mandag 10. desember 2012

Stråbukk, julekrybbe og bordskåner
















































































































For flere år siden handlet jeg en stråbukk i en bruktbutikk i Gøteborg og gjett hvilken farge den har på båndet? Nei, det er ikke rødt som seg hør og bør men nude. Skal innrømme at den gang for mange år siden, var jeg særlig svak for båndfargen denne stråbukken hadde og det var nok det som resulterte i handel.
Hjemme i stua har vi også en julekrybbe stående på et lite avlastningsbord. Også den er handlet brukt, faktisk på loppemarked. Fram til julaften ligger jesusbarnet i en skuff, men da blir han tatt fram og lagt i krybben.
Over julekrybben har jeg klistret opp gull-Washi-tape som også er på markedet. Gulltapen er handlet på 13 i Tønsberg.
Lørdag var nemlig far i huset og jeg på julehandletur i Tønsberg. Gutta er blitt så store nå, at de fint kan være noen timer alene. Vi var leeenge på 13, og det var nok der vi la igjen flest penger også. Det superkoselige var at Hapel-Anne jobbet den dagen, så vi fikk en lang prat. Alt vi handlet på 13 var julegaver, og slikt kan man jo ikke ta sjansen på å vise fram på bloggen.

Men en ting ble med hjem fra Tønsberg og var ikke julegave. Det var den fine kule-bordskåneren  (149 kr.) handlet på "Lune hjem"  som også har fin nettbutikk. Du kommer inn i den HER.http://lunehjem.no

Ellers er det lagt inn to nye julestrømper i nettbutikken  en Mumitroll-strømpe og en superlang strømpe.

HA EN FORRYKENDE FIN DAG!

7 kommentarer:

  1. Stråbukken er fin-fin i nudefarget bånd:)
    Glir jo rett inn, så denne kan du jo ha stående hele året, hihi;)
    Hvordan kan forresten noen gi fra seg denne julekrybben?!!Loppis kan være rene gullgruven**

    SvarSlett
  2. Lekre bilder du byr på Kaspara! :) Jeg rett og slett elsker de gamle julekulene. :) Fin mandag til deg! Klem

    SvarSlett
  3. Det er SÅ skønne billeder og lækre farver - SMUKT!!

    SvarSlett
  4. Det var en veldig fin stråbukk - en slik kunne jeg godt hatt. Jeg har også julekrybbe, men hvert år er det et av barna som stikker av med Jesusbarnet, og så må vi har stor leteaksjon. Tror jeg også må ha Jesus i skuffa til juleaften :)

    SvarSlett
  5. Herlige bilder!! Stråbukken er jo bare helt skjønn og nydelig i fargen nude :)

    Ønsker deg en fin kveld!

    Hilsen Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
  6. Morsomt at du skrev det med fargen på båndene fordi var det første jeg la merke til. Er vokst opp med disse bukkene i alle kriker og kroker men aldri kjøpt de selv grunnet båndene. Disse var fine:)

    SvarSlett
  7. Jeg skulle gjerne fått tak i den gullteipen før jul men uansett så skal jeg prøve meg på å male et lerrett og teipe et teip tre! Veldig morro å se hva du lager og virkelig inspirerende! Iren:))

    SvarSlett