onsdag 1. juni 2016

På sitt aller vakreste....




























Hagen vår er jammen meg grei. Når vi skal ha konfirmasjon om fire dager, pynter den seg opp og er på sitt aller vakreste. Jeg husker jammen meg ikke om det er Gent-Spirea eller Brude-Spirea vi har foran huset vårt jeg.(Det gjør sikkert noen av leserne mine som er mer inne i den botaniske verden enn det jeg er)  Bugner gjør den i alle fall og fjonger seg for den vordende konfirmantsønn i huset.


























Vi krysser fingre og tær aller helst for sol på lørdag, men vi er overlykkelige bare det er oppholdsvær.
På menyen står tapas, og i dag har jeg fått laget tzatziki, aioli, nydelig pesto av erter og middelhavsbrød. Mange ting er det på morgendagens liste, men nå skal jeg ta en bedagelig time i utestua med ferskt Rom 123 og noe kaldt å drikke.
Jeg elsker at sommeren er her! Juni er min måned, og den har alltid vært favoritten med nedtelling til lang, deilig sommerferie, jordbær og fløte, varme solkinn og luftige sommerkjoler.

NYT DAGENE!

4 kommentarer:

  1. Now I discovered your blog. I really like and I will pursue permanent.
    All the best!
    Mia Coman, Sighisoara-Rumanien

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, Mia! Have a Nice weekend!

      Slett
  2. Gratulerer med konfirmanten :) Nydelig med varme og sol - fine bilder fra hagen :)

    SvarSlett
  3. Nydelige gutten asså. Håper det går bra med dere alle sammen. Klem Nina

    SvarSlett