fredag 19. oktober 2012

Egenmikset farge og veggpryd









































































































































Jeg ELSKER å handle maling! Jeg liker å sitte og kikke på alle de fristende små malingsprøve-kortene og fable om hvordan den og den fargen hadde blitt på det og det møbelet.
Jeg er faktisk så gæren at malingsspann alltid står på ønskelisten min til bursdager og jul. Jeg har alltid et kobbel med malingsprøvekort liggende som jeg drømmer å få en boks av inn i hus, så familiemedlemmer har faktisk fått slike småprøver stikkende i hendene av en fnisende Kaspara  når de har spurt hva jeg ønsker meg. Jeg blir beruset av fine farger!
I går mikset jeg min egen farge som er en kombinasjon av disse to:
S0520-Y70R (den lyse nudefargen jeg har malt i før) og 1050-Y85R (den åpnede boksen du er på et av bildene)  Stolen på bildene har fått en omgang med denne fargemiksen som jeg ble veldig fornøyd med.
Jeg synes gammelt treverk og bruntoner er så vakkert til slike farger, derfor har Bojesen-elefanten havnet på stolen sammen med gamle trådsneller fra Nr.9
Se så godt Hay oppvaskhåndkler kler stolen også. Jeg har vurdert å sy puter av Hay-håndklene mine faktisk.
Forøvrig har den  oransje stolen fått plass i gangen, der den var tenkt å stå.
Ellers flyr jeg rundt og prøver bilder på veggene her og der. Jeg er alldeles spikerhull-redd etter at alle vegger i stuene er  oppfrisket og nymalte. MEN... den fine speilen med sort ramme og fin form fra gjenbruksbutikken (30 kr.)  SKAL opp. Det samme skal dyrebildene jeg har funnet på loppis for 20 kroner stykket.
Veggpryden blir billigere og billigere her i huset! For mange år siden fløy far i huset og jeg på kunstauksjoner en hel sommer, men det skal jeg skrive om i et annet innlegg.

Oppdaget akkurat at følgertallet hadde rundet 1200 (gøy!)  Det tar vi en liten feiring på i morgen dere, følg med!!!

Fredda`n er her, og det er sannelig ikke det værste!
HERLIG DAG TIL DEG!





13 kommentarer:

  1. Lækkert - skøn farve, og den spiller så fint til den gamle kuffert og de stort hvide streger.

    SvarSlett
  2. Hej kära du. jag är så glad att kika in här och se allt det underbara du har i din värld. jag blir galet glad av dina färger..och hur du kombinerar dem..helt fantastiskt. jag har börjat att översätta din sida nu. eftersom det var lite svårt för mig att förstå annars, och det känns så bra. önskar dig fina härliga dagar mot vinter..
    kramar Lycke

    SvarSlett
  3. Nydelig farge og fine bilder! Det er liksom blitt Kaspara-farger det der. :)

    Hurra for 1200 følgere. Det er jo utrolig mange! God grunn til litt feiring.

    Ha en fin fredagskveld både du og gutta dine. Her blir det hjemmekos. Akkurat slik en fredag skal være.

    SvarSlett
  4. Hehe, var lurt å ønske seg maling i gaver. Det tror jeg jammen meg jeg skal ønske meg til jul og ;-P Hehe.

    Ha en fin helg!
    Klem Lene

    SvarSlett
  5. Så fin farge på stolen! Passet så godt til det du har rundt, og spesielt den brune kofferten og elefanten :)
    For en lur idè å ønske seg maling til bursdag. Det er jo ganske kostbart i lengden.
    Hurra for 1200 følgere - det er jo kjempemange!!

    Ha en flott fredagskveld!

    SvarSlett
  6. Heisann!!

    Så koselige bilder!!

    Ønsker deg en god helg:)

    Klemmer

    SvarSlett
  7. Det er det eg likar med bloggen din: fargegleda :)

    Herleg!!

    Ha ei superfin helg!!

    SvarSlett
  8. Kjempefint! Fargen på stolen var skikkelig skjønn :)
    Jeg elsker også å kjøpe maling, og tar gjerne med meg fargeprøver hjem :)
    Synes forresten også lillestua var utrolig koselig!!
    Fin helg til deg :)

    SvarSlett
  9. Det speilet kunne jeg også ønsket meg ;) Men, det er vel grenser for hva jeg finner her i Torrevieja.. Maling blir løsningen her også med tiden.

    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  10. Nydelig farge. Blir glad av den.
    Gratulerer med 1200 :)

    EVA

    SvarSlett
  11. så nydelig farge! Flotte bilder du har tatt =)

    SvarSlett
  12. nydelig farge! enig at slike fargeprøver er morro! og rosa med treverk er uslåelig ; ) fortsatt god helg! er spent på å høre om kunstauksjoner, jeg må alltid titte etter kunst på loppis og bruktmarkeder, og innimellom finner jeg kunst jeg bare MÅ ha på veggen! Gøy!

    SvarSlett
  13. ler! man kan si du e mer enn gjennomsnittet interessert i farger ja...fin helg til dæ!

    SvarSlett