søndag 9. desember 2012

Et bidrag til debatten....



































For å piske opp stemningen litt, lager jeg innlegg nummer to i dag og viser et sjarmerende bilde av dorull-reinsdyr funnet på denne bloggen; kiertoidea.blogspot.com
Kanskje har du fått med deg dorull-debatten i Dagbladet som startet ved at en far med barn i en barnehage i Ski fikk stoppet barnehagens dorull-bruk i nisseproduksjonen med den begrunnelse at dette er meget uhygenisk materiale.
 Legen barnehagen senere tok kontakt med og forhørte seg med om farer ved dorull-bruk hadde et mer avslappet forhold til dette og kunne ikke se de store farene i doruller som formingsmateriale.
Vel, her i huset fortsetter vi bruken av dette verdiløse materialet.. og tar med det vare på den mangeårige bruken av dorull som julemateriell.

FIN SENKVELD TIL DEG.. og nå er jammen meg kameraet friskemeldt også!

16 kommentarer:

  1. De var jo skikkelig kule da :-) HURRA for dorullen!!!

    SvarSlett
  2. Herleg innlegg! Alma sa seinast i kveld (då eg spurte ungane kva anna enn pepperkakehus dei vil lage før jul): "Eg vil atte me ska laga sånne damer der me sorra stoff ront tomme dorolla", så der ser du kva me også skal kose oss med framover mot jul :)


    Ha ei herleg fin førjulstid, diger klem frå Linda

    SvarSlett
  3. Haha det var noen søte små reisdyr. Ikke fått med meg denne saken men om man bruker doruller som har vært festet til veggen i en holder, er det jo ikke så ille. Har de stått løse som her ville jeg nok ikke tatt de i bruk..

    Håper du har gode kreative og avslappende førjulsdager ;D

    SvarSlett
  4. Fantastisk kul ide som jeg skal ta med meg. Og så enig i din bruk av doruller :)
    Digger bloggen din, så takk for mengder av inspirasjon :) og gode ideer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Oddbjørg
      Tusen takk for veldig koselig hilsen og fine ord!
      Jeg fikk også lyst til å lage disse herlige dorull-reinsdyrene kjenner jeg.
      Fine førjulsdager til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  5. Flott innlegg! Herlige reinsdyr! :D
    Det får være måte på hysteri!! Det er da både miljøvennlig og koselig å lage ting av doruller!!
    Sov godt!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  6. Haha, du får meg til å smile du. Jeg ligger nok en gang og har en liten bloggerunde på mobilen før jeg sovner, og nå tror jeg at jeg kan sovne med et smil. Håper du og gutta dine har hatt en fin helg. God ny uke til dere alle! Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Hihi ja det er mangt ein kan henge seg oppi,rart at ein person kan stoppe all dorullaging,dei reinsdyra var kanonskjønne,orntlig herlige:)
    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Ååååå så herlige dorullreinsdyr, må lage sånne med Gjøa neste år:)
    At det skal være uhygienisk med dorullkjerner har jeg aldri tenkt på....selv etter 25 år i barnehage;)
    Fin førjulstid ønskes deg og dine fra Trine:) Klem

    SvarSlett
  9. Disse reinsdyrene var utrolig sjarmerende:D Min kjære jobber i barnehage, og her i huset ristet vi forundret på hodet over denne fatren fra Ski:)
    God ny uke!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  10. Åh, disse var r å k u l e!
    Bra du står på ditt for dorullen ;)
    Jeg er jo førskolelærer, så jeg ser også absolutt på dorullen som en fin ting :)
    Jeg har laget masse maracasser sammen med barna, det er gøy det :)

    Kos deg!! :)

    SvarSlett
  11. :) De er kjempefine!
    klem Hege x

    SvarSlett
  12. Det er det mest hysteriske eg har høyrt på lenge. I mange tiår har barn brukt dorullar til å lage nissar og anna, men eg aldri lest at nokon har vorte sjuke av det. Vi har det alt for godt som har tid til å tenke ut slike ting.

    Ønskjer deg alt godt i førjulstida.

    SvarSlett
  13. Thank you for featuring my reindeers, and thanks to you all for the lovely comments :)

    SvarSlett
  14. Knalltøffe reinsdyr! :o)
    Man bruker vel de materialene man har tilgjengelig -
    Doruller har inspirert mange til kreativitet, så
    Det er vel dumt å avvise dem som hobbymateriell ;o)
    Klem fra Nina

    SvarSlett