sida. Og tenk, jeg har fortsatt blomster i hagen...
    Litt galt, ikke sant?
    Storklem fra PillePalle

    SvarSlett
  2. God mandag!

    Det er så koselig å kikke innom favorittbloggen og finne nye oppdateringer fra drømmehuset i øst:-) For et morsomt tre du har funnet! Naturelementer er en nødvendighet i hjemmet (jeg vet du er enig), så jeg skal også ut å sanke litt i skogen en dag. Rufseværet vi har hatt har ikke akkurat bidratt til lysten, men jeg får trosse vær, vind og regn og finne meg noen fine kvister, einer og granbar til jul:-)

    Ønsker den herlige familien ei riktig god jul!

    Varme adventsklemmer fra Marthe

    SvarSlett
  3. Very beautiful and creative! Happy 2016 to you and warm greetings from Montreal, Canada. :)

    SvarSlett