onsdag 16. januar 2013

De små forandringer....


















































































    Det er ikke nødvendigvis de store tingene som skal til for å føle streif av fornyelse. I kjelleren sto nok en
loppe-tallerkenhylle som endelig er blitt hvit. Vi har nå fire tallerkenhyller rundt i huset som inneholder alt annet enn tallerkener. Den siste ble plassert i lillestua og inneholder dagens ferske lokalavis, noen nye interiørblader, et par bøker og et bilde. To Kaj Bojesen-dyr har også klamret seg til hylla og holder hverandre med selskap.
I lillestua står nå sist malte krakk, det er den til venstre på bildet. Jeg har pålagt meg selv krakkehandel-forbud nå, men jeg vet ærlig talt ikke om selvdisiplinen holder....
Så ble en rund heklet pute ferdig i går kveld. Jeg er ingen racer-hekler, og hekler bare helt enkle ting, men runde puter er morsomt å lage og fin ved-siden-av-aktivitet til tv. Her i huset regjerer fotballen på tv, og selv om jeg følger litt med selv også, er jeg litt mer tilbakelent enn husets små og store menn. Da er det kjekt og kos  å kunne ha et hekletøy i handa. Denne gang ble det pute i favoritt-komboen; grått og nude/korall.
Ved siden av den runde puten ligger siste butikk-kjøpte pute. Jeg synes det er så herlig med den friske kanten på denne puten fra Søstrene Grene. Jeg har to puter til i samme serie med sirkler som jeg har vist dere før.
Forøvrig verdens minste lille prosjekt;  i tallerkenhylla har en slitt kokebok som ofte brukes fått prikkete bokbind. Jeg er jo prikkoman, så nå ble det galleriplass på den tilårskomne  kokeboka!

Det er  kaldt og hufsete for tiden. Gradestokken kryper ned mot minus ti og fotballtreninger blir avlyst på grunn av kulde. Da er det herlig å krype opp i en myk sofa med mange puter og varm drikke.

LUN KVELD TIL DEG OGSÅ!




18 kommentarer:

  1. Jeg blir så glad hver gang jeg er innom deg!
    Du viser alltid så fine bilder, me dså fine detaljer på!
    Blir så inspirert!
    Ønsker deg en NydeligFlott onsdagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  2. Åh, har du fire tallerkenhyller?? Heldiggris! ;) Jeg er bare heldig eier av en, men jeg elsker den! Puta ble jo superkul! Jeg kan ikke å hekle, kanskje jeg må sette mamma på saken og lage en pute til meg. ;) Nydelige farger på krakkene dine! Misunner deg virkelig å ha plass til de! :)

    KOs deg i sofaen med varm drikke!
    Klem

    SvarSlett
  3. Go ettermiddag !
    Så fin den tallerkenhylla ble. Skulle så gjerne hatt mere veggplass med plass til slike ting. Men husværet kunne gjerne vært litt større, synes det blir overfylt så fort. Satser på at lotto-tallene går inn snart så jeg får større vegger å fylle ;D

    SvarSlett
  4. I love that colour combination of white, grey and different shades of pink. :) And that brown glass jar: looks so cool with the flowers!

    Greetings from Finland,

    Sari

    SvarSlett
  5. Det er de små forandringene som gir oss hevrdagsgleder :) Jeg håper på litt på plussiden på energisiden til helga slik at jeg også kan få gjort noen forandringer i heimen.. Takk for nydelig inspirasjon! Det gir kanskje det ekstra lille dyttet ;)

    SvarSlett
  6. Igjen, nydelige bilder! Jeg er så imponert over stylingtalentet ditt. Skulle gjerne ha hatt litt av det. Fine puter, både den kjøpte og den hjemmelagde.
    Kos dere inne i kveld. Her står det litt malerarbeid for tur. Så snart barne-tv er over og jentene er i seng, skal vi male den ene veggen i stua grå. :)

    SvarSlett
  7. I love your colours! I wrote about the colours on my blog!

    SvarSlett
  8. Så fint det blev! Trenden för i vår säger de bli både puderfärger och korall. Du fångar upp allt i din inredning. *gillar* Här är det också kallt. Minus 12 grader....huuu! Men lite tända ljus om kvällarna så blir det både varmt och mysigt! Får snart ta och köpa fler värmeljus ser jag! Ha en fin kväll Kaspara!

    KRAM!
    Petra

    SvarSlett
  9. Drømmer meg bort i alle de flotte bildene dine. Liker å studere alle detaljene som du klarer å få med. Fantastisk blogg..
    Mari

    SvarSlett
  10. Ahh..Fiiine farger i putene dine! Deilig fargepalett<3
    Du, prikkeputene er kjøpt på IKEA til den nette sum av 19 kr! Løp og kjøp!
    Ehh..håper de fremdeles har dem inne da..Fikk de i hus for et halvt år siden..
    Tvi tvi

    SvarSlett
  11. Mange flotte detaljer!! Herlig med tallerkenhyller, som egentlig kan brukes til oppbevaring av det meste.

    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  12. God morgen Kaspara - nydelige bilder og fine fargetoner - jeg er imponert over alt du lager og ordner og får til:) Her blir det ofte med mange planer i hodet, men nå har vi altså alvorlige planer om å male vindusveggen i stua kalkgrå ... så får vi se ...
    Fine trær i forrige innlegg! Mine Kaspariske lin- og nudetrær ble ikke pakket bort med julepynten - de er helårs og pynter fortsatt opp i treskåla og en skapknott!

    Ha en fin torsdag - kalde dager her også - har investert i piggsko slik at jeg kan dure ute i sedvanlig tempo selv på den glatteste isen;)

    Klem!

    SvarSlett
  13. Hei hei, pulsen min stiger hver gang jeg entrer din side, Kaspara!
    Og du, jeg som sa at jeg egentlig ikke er så glad i Nude....So sorry ;)
    Det ser jo helt fantastisk ut hos deg :)
    Men, kobber? No,no...blir overraska over meg selv hvis jeg kommer til å falle for denslags. Men har vel lært meg opp gjennom årene at en aldri skal si aldri! :-))
    Veldig fin den hekleputa di, har selv heklet runde puter, lettvint og greit ja.
    Den grå hylla di ble bare så superfin <3
    Og nå er loppesesongen snart rundt hjørnet også! Juhuuuu.
    Ha en fantastisk fin og kreativ torsdag!
    Og takk for forrige svar som alltid, jeg blir SÅ glad :-))
    Klemmer Irene

    SvarSlett
  14. Heisan Irene
    Tusen takk for koselig hilsen! Så morsomt det er å høre om puls-stigning, DET gjør meg glad! Så du har endret oppfatning om nude, så gøyalt. Tror jeg selv også skal være forsiktig med aldri si aldri. Man kan være litt fortutnintatt om nye ting og materialer, så ser man eksempler på disse brukt i helt nye settinger og i en annen form enn tidligere også kan det simpelthen være super-stilig.
    Trodde aldri jeg skulle titte på kobber igjen. Jeg er av dem som hadde masse kobber dinglende ned fra taket i mitt koboltblå 90-tallskjøkken og synes det var SÅ fint. Nå er jeg helt dårlig på denne kobber-penneholderen fra Ferm Living, synes den er helt fantastisk.
    Ja, om ikke altfor lenge hopper vi rundt på loppemarkeder med litt mindre klær enn nå om dagene. Brrr... kaldt her.
    Ha en finfin torsdag, Irene!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  15. Flotte farger på puta - fikk lyst å hekle litt igjen...., men først må jeg bli ferdig med Mysterisokkene mine. Jeg begynner også å få litt sansen for Nude og tror det er du som har påvirket meg. Nå har vi begynt på Lille manns rom, mulig plansjene dine kommer opp der. Den unge mannen har begynt å få egne meninger så det spørs hva vi lander på!

    SvarSlett
  16. Hei Kaspara!

    Så rart, jeg var inne på bloggen din i går og fikk opp fredagens innlegg som ditt siste. Og plutselig i dag var det mange innlegg her inne. Vi får tro at det er hos meg det er noe feil, for det ser jo ut som andre har sett innleggene dine og kommentert. Merkelige greier;-) Men nå har jeg lest og kost meg! Alltid like gøy:-) Og jeg er så glad for at du har erklært at du ikke skal slutte å blogge før du er åtti!

    Små forandringer gjør mye, synes jeg. Og hva skulle man gjort uten tallerkenhyller? Fint med ting der forandringene kan skje kjapt. Det er jeg en stor fan av.

    Og du, jeg mister nesten pusten av bildene dine av det isblå skapet ditt? Det er så fint til de nye gulvene.

    Ha en nydelig dag!

    Gode klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  17. I love these colors and the little monkey ;) Cushions are example of good work :)
    I've just found Your blog and I will stay longer!
    marta

    SvarSlett
  18. herlige farger hos deg
    ha en fin helg
    klem Hege x

    SvarSlett