fredag 11. januar 2013

Øye-gymnastikk




















































































Jeg byr på litt øye-gymnastikk en fredag, før du kanskje dumper dypt ned i godstolen og lar helgen sige innover deg. Det flyttes og endres på småting til stadighet her om dagen. På det nymalte mørkegrå skapet har toppetasjen blitt bebodd. Far i husets loppekupp gjennom tidene (han er grundig opplært av en viss dame...)
 er en fantastisk stor Louis Poulsen-lampe funnet til en tier. Den lå slengt i en krok under en trapp, men far i huset hadde både øyne, hode og hjerte med seg og reddet den fra en viss container-død.
Vi har flere Louis Poulsen-lamper i huset handlet på Lauritz.com, men denne er den råeste med sin sorte ledning og industrielle stil. En av min sjømannpappas kofferter holder lampen med selskap sammen med en V som er funnet på utsalg i en dansk Vero Moda-butikk av alt.
Så har jeg malt en liten krakk i en farge jeg synes er nydelig sammen rosa/oransje/nude/korall- toner. Et øyeblikk holdt jeg på å avslutte malingen før den var dekket med den nye fargen. Synes den var litt rå med halvferdig-slurvemalte bein. Vel, den ble hel-malt til slutt. Fargen er også nydelig til grått og her er koden;

3020-R10B  og malingen er en Lady av merket Interior Finish
Mange spør meg om fargekoden på den korallfargede stolen på nederste bildet. Til det kan jeg svare at jeg har selv blandet den til og kan derfor ikke gi noen eksakt kode, dessverre.

Nå går det mot slutten av stemme-perioden på semifinalistene til  Vixen Blog Awards, tror folkets mulighet til å stemme fram de bloggerne de ønsker som finalister stenges den 13.januar.  Dersom du skulle ha lyst til enten å stemme på meg og /eller en av de andre fine kandidatene kan du gå rett inn på den grå sirkelen øverst på høyre side av bloggen min. Du høyreklikker deretter ved siden av bildet av den kandidaten du vil gi din stemme og så på "Åpne kobling" hvor du så skriver din mailadresse. Takk og bukker så mye til de av dere som har gitt Kasparabloggen sin stemme! Spennende dette!

GLAD HELG TIL DERE ALLE





15 kommentarer:

  1. Hei Kaspara:)! Takk for hyggelig kommentar og svar inne på bloggen min. Jeg hadde det lit på følelsen at fargen var blandet for jeg har letet en del etter noe lignende tidligere. Men da får jeg bare lete litt til og kanskje bare blande noe selv:) Så koselig med kofferten til faren din. Det er så koselig med ting som har en kjent historie, spesielt fra kjente og kjære. Ha en fin helg! Klem fra Neri Kunst :)

    SvarSlett
  2. Takk for herleg augegymnastikk! Har studert bileta både ein og to gongar, så masse herlege detaljar! Einig med Neri Kunst over her at det er spesielt kjekt ting som har ei historie. Ønsker deg ei super helg, håper du får tid til å vere kreativ:-)
    Klem frå mari

    SvarSlett
  3. MYE vakkert å massere øynene med her, Kaspara:) Fin farge på skapet og krakken også:) har stemt på deg for lenge siden jeg:) HÅPER DU VINNER, HEIA, HEIA:)

    Klem fra Trine med ønske om ei fin helg:)

    SvarSlett
  4. Hei, takk for koselig kommentar. Jeg selger ut retro sakene jeg...har for mye, samlet jo en stund for 2 døttre også, men de nekter å ha mere retro...hi,hi...her i huset samler det seg bare opp. Brannmannen kom også nylig hjem med reker, skal kose oss i kveld med reker vi også da. Hadde vi bodd nærmere skulle jeg ha bedt inn deg og gutta boys på felles rekelag...det hadde vært koselig asså. Vi sitter og ser på muligheten for å kjøpe nye spisestuestoler, de vi har knirker som fasan...men de er så fine, hjelper ikke å smøre dem heller...så da har brannmannen erget seg nok...og da blir det fart i sakene...men vi bruker laaaang tid på å bestemme oss. Jeg vil ha sorte, han vil ha hvite...og slik kan vi sitte 1 år fremover... Til uka er det Oslo og nest siste studieuke...skal bli rart asså...snart ferdig... Vi blogges, klemmer fra meg. Kort innpå...du så vell den koselige videoen fra bloggtreff hos Holly Becker...bra dame det derre asså;))

    SvarSlett
  5. Ahhh! Du mikser og trikser de mest fantastiske farger!!
    ELSK!

    SvarSlett
  6. Sånn - nå har jeg stemt - på deg selvsagt :) Eneste som ikke bare har hvitt og svart .... :)

    SvarSlett
  7. Mye vakkert å se på! Glad helg til deg også :)

    SvarSlett
  8. Søte Kaspara! Ja, da ble det faktisk igjen øye-gymnastik her inne. Herling ting å se på, herlige farger. Du er en racer med å skape atmosfere! Så mange, utrolig fine detaljer du pleier å vise. Heldige du som er jo helt sikkert innredningssjefen hos dere (bortsett fra den gamle stigen kanskje, hihi). Her er det fin blå himmel og noen kulegrader. Endelig igjen fint vintervær. Det var så mye regn i det siste. Vanntønnen ute har bestadig flommet over. I morgen ble det villsvin hos min kjære svigermor som er veldig flink med å lage villretter. Min søte svigerfar (som er borte nå i hele fire år, kan du dette tror?) var jo forstmann og da ble det veldig ofte vill hos dere. Selv spiser jeg ikke kjøtt i 20 år, men jeg bare digger poteter og grønnsaker med saus. Når svigermor lager and eller gås pleier jeg å spise eplene fuglene er fyllt med. Delikat!!!!
    Ha en fortsatt fin helg i ditt fantastisk fint hus! Hils alle fra PillePalle :)

    SvarSlett
  9. Så nydelige farger, og herlige sammensetninger! :)
    God helg til deg ;))

    SvarSlett
  10. Ah, lekre farger!! :) Her var det mye godt å hvile øynene sine på! :) Fin helg til deg Kaspara! Her skal vi på Hawaiiparty! ;)

    Klem

    SvarSlett
  11. Skikkelig candy for øynene! Og den kampanje var flott, han har nok gått i en god skole din kjære. :-)
    Takk for veldig hyggelig kommentar inne hos meg på mitt forrige innlegg. Satte stor pris på den.
    Ha en fin lørdagskveld. Klem fra Embla :))

    SvarSlett
  12. Kjempefine bilder!! Så mange fantastiske detaljer og kombinasjoner! Skikkelig kupp, den lampa, jeg har samme, men til en totalt forskjellig pris......
    fin helg til deg og dine!!!

    Klem Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siri
      Tusen takk for koselig hilsen og fine ord! Ja, den lampa er tidenes loppekupp her hjemme, tror jeg. Far i huset var rimelig stolt der han viftet med Louis Poulsen-lampa og jeg var nærmest vantro. Trodde ikke man fant slikt på loppemarkeder i Norge.
      Glad helg til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  13. Se det er gymnastik efter mit hoved:-)) Elsker den måde du mixer farver på. Meget inspirerende. Og sikke et fund, din mand der har gjort. Godt den skønne lampe ikke havnede i en container og røg på lossepladsen. Min mand er også blevet en rigtig loppehaj med årene. Når vi går på markeder gør han næsten altid de bedste fund til de bedste priser. Det er meget skægt.
    Kate

    SvarSlett