tirsdag 8. januar 2013

Mer kobber i tankene....


Hvis noen skulle sånn uten videre tvunget meg til å bruke 5000 kroner på interiør, er det ikke umulig at jeg hadde endt opp med to kobberting. Jeg synes kobber kler fargene her hjemme og etter kobberfatet fra barndommen er kommet til heder og verdighet igjen, er jeg bare blitt mer og mer glad i kobber.
Jeg er sikker på at jeg ville gledet meg over penneholderen fra Ferm Living(stående nederst på langbordet der det nesten alltid står skrivesaker og litt lagemateriell)  og en rå Tom Dixon-lampe.(plassert i lillestua, men vi ender helt sikkert opp med en annet rimeligere alternativ)
Begge tingene har en svung av 70-tallet over seg føler jeg.


Jeg har en lignende penneholder i knall rødt fra nettopp det glade 70-tall.
Synes det er litt morsomt å se den i 2013-drakt.
Her om dagen prøvde jeg ut en kobberspray fra Panduro uten det helt store resultatet. Jeg prøvde sprayen på ulikt underlag; tre, blikk osv. men kobberfargen ville  ikke feste seg, bare rant av dessverre.
Er det noen som har prøvd en kobberspray som fungerer bra, blir jeg veldig glad for tips!

I dag har jeg hatt besøk av tre søte damer, og det er blitt drevet intens fotografering. Det var et utrolig koselig besøk, mye prat og latter.
Resultatet vil du ha mulighet for å se i mars. Mer om det kan jeg ikke røpe akkurat nå.
Nå skal jeg bedagelig plane ut på sofaen, for i går kveld sto jeg på hodet og vasket til langt på natt. Det måtte jo se litt ordentlig ut her når jeg ventet fintfolk.

Forøvrig: den rå, industrielle, gamle viften fra www.inmyhouse.se kom  i hus i dag. Den var minst like stilig som jeg hadde håpet på. Bilder kommer!

Til slutt; tusen takk for alle koselige kommentarer på forrige innlegg! Faktisk fikk akkurat dette innlegget seer-rekord på bloggen her.
OG IKKE MINST; DERE HAR NESTEN OVERBEVIST FAR I HUSET OM AT ARBEIDSLAMPEN BØR FÅ HENGE! Jeg leste hver eneste positive lampe-kommentar høyt for han, så takk herlige medsøstre!!!!

GOD; BEDAGELIG KVELD TIL DEG!















6 kommentarer:

  1. God morgen, Kaspara. Å, som jeg likte det nymalte skapet ditt. Og fargekombinasjonene du viser er så lekre - jeg får lyst til å male og fikse og.. Inspirert med andre ord. En fin dag til deg.

    SvarSlett
  2. Nämen vad kul att fläkten kom till ett sånt bra hem =)=)=)
    Den är superfin. Ha en bra vecka kraaaaaaaaam josse

    SvarSlett
  3. Heisann

    Må bare slutte meg til alle andre og si at bildene i forrige innlegg er såå fine. Det er ikke fritt for at jeg lar meg inspirere av dette hjemme i egen stue. Og jeg er helt enig i dette med kobber. Jeg har også Tom Dixons kobberlamper høyt på ønskelista. For ikke å snakke om hans etch light i kobber... Smelt! Jeg har faktisk akkurat spraymalt taklampa på kjøkkenet vårt med kobberfarget spraymaling. Den ble knallfin om jeg så skal si det, og jeg anbefaler gjerne malingen. Den renner bittelitt hvis man tar på for mye, men da det tørket ble det fint og jevnt. Det er bil-spraylakk kjøpt på bil-xtra, husker ikke fargekoden/navnet i hodet (er på jobb) men det kan jeg alltids finne ut av. Den finnes i utallige farger, og er ikke superdyr. Jeg spraymalte et metallbrett kjøpt for en femmer på loppis en gang, og fargen sitter godt, selv etter mange gangs vask. Den kobberfargen jeg brukte på lampa er ikke like "shiny" som Dixonlampa, mer matt, men ganske så fin allikevel. Lampa kan nok skimtes på det siste kjøkkenbloggeinnlegget mitt. Ta en kikk :-)

    Håper du har en finfin dag :-) Klem!

    SvarSlett
  4. Sånn penneholder i rød plast hadde jeg også. Lite visste jeg den gangen på åttitallet at den skulle bli populær igjen. Lekker i kobber!
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  5. Hei og god onsdag til deg, Kaspara! Er så enig med deg, de Tom Dixon-lampene er utrolig flotte, og desverre alt for dyre.... Bare 4 skarva dager igjen til semifinalen avrundes nå forresten! Jeg må si jeg gleder meg veldig på dine vegne, og er utrolig spent! Klem fra Beate

    SvarSlett
  6. God kveld, Kaspara!
    De kobberlampene var superfine! De passer jo fint inn hos deg.
    Jeg tror nok de ville ha passet her hos meg og, 70-talls som de er:-)
    Kobber er et flott metall!
    Ha en fin kveld!
    Ina

    SvarSlett