tirsdag 29. januar 2013

Grå






























Gråvær ute og gråtoner i dagens bilder. Grått er ikke så trist som det høres ut som. Hva er vel bedre enn
varm kakao med krem og regndråper på ruta eller litt grått spritet opp med neon eller laksefarger i interiøret...?
Ser du den kremfargede vasen med riller på høyre bilde? I nest-siste RUM leste jeg en artikkel om nettopp denne. Lyngbyvasen kalles den og ble opprinnelig designet i 30-årene. Den er nå relansert  og kommer i tre størrelser.Prisene ligger mellom 595 kr. og 1195 kr. Jeg var så heldig å finne min Lyngbyvase  i bruktbutikken for noen år siden til en tier. Likte form og farge og skjønte først lang tid senere at det ikke var en hvilken som helst vase som villig hadde blitt med meg hjem.

FIN DAG TIL DEG I GRÅVÆRET!


16 kommentarer:

  1. Hi:) Beautiful things and colours! I love it!
    Agnieszka

    SvarSlett
  2. Hei Kaspara på en gråværsdag! Flotte bilder og vase - litt av et brukt-kupp heldige deg. Pip-pip'en i gull var fin. Ha en fortsatt fin "grå" dag. Klem fra M

    SvarSlett
  3. Det er så fint, Kaspara - disse fargekombinasjonene og hvordan du komponerer bildene dine - rått-vakkert!
    Vi tenker på å male et lite sidebord ved sofaen - og etter at den ene veggen ble kalkgrå, vaker jeg mellom korallfarge, pudderrosa, nude ....

    Lekker vase også - med morsom historie - syns slik kremfløtefarget keramikk er så fint!

    Nå er den bittelille bloggkommentarpausen min over - hiver meg rundt her igjen:)

    Klem!

    SvarSlett
  4. Så gøy med slike kupp! Og eg er heilt samd med alle kommentarane over.

    SvarSlett
  5. Jeg elsker ruskevær - da kan man kose seg inne med GOD samvittighet ;D

    Den vasen er jo et realt kupp!
    Kos deg :)

    SvarSlett
  6. Kupp var dette da :)
    Lekkert!

    Ha en flott dag.

    Klem :)

    SvarSlett
  7. Oi, heldige deg som gjorde DET vasekuppet! Den har nydelig fasong og utforming. Elsker alle grånyansene i interiøret ditt jeg. I går handlet jeg grå spraymaling på boks, så i ettermiddag står nok en messinglampe for fall... God tirsdag til deg.

    SvarSlett
  8. All my favorite colors in the pictures -lovely! :)

    SvarSlett
  9. Heldiggrisen!! :-)

    Jeg digger både regn og grått + rosa og/eller korall! Våknet i dag av regndråper på ruta, det frembragt et stooort smil! Ett skritt nærmere vår:-D

    Fin tirsdag til deg, nå skal jeg dukke ned i siste utgave av BoligPluss:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  10. Hei skjønneste deg:)
    Så herlige farger isammen,grått er ein farge som framhever så flott andre farger og dei bildene dine var heilt nydelige!
    Når det er grått ute så er det alltid herlig å være inne,for når det er sol så har ein dårlig samvitighet for å være inne:)

    Fine ettermiddag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  11. Sikke et scoop med den Lyngbyvase. De er bare så smukke. Dejlige farver på dine billeder:-)
    Kate

    SvarSlett
  12. Fin den mørke gråfargen der,
    hvilken farge har du malt den i?
    Jeg og min datter var innom butikken til søsteren din og kjøpte oss spilledåse på løredag!
    Vi bare eeeelsker den alle sammen her i heimen!

    SvarSlett
  13. Hei Kaspara, nei grått trenger ikke og være kjedelig;) Jeg mixer grått med alt slags, og den er så føyelig;);) Vakre bilder hos deg, fint sammensatt med farger og stilleben. Fin kveld til deg.

    SvarSlett
  14. Great color inspiration! I love it!
    Greta

    SvarSlett
  15. FÅRR EN DEILIG FARGEKOMBINASJON.

    SvarSlett
  16. Kjempelekre bilder!!! :) Grått finnes i så mange fine nyanser! :) Jeg elsker grått, kanskje derfor jeg ahr mye av de store møblene i grått også. Fargen passer jo til alt! Håper kakaoen smakte godt! ;)
    Fin onsdag til deg Kaspara!

    SvarSlett