fredag 15. november 2013

Det enkle er ofte det beste....




























I blant sitter jeg og lager opp en bunke kort, det er så koselig klipp og lim-syssel i mørketiden. Kortene jeg har laget nå er ikke spesielt julete, de er mer helårskort og de er bare såååå enkle, men jeg liker det enkle jeg. Det enkle er ofte det beste, er ikke et ueffent slagord.  Hadde sklidd rett inn i arbeids-habitten på Rema 1000 jeg!





























Det lekre sorthvite batikkpapiret er fra Tine K og jeg har sett det på Home & Cottage. Jeg fikk papirene mine av herlige Nib-Ann-Helen og Nib- Solveig, da de var her for å gjøre en reportasje sensommers.
Jeg har bare klippet en bit av det og limt det på tykt sort kort og klistret en Søstrene Grene-sirkel på. Vips, kort godt nok for meg!




























Så har jeg laget kort av gamle boksider. Limt dem fast til sorte kort  (fåes kjøpt som bunke hos mange bokhandlere) En liten sirkel her også, vips ferdig! Jeg er så utrolig glad i sirkler av en eller annen grunn...




























Ellers blir det fint med utklipte ord synes jeg. Jeg har en herlig sorthvit tapet fått i goodiebag en gang på bloggtreff. (Glansdagen) Den har jeg hatt mye glede av. Men man kan jo godt klippe ut ord fra aviser og blader også.





























Sikksakk-papiret er selvfølgelig fra Søstrene Grene det også. Hva skulle vi gjort uten disse fantastiske og treffsikre søstrene????


Psst: en herlig blå John Blund-julesokk ble lagt ut i lille nettbutikken i dag.

HELGEN ER HER, HERLIG IKKE SANT?
KOS DEG MASSE!

11 kommentarer:

  1. Så mange søte kort, fint å kose seg med det:)

    SvarSlett
  2. Åh så fina kort du har gjort! Sick sack kortet och batik kortet är helt fantastiskt fina! Älskar svart vitt! Nu inspirerade du mig! Ha en skön helg du med!

    Kram Petra

    SvarSlett
  3. Jeg jobber fortsatt med at "det enkle er det beste". Har en tendens til å "ta av" litt når jeg lager ting :-) Men det kommer seg! Nydelige kort, og ja hva skulle vi gjort uten søstrene :-)
    Nyt helgen!
    klem fra Vibeke

    SvarSlett
  4. Hvor ser det fint ud - elsker de blide farver (:

    - Kit

    SvarSlett
  5. Så fint det batikkpapiret, det enkle er det beste;) Ha en fin søndag i solskinnværet, her skal hele familien på gåtur...noe som ikke er helt rutine...hihi...men alternativet var å pusse vinduer, så da ble alle (les=jeg også) med på turen i dag;) Klem W

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Nina
      Tusen takk for hilsen! Det batikkpapiret er superfint, tror nesten jeg må hamstre mer.
      Så familien er blitt spreke turgåere, ikke værst!!! Her vil sjelden gutta bli med å gå tur lengre, men en sykkeltur med den "eldre garde" kan de like i blant.
      Pusse vinduer ja... der har jeg min egen høyst private vinduspusser som trår til når det blir for ille.Å henge ut av vinduet og pusser er forresten ikke så dumt har han funnet ut, for alle nabodamer blir kommer med litt ros i det de passerer.
      Glad dag!
      Klem fra Kaspara

      Slett
    2. Huff og huff for skrivefeil i farta!
      Det går hakket for fort i blant!
      Kaspara

      Slett
  6. Fine bilder! Jeg har fått helt dilla på sort/hvitt blandet med litt farger, så disse kortene er midt i blinken for meg. :)

    SvarSlett
  7. Så fine kort!!! Vil nok glede mange:-) ble inspirert til å lage kort, lenge siden sist jeg satt meg ned med noe sånt. I dag sliter jeg på sofaen med forkjølelse og feber, godt med litt kasparainspirasjon! Gøy å se deg på instagram og! :-) ha en fin mandag!

    SvarSlett
  8. Utrolig inspirerende å lese bloggen din . Blir i så godt humør uansett form . Blir glad lenge lenge etterpå.Takk skal du ha :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære anonym
      Nå gjorde DU meg glad!!!! Tusen tusen takk for en så utrolig koselig tilbakemelding!!!
      Kan jeg inspirere og glede folk med innleggene mine, er det den beste motivasjon.
      Ønsker deg en lun senkveld og fine dager framover!
      Stor klem fra Kaspara

      Slett