fredag 19. september 2014

Fredagsblogging og fine ting for øyet





























Forrige helg var vi på fotball-cup i Fredrikstad og kombinerte det med en harrytur til Strømstad. Det er koselig å ta ti-ferjen fra Sandefjord, seile ut Sandefjordssfjorden og sette seg ved frokostbordet etter å ha plukket ut det man liker best på buffetbordet. Å se skummende hav rundt baugen, minner meg om barndomstiden som sjømannsdatter.
Vel framme i et Strømstad badet i sol denne vakre høstdagen, ruslet vi innom et par bruktbutikker i sentrum. Der plukket jeg med meg den nydelige muggen på bildet for en tier. Jeg trenger ikke mange kronene for å ha det skrekkelig morsomt!
Nordby Shoppingsenter var neste stopp, og her pleier Gutta Boys gå amok i alle  sportsbutikkene og på Godtebitten. Selv må jeg alltid innom Søstrene Grene, Indiska og New Yorker og kanskje en tur på Panduro. På Søstrene Grene er det en bragd å komme tomhendt ut. Hvorfor skal de produsere så vanvittig fine notatbøker??!! Jeg drukner snart i Grenes notabøker her hjemme. Det ble tre nye denne gang også, og de ser du på bildet.
Jeg ble kork-gal i Portugal i sommer og etter jeg handlet fine kork-tresko der, har hjertet slått over et slag ved syn av kork. På Grenes ble det både kork-notatbok og kork-lysestake. Korkkjedet er handlet  på Nr. 9 i Sandefjord og er en bursdagsgave.






























De todelte trelysestakene i kobber og sart rosa er også fra Søstrene Grene.
Hver morgen er de i bruk på frokostbordet.
Når man rydder på et stappfullt loft, hender det man finner ting man ønsker varmt velkommen som skjørtet på bildet. Brukte det for mange år siden, og nå skal det sannelig få en ny vår.. hm. høst.

Ja, så ble det litt fredagsblogging denne uka også. Kanskje jeg skal ha som mål å få laget to blogginnlegg i uka.. Jeg synes jo det er en hyggelig ting..

Tusen takk for søte savner-deg-kommentarer! Det er fint å være savnet av noen!

HA EN STRÅLENDE; FIN FREDAG!






8 kommentarer:

  1. Blir alltid så glad av å titte forbi bloggen din. Så mange fine småting du fikk med deg fra harryturen din:)
    God helg til deg.

    SvarSlett
  2. Hurra for Kaspara blogen, jeg blir så glad når det er Kasparainspirasjon igjen på bloggen. Kork er så fint, de notatbøkene har jeg også dilla på, tør ikke å si hvor mange jeg har asså. Endelig ble det fredag denne uken, det har vært en hektisk uke så nå gleder jeg meg til lang frokost i morgen med bagels og eggerøre. Har blitt helt avhengig av bagels her i huset. Så i morgen er det klart for den store slappe av dagen, jeg skal kose meg med alle de fine bladene jeg kjøpte i Berlin. Har du hørt om OAK bladet fra Nordic Journal? Det er så fint, tror du kommer til å like det. Jeg sender deg og Marianne mail i løpet av helgen, jeg gleder meg sånn til dere kommer asså. Ha en riktig god helg til dere, klemmer fra Nina

    SvarSlett
  3. Good articles you can find in the net explaining everything in detail regarding the topic. I thank for taking your time sharing your thoughts and ideas to a lot of readers out there.....Best Cardsharing Server

    SvarSlett
  4. Ja, kjekt at du blogger litt igjen! Alltid så koselig å titte innom deg:-)

    SvarSlett
  5. Jeg har et turbulent kjærlighetsforhold til notatbøker selv - finner så mange fine jeg bare må ha & så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg har 678987 ubrukte liggende. + så finfine bilder!

    SvarSlett
  6. Kjempelekre bilder!! :) hihi, jeg også kjøper alltid notatbøker på søstrene grene! ;)
    Ønsker deg en fin ny mandag!!

    klem

    SvarSlett
  7. Det er bare SÅ utrolig hyggelig å se/lese et blogginlegg! Veldig hyggelig med instagram også, får sett mye fint på kort tid, men....
    Det er helt sikkert mer tidkrevende å holde en blogg, så jeg er dypt takknemlig for flotte bilder og ikke minst fine ord. Det er omtrent som å få et godt gammeldags brev, framfor en tekstmelding (les insta.)
    Gleder meg til ditt neste "brev"/ inlegg/ betraktning/ skildring/ fundering!
    Det er nok mange som fremdeles setter pris på dette!

    God helg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære anonym
      Denne kommentaren/hilsenen gikk bare rett til hjertet! Så utrolig, utrolig koselig å høre at du nesten ser et innlegg som et godt gammeldags brev!! Synes også det er veldig hyggelig å høre at den skrevne teksten blir lest, og det ikke bare blir scrollet nedover og overfladisk tittet på bildene. Tusen takk for den inspirerende, glade hilsenen din og jeg lover et blogginnlegg (brev i posten) i dag også! Ha en super helg! Klem fra Kaspara

      Slett