fredag 28. desember 2012

Bli med i utestua en romjulsdag!






















































































Velkommen inn i utestua!  For å ikke fryse oss skakk,  kan jeg fyre i peisen, sette på takvarme og servere rykende glovarm kakao.   Kleskoden er;  ullvotter, lue og god boblejakke på en dag som denne.
Slå deg ned på et saueskinn!

Her om dagen fikk jeg fjernet løv som hadde samlet seg i utestua og vasket,  så nå kan det stekes pølser i peisen mens man samtidig opparbeider seg den friskeste ansiktfarge. Vi har alltid brukt utestua vinterstid også. På milde vinterdager er det stas å ta et ute-måltid.
I går ble det servert nybakte, lune boller i utestua og blide fjes benket seg rundt bordet.

ØNSKER DEG EN FINFIN ROMJULSDAG!


23 kommentarer:

  1. Så trivelig utestue! Ha fine romjulsdager du også. Klem

    SvarSlett
  2. Helt utrolig koselig i utestua hos deg. Takk for at jeg fikk være med. D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Drude
      Tusen takk for hilsen! Ønsker deg fine romjulsdager og et herlig nytt år!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  3. Det er bare du som kan klare å skape god stemning ute i kuldegrader asså...det var jo så fint innlegg;)) Ser koselig ut. Klem

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig, Kaspara!!
    Skikkelig idyllisk og stemningsfullt.

    Fortsatt god jul til deg:-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så trivelig da! Det er jo bare å kle seg, så er det bare å nyte kosen;) Fortsatt god jul.

    SvarSlett
  6. Ahhh!! For et fantastisk "tilflukssted" du har! Så deilig det måtte være å ha en slik utestue!
    ...gir meg inspirasjon og kreative tanker om hva vi kan få til her på takterassen.. -ler-
    Kose deg masse :)

    SvarSlett
  7. Sååååå koselig med utestue. Heldige dere er. Herlig stemning der.
    Klem,Anette

    SvarSlett
  8. Fineste utestua, fineste huset, fineste bloggen, fineste ordene....de har du, kjære Kaspara! Jeg flytter inn i utestua di jeg, ikke bli redd om du ser en blå sovepose der en dag ;-) Nydelige innlegg under her også, inspirerende!!! Håper du har fine juledager. Klem :-)

    SvarSlett
  9. Åååå så utrulig nydelig utestove og så aldeles nydelige saker og ting du har der og,gjett om eg hadde kost meg der og med gode og varme klær på og ein kopp varm drikke,hørtes så idyllisk ut:))
    Skulle gjerne hatt ei slik ei og mitt ønske er et lysthus:)tenk å laga det koselig til og kost seg inne heile året uansett vær,det er jo bare å kle seg!

    Ønsker deg forsatt fine romjulsdager:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Kjempefin utestue, og så praktisk også - tenker dere koste dere masse :)

    SvarSlett
  11. For en herlig utestue!! Sånn vil jeg ha også! Kommer gjerne på lune boller og litt kakao foran peisen der jeg altså ;) Og veldig fint du hadde det der ute :)

    Stor klem fra Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
  12. Så koseleg i utestova di!
    Vi har vinterhage og den er også i bruk om vinteren så sant det ikkje er altfor kaldt. Vi har ikkje mulighet til å fyre men varme i golvet og varmeovn. Har hatt venninner på besøk der i kveld, det var veldig koseleg:-)
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  13. hallo og God Jul:)den som hadde hatt all den plassen du har og boltre seg på...må være herlig:)
    Håper du har hatt en koselig jul...
    Ønsker deg et riktig Godt Nytt År:)
    Juleklem fra meg.....

    SvarSlett
  14. Så flotte utestuebilder, Kaspara - skikkelig Kasparatouch!! Håper dere har fine romjulsdager - både innendørs og utestuedørs. Fersk hvetebakst blir hvert fall ikke feil:)

    Fine dager her også - romjulsdager er så definitivt de beste dagene syns jeg. I dag skal vi lage en Västerbottenostepai som sammen med litt einerøkt laks og rødløksmarmelade får bli med bort på jule-time-out-besøk i nabolaget.

    Hils i massevis rundt deg - klem!

    SvarSlett
  15. Det så ordentlig koselig ut. Kan tenke meg gutta koser seg her etter en runde ute i snøen. Vår blir dessverre brukt som oppbevaringsplass på vinteren,men ble fristet nå til ut å rydde:)
    Her ble forresten eldstemann lykkelig eier av sin første fotballkort boks og perm julaften:)Så nå er det min tid som fotballmamma virkelig startet. Kos dere videre i julen.Klem

    SvarSlett
  16. Å! Jeg får drømme meg bort litt til deg da....joda, nå sitter jeg på saueskinnet ditt, Kaspara:-)
    Du og du, så flott du har det der ute.
    Har ikke svikta bloggen din, selv om jeg ikke har gitt pip fra meg på ei stund.
    Hektiske dager, men idag landa jeg godt i sofaen;)
    Skikkelig regnvær her i sør...grått og isete..
    Fortsatt fine romjulsdager til dere, enten inne i den flotte stua di, eller den herlige utestua!
    Sofaklemmer fra Irene

    SvarSlett
  17. Hei trofaste Irene
    Tusen takk for koselig hilsen! Godt du har tid til å slappe av litt nå i romjula!
    Regn og slaps her også og vanvittig glatt. Vi måtte kjøre omveier for å komme oss til matbutikken. Skal ha mamma og søsteren min på kalkun i kveld.
    Ja, er du i Sandefjordstraktene en gang får du ta en kaffe i utestua. Det kan jo hende du skal med ferja igjen en gang.'Glade romjulsdager og et kreativt og opplevelsesrikt nytt år til deg!'
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  18. Hei Kaspara! Så fint det er i utestua deres i desember! Vi har jo også en utestue som vi nesten ikke har fått brukt de månedene vi har bodd her. Men til våren, da står den for tur og skal renoveres. Dette er bilder som inspirerer. Vi har litt røffere utestue, og jeg står faktisk litt fast i forhold til hvordan jeg skal innrede den. Hva slags møbler skal jeg velge osv. Kanskje du kan gi meg noen gode råd når den tid kommer. Ha en fin lørdagskveld. Klem fra M

    SvarSlett
  19. FOR en plass! Herlig stemningsfullt, både inne og ute hos deg i julen.
    Nyt de siste romjulsdagene, og ha et flott nytt år!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  20. koselig
    den brune glassflaska gjør virkelig susen oppi det hele
    håper jula di var bra

    ønsker deg alt godt for det nye året
    beste hilsener fra
    Åpent^hus

    SvarSlett