søndag 13. januar 2013

Zzzzzzzz...... snork


















































































På en bedagelig søndag kan det kanskje passe med noen bilder fra nettopp soverommet. Ute er det hufsete og kaldt og i stekeovnen står en kalvestek og godgjør seg. Jeg har hekletøyet innen rekkevidde (hekler en ny rund pute) og det fyres i vedovnen. Gutta Boys har en god kompis på besøk og alt er fredfullt og godt.
Jeg klarer nesten ikke re opp med annet enn det prikkete Ikea-sengetøyet og kan ikke få det fort nok tørt når det har vært til vask.
Sengen og nattbordet har vi hatt i alle år. En gang var det lutet, men for noen år siden ble det hvitt.
Blomsterplansjen er fra den superfine danske nettbutikken www.frou-frou.dk, mens elefantplansjen i nedgangen er fra et skole-loppis.
Paret på de sorthvite bildene er mine foreldre, jeg er så glad i gamle sorthvitt bilder. Det er fint å tenke på at de svermet like mye da de kom i 80-årene som på bildene da de var er unge og nyforelsket. "Mamma og jeg sitter og romantiserer" kunne pappa si, da jeg besøkte dem (pappa døde for 11 år siden) Da satt de kanskje foran peisen med reker, hvitvin og sentimental musikk. Hvem vil vel ikke ha det sånn, når man blir gammel?

ØNSKER DEG EN FIN OG AVSLAPPET SØNDAG!





11 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig og rolig søndag. :) jeg også liker sort/hvit bilder. Brudebildet av mine besteforeldre henger på stuen, og jeg er veldig glad i d. :) du får kose deg resten av søndagen Kaspara.
    Klem

    SvarSlett
  2. Ha ha, romantiserer - det var jammen eit godt uttrykk! Og ja, slik vil eg ha det når eg vert gammal - reker og kvitvin framfor peisen (må sjå til å få oss peis før vi vert gamle)
    Nydelige bilde som vanlig!
    Flott søndagskveld og fin ny veke til deg!

    SvarSlett
  3. Kjekt med prikker :o) Koselig å ha slike bilder av familien, jeg har hengende ett av mine besteforeldre med min mor på fanget :o) Nyt søndagskvelden :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fin søndag! Det er sånn søndager skal være :) Så godt å høre om hvordan foreldrene dine hadde det, ja det er virkelig noe å leve opp til, jeg vil også sitte og romantisere med mannen min på mine eldre dager :)
    Ha en fortsatt fin søndag, fine deg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Vi har en rolig søndag her og. Gått lang tur, gammeldags middag (stek på lamgtidssteking i leirgryte mmmmm) og sett på Kon Tiki i sofakroken. Nå skal strikketøyet frem. Ha en fin kveld. Klem :-)

    SvarSlett
  6. Fine bilder, koselige delajer.. Liker at ikke alt er "helt på stell", håper jeg kan si det uten at jeg fornærmer noen..

    Herlig liten "historie" om dine foreldre, sånn vil jeg ha det når jeg blir gammel. Blir skikkelig rørt jeg når jeg ser gamle par som fortsatt holder hender når de er ute og går..

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  7. Koselige soveromsbilder. Fint sengetøy, og herlige sort-hvitt bilder:) Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  8. Åå, for et fint soverom!
    Elsker detaljene og fargene :)

    SvarSlett
  9. Hei skjønneste deg:)
    Så nydelige bilder fra soverommet og er så enig med deg at det prikkete sengetøyet var flott,eg er visst meir prikkete enn stjerne dilla,ser eg prikker så faller eg pladask,hihi
    Herlige farger og så koselig historie om dine foreldre du kom med:)

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Så fint soverom! Søt historie og flott bilde av foreldrene dine :-)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra toppen :-)

    SvarSlett
  11. Så ut som et herlig soverom :) Veldig koselig med gamle bilder!

    Ønsker deg en fin søndag!

    Klem fra Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett