onsdag 23. april 2014

Billig gjenbruksvase får en ny vår og besøk av Hege in France




























Når jeg tråler gjenbruksbutikker eller loppemarkeder, ser jeg alltid mer på form enn farge. Farge kan man alltids gjøre noe med. Da jeg så denne vasen som opprinnelig hadde en intetsigende grønntone ( i mine øyne)  i gjenbruksbutikken, så jeg den med en gang for meg i en annen farge. Formen var god og vasen kunne bli fin med kvister i tenkte jeg. Jeg betalte 30 kr. til den vennlige damen bak disken og tok med vasen hjem til vaskekjelleren som er stedet for oppfriskning av møbler og småting.




























Jeg bestemte meg for en matt maling. (jeg bruker alltid maling og pensel, har aldri sprayet før) Kjenner jeg er veldig på de mer matte malingene for tiden.
Valget falt på en malingsprøveboks med denne koden:
Lady fargeprøve
S1020-Y70R
Vasen ble faktisk slik jeg hadde sett for meg med mitt indre øye, og nå står den på langbordet med sine kvister.































Se forresten på den superfine notatboken min med Arne Jacobsen-typografi. Den har jeg fått av fine og inspirerende Hege med bloggen Hegeinfrance.  ( Ta en titt innom og kikk, da vel!)
Jeg hadde gleden av å møte Hege i påskeferien. Hun var hjemme hos meg til lunsj en formiddag samtidig som hun knipset bilder til et utenlandsk nettmagasin.




























Hege som opprinnelig er fra mine kanter var på besøk i foreldrehjemmet i påsken og tok kontakt med meg. Veldig koselig! Vi hadde noen trivelige timer sammen med prat, mat og fotografering.
Hege som har bodd ni år i Frankrike er nå flyttet til Skottland forøvrig. Virkelig en globetrotter av en dame som også har bodd et år i Kina.

Sola er generøs om dagen og her i Sandefjord har vi nærmest badet i sol siste uka.
Så fantastisk herlig!
HA EN FINFIN DAG MED SOL I KINNA!



7 kommentarer:

  1. Hei Kaspara!
    For en knallfin vase. Likte både form og farge. Fargekoden er notert.
    Spennende besøk du har hatt. Hadde vært gøy å se de bildene.
    Ha en fin dag!
    Klem Jane

    SvarSlett
  2. Så herlig vase :)
    Nydelig farge du har valgt, enig med deg at de matte fargene tiltaler … :)
    Kos deg i solfylte Sandefjord.
    Sofatjeneste her…metrollet er på besøk..grrrrr!
    Men det går over !
    klem

    SvarSlett
  3. Åh, den vasen ble lekker du! Der satt du en grill i hodet på meg, egentlig. Lenge siden jeg har vært fremme med sprayboksen nå, men gud bedre så mye som kan få et nytt liv på den måten (ja, for jeg regner med at det er spraymaling du har brukt?). Om ikke er du i alle fall mye bedre til å male enn det du fortalte til meg da jeg var på besøk, hoho - for dette resultatet ser jo virkelig så jevnt og fint ut :-) Liker forresten utrolig godt fargen du endte opp med i gangen forøvrig. Står i nydelig kontrast til den gamle speilkommoden. Her har både elektriker og rørlegger arbeidet som besatt på badet i dag, og jeg gleder meg over hver en dag vi er nærmere å ha et funksjonelt bad. Så koselig at du har hatt besøk av Hege in France. Hun er en blogger jeg har fulgt relativt lenge, som har mange jern i ilden forstår jeg. Kanskje vi ser deg i et utenlandsk interiørmagasin med tid og stund også nå da? Hoho! Spennende, spennende. Riktig god kveld til deg, bloggsøster! Klemmer fra Beate

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så flott blogg du har ;)
    Anette

    SvarSlett
  5. Den ble jo bare superfin! :) Og elsker fargen! Tror jeg må stikke innom å få meg noen fargeprøver. ;)
    Ønsker deg en fin søndag!
    klem

    SvarSlett
  6. Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn't show
    up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyway, just wanted to say wonderful blog!

    Here is my webpage: sunday law

    SvarSlett
  7. Hei vennen ;)
    ...her blomstrer inspiasjonen som alltid! Herlig å se.
    Håper våren er snill med deg!
    Stor klem fra Ida Susanne

    SvarSlett