fredag 26. september 2014

Naturlig...






























Jeg er blitt mer og mer glad i naturtoner og passer på å putte dem mellom små fargeklatter. De nydelige ubehandlede trebollene kostet 30 kr, til sammen på Gjenbruksbutikken. Grov hyssing bruker jeg ofte som pakkebånd samt på små ting jeg lager, kanskje som oppheng. Skulle ønske jeg kunne si jeg hadde strikket den delikate puten selv, men jeg har nok ligget på latsiden og lettvint handlet den på Kremmerhuset.
Gamle oppslagstavler er supre, fåes på loppis for en slikk og ingenting. Med marmor-klistrerull fra Pandura, får oppslagstavlen en ny og trendy look.
Den vakre trekrukken med tøft lokk har jeg fått av Bente som skrev bloggen Hjemmescenen. Den er så utrolig fin, og jeg liker den supergodt, Bente!
Hun og mannen besøkte oss forrige helg og hadde med sjarmør-bikkja Frøya. Mens far i huset, Bente med sin husbond og jeg ruslet en tur på loppemarked var Gutta Boys hundepassere.
Bente er en av dem jeg har blitt kjent med gjennom blogging. Jeg har flere venninner som er kommet til via nettopp bloggen. Det er morsomt at vennskapene består selv om bloggen seiler litt sin egen sjø for flere.
Om du lurer på hvem karen på postkortet er kan jeg fortelle at det er Che Cuevara. Jeg har minner fra barndommen at han hang på ungpikeveggen til min 68`-søster som nesten var voksen da jeg ble født.

























Høsten er her, men jeg tror den er blitt små-glemsom og varter oss opp med 20 grader sent i september. Jeg plukker inn noen kvister fra våre gamle, høye eiketrær og vips litt høst inne selv om ungene vrenger av seg hettegenser`n og løper ut på trampolina i T-skjorta.





























Fredagen er her også og hurra for det! Det måtte bli et blogginlegg, som den fredagsbloggeren jeg er blitt.
En herlig kommentar fra en anonym leser ga meg ekstra lyst til å hive ut en ny bloggpost.
Hun fortalte at hun så på et blogginlegg nærmest som et godt, gammeldags brev i posten, mens instainleggene ble mer som en tekstmelding.
Det gammeldagse brevet er herved servert!

HÅPER DU FÅR EN NYDELIG HØSTHELG OG NOEN TAR KANSKJE OGSÅ HØSTFERIE NÅ.......



10 kommentarer:

  1. I love these photos, the color combination is so soft !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Brit
      Thank you so much! Have a nice evening!

      Slett
  2. Kjære, Kaspara! Takk for "brev" og vakre bilder i fleng. Likte utrolig godt hvordan den gamle oppslagstavla fikk et hypermoderne uttrykk med litt med marmorklistrerull. Tror jeg må kopiere den altså. Tar meg i at det blir lenger og lenger mellom hver gang jeg får lagt igjen små koselige hilsener her inne. Til nå har ikke akkurat barseltiden gjort meg arbeidsledig med det aller første, men jeg satser på litt mer rolige dager om litt. Til helgen er dåpen unnagjort også, og da kan jeg formodentlig puste ennå litt mer lettet ut etter det. Håper du har gode dager. Ser slik ut på bloggen og instagram i alle fall. Her har roen (omsider) senket seg i heimen, etter storinnrykk av min manns barnebarn med familie i dag. Her sitter jeg og har sneket meg til et rødvinsglass, - skål og god aften til deg, mitt kreative bloggforbilde :-) Klem fra Beate

    SvarSlett
  3. Nydelig og inspirerende bilder i vakre fargetoner!
    Råkul oppslagstavle!!

    SvarSlett
  4. Som alltid lekre bilder og tekst kjære Kaspara! :) Digger oppslagstavla med marmor, dette må prøves ut selv! ;) Ordene til anonym traff meg virkelig!! :) Det er så sant! Mye mer personlig med blogginnlegg enn instagram. Så håper flere vil sende og dele gode brev! ;)

    Fin ny uke til deg!
    klem

    SvarSlett
  5. I så fall digger jeg brevene dine! Alltid så fine bilder og god stemning. Du er god på å sette sammen ting så det ser bra ut.

    SvarSlett
  6. Veldig inspirerende bilder i nydelige fargetoner. Du er så utrolig flink med både farger og ord. Koser meg når jeg leser blogginnleggene dine. Og den oppslagstavla ble kjempefin.
    Tusen takk for koselig hilsen på bloggen.
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  7. A veces da un poquito de pereza tejer y es más fácil comprarlo, lo sé...
    Preciosas las libretas!

    Saludos!!!

    SvarSlett
  8. Åh, så gøy Kaspara, at du likte min "brevfilosofi". Det er omtrent som da jeg hadde brevvenner da jeg var liten. Det tok jo fort en uke eller to å få svar. Så det er et eller annet med den ventetiden....
    Vi trenger ikke å få nye blogginnlegg hver dag :-)
    Alt skjer så fort, nå for tiden. Så vi har godt av å vente og glede oss til noe.
    Få det til å krible litt!

    Takk igjen for dine fine ord og inspirerende bilder !


    Takk igjen for dine levende ord og inspirerende bilder

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen herlige anonym
      Så koselig å høre fra deg igjen! Ja, jeg likte veldig godt din brevfilosofi! Brevvenner ja! Det var en stor hobby en gang i tiden. Jeg hadde kanskje ti brevvenner av gangen, og det var stadig brev i barndomshjemmets postkasse. Alltid litt kiling i magen, da jeg åpnet den grønne postkassa etter endt skoledag.
      Jeg liker vente-filosofien din veldig godt også jeg! Jeg er en slik som i blant venter med ting og gleder meg til det som skal skje. Kan vente med å åpne en mail, en pakke i posten, et ferskt interiørblad og bare glede meg over at det ligger der.
      Tusen takk for dine motiverende ord! Kjenner de gir meg lyst til snart å lage et nytt innlegg! Ha en herlig søndag! Her gleder jeg meg vanvittig til å se igjen gutta mine som har vært på fjellet med kompis-familie. Jeg har VENTET lenge på det..... de reiste torsdag.
      Klemmer fra Kaspara

      Slett