søndag 14. oktober 2012

Livgivende...

 
 
 
For meg er oransje såååå livgivende og energiskapende. Jeg fikk malt en gammel stol i knalloransje her om dagen. Vi hadde opprinnelig en oransje stol i gangen ved det hvite skrivebordet og den blomstrete retrotapeten. Den raste sammen en gang far i huset sto på den (han er ingen tungvekter heller..) og siden har det manglet litt glad-oransje i gangen.Vel, nå skjønner jeg at jeg trenger glad-oransje i stua også. Det spriter jo opp et helt rom! Jeg har pønsket ut hvilken av stolene i stol-stallen min som skal bli fornyet og kanskje bretter jeg opp ermene i løpet av dagen og spretter opp malingsspannet.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Det er regn og ruskevær her i Sandefjord, så slike små prosjekter er fine å gripe tak i.Vil du ha koden på den knalloransje stolen er den følgende:   Lady classic 0570 - Y55R                                                                  FIN SØNDAG TIL DEG!              



 





















25 kommentarer:

  1. hei,
    friskt med den orangefargen ;-)
    HERLIG!
    hvor har du fått tak i den lange lyslenken????
    den var så lang og fin rundt døråpningen.
    HÅPER DET ER GREIT JEG SPØR.

    ha en fin ettermiddag,
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Lekkert bilde med fine detaljer! Digger det oransje innslaget :) Jeg har også rotet litt i det oransje malingspannet - men på lerret. Maleriet henger nå på veggen i spisestuen. Blir glad av sånne farger i høstmørket! :)

    Fin søndag til deg :)

    //Beate

    SvarSlett
  3. Hei på deg, Kaspara!!
    Så flott det ble!!! Enig at oransje spriter opp, er veldig glad i oransje selv:-))Fikk kjøpt to Budalsstoler på fredag, en gyngestol og en vanlig, kanskje en av de blir malt i oransje....
    Synes gulvene dine bare ble så fine, så lyst og fint!!
    Fin søndag til deg!!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara,
    Den oransje fargen din er helt super, jeg skrev den ned på en lapp nå ("Kaspara-oransje"), for den har jeg veldig lyst til å bruke på noe! Tusen takk for koden. Og så har jeg observert at alle skapdørene er satt på skapet deres, hihi. Det er fint! Ha en strålende søndag videre i Kasparahuset! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  5. Så deilig og friskt samtidig som det ikke er for mye. Love it! Ha en god søndag. Klem.

    SvarSlett
  6. tusen takk for svaret .-)
    skulle bodd i nærheten av oslo da, skjønner jeg....
    jeg bor i Nord-Trøndelag. lang vei til hovedstaden herfra.
    ha en fin kveld fortsatt,

    klem TOVE

    SvarSlett
  7. Hei der, og takk for hyggelig tilbakemelding som vanlig..;)
    Orange er topp ja! Finfint i stua di som vanlig.
    En lat søndag her på sørlandet, med strikketøy :)
    Er ferdig med en "Dorthe" og påbegynt nr to, guri, at det går an å bli så hekta!
    Blir forøvrig spennende å se hva du har laga til nettbutikken din...
    Ha en fortsatt flott sønda`, Kaspara!
    Strikkeklemmer nok en gang fra Irene

    SvarSlett
  8. Heisan Irene
    Tusen takk for koselig hilsen på en søndag!
    Du er jo en racer med strikkepinnene! "Dorthe" er flott!
    Nå er far i huset og henter eldstemann fra bursdagsselskap og så er det middag i huset her. Regn og rufs i hele dag.
    Ja, juleting er artige å sy og klippe og diverse. Prøver å legge ut noen gjengangere og noe nytt.
    Skal på jobb i skolen igjen i morgen og bør få forberedt meg litt også.
    Ha en knakende kjekk søndag, Irene!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Du har det så flott og eg elsket fargene du bruker:)skulle ønske eg var litt flinkere å bruke farger men er helst barneromma som får fargene her:)liker stilen din altså:)
    Ein fine kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei på deg, tenk at i går fant jeg en fin orange stol på loppis, da tenkte jeg på deg...det var liksom en ekte Kaspara stol, jeg skal blogge om den i løpet av uka. Jeg har også malt i dag, tallerkenhylle og stoler blir hvite...også en rosa krakk fra Ikea...jaggu mye man får gjort på slike regnværsdager. Nå er det brette tøy hobbyen som står for tur...det er aldri gøy!!! ha en fin uke som kommer, klem W

    SvarSlett
  11. Eg er får ikkje oransje til å funke heime hos oss, men hos det er det fantastisk flott!!

    Inspirerande foto, som alltid!

    SvarSlett
  12. Hei Kaspara, så fint du har det! Du er dyktig på styling og bilder....fint med en dæsj av oransje hos dere;) Fin søndag til deg, og kjekk ukestart.

    SvarSlett
  13. Herlig stol,jeg elsker oransje!! Det er så fint hos dere,må se lenge på hvert bilde :)
    Ny fin uke ønskes dere! Klem,Randi.

    SvarSlett
  14. Å, den fargeenergien var akkurat det jeg behøvde nå, Kaspara! :) Artig å høre at du har vært vikar igjen. Jeg er tilbake i jobb nå, og foreløpig er det veldig uvant - men jeg har troen på at jeg finner balansen mellom jobb og familieliv snart. God søndag til deg.

    SvarSlett
  15. Åh, jeg som prøvde å få kjøpt oransje maling, men de sa de ikke kunne lage den til meg. Nå drar jeg rett dit med dataen og viser dem ;)

    SvarSlett
  16. Den fargeglade stolen var utrolig flott ja! Liver opp veldig og gjør meg glad av å se på den! Nydelig var den! :)
    Klem

    SvarSlett
  17. Hei hei!!

    Kjempeflott blogg og delikate bilder en bare blir glad av!
    Synes det er litt gøy å være fra samme by, så jeg jeg legger meg til som følger hos deg!
    Gleder meg til flere deilige bilder!

    Ha en flott uke!
    Klem Ragnhild

    SvarSlett
  18. Du har det så flott hjemme,
    blir så glad av bildene dine :o)

    Jeg har selv oppdaget orange,
    en farge jeg "ALDRI kom til å
    like", det er virkelig en GLAD
    farge :o)

    Gleder meg til flere bilder!!!

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  19. Er det noen som er flink med farger, så er det deg!
    Jeg får alltid lyst til å male noen av mine stoler etter å ha vært inne hos deg og tittet, men jeg er så kjedelig, så jeg ender alltid opp med hvitt..
    Kanskje jeg en vakker dag bare kliner til!?

    Klem Tessa

    SvarSlett
  20. Så flott det er hos deg, ha en fin, fin høstuke!

    SvarSlett
  21. Herleg farge!!
    Så stilig du har det!!!

    klem ib

    SvarSlett
  22. Lekkert med de orange blikkfangene hjemme hos dere, Kaspara:) Her hos oss ble det plutselig for mye orange, det er en balansegang dette med knallfarger:)
    Du lykkes med å treffe:)
    Ønsker deg og dine fine dager:)
    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  23. Lekkert! Utrolig fint hos deg.
    digger fargene dine
    ha en fin dag
    klem Hege x

    SvarSlett
  24. Helt enig, oransj er en skikkelig energisk farge som man bare må bli glad av! Og så måtte jeg le litt for jeg så plutselig likheten mellom dette rommet ditt og soverommet vårt (som jeg akkurat blogget om nå i kveld) sånn fargemessig. Ellers er jeg enig med gult hus i svingen over her. Det kan fort bli litt i overkant med oransje, jeg har egentlig fått litt overdose og planlegger å male kommoden. Men så var det hvilken farge jeg skal velge istedet, da? Kan jo ikke bli HEEELT svarthvit heller liksom. Jaja, den forblir sikkert oransje i årevis. ;) Fin kveld til deg!

    SvarSlett