fredag 4. januar 2013

Med kobber i blikket igjen...




























Trender kan gi en nye impulser og ideer. Man kan forkaste det som ikke fenger og la seg rive med og bli inspirert av det som taler til en på et vis. Hjemme hos oss kommer du neppe til å finne dødninghoder som er en yndet interiørsak hos en del nå, det har jeg forkastet (herlig at smak og behag er så ulik!!!) MEN... kobber har jeg begjærlig tatt til meg. På ny er kobberfatet som ble handlet i en syrisk havn i mine barndomsdager kommet ned i varmen. Fra et forfriskende loft til spisestueplass; det har virkelig steget i gradene! Jeg synes kobber er nydelig til neontoner og nude-nyanser.

Forøvrig har jeg det rasende morsomt  med trykksakene handlet før jul. Jeg LIKER ord og "SVEV" passer godt til en tvilling i luftens tegn som i blant kan ta av fra " rullebanen."

HELGEN ER HER! SOLA SKINNER!
ØNSKER DEG FINE DAGER!


13 kommentarer:

  1. Herlig! Jeg skjønner godt at du tok ned det fatet igjen, og at du liker det sammen med nude og neon-fargene dine :) Helt enig!
    Det var godt å se en fugl igjen også.. Nå kan vi begynne å glede oss til vår og enda mer sol. her i bartebyen er det vind, regn og veldig mørkt idag.
    Kos deg med skinnende sol og fredag!! <3

    SvarSlett
  2. Hei du produktive kvinne!!! Kobber er så absolutt noe å sniffe videre på. Er helt enig med deg i at vi må sile ut det vi liker/ikke liker av trender og sculls får heller ikke noe plass i mitt hus, insekter gjør heller ikke det. Jeg må ha koselige symboler som gir meg en god følelse og dødningskaller og insekter gjør ikke det. Jeg er nyskjerrig på kobber, fargen korall, nude/rosa, batikk mm akkurat nå. Siden huset er skrellet etter jul må jeg nødt til å finne på noe som gjør det mer innbydende.

    SvarSlett
  3. Happy new year and thanks for all your lovley blogg last year. We look forward to follow you blogg in 2013. Knus og kram mAs sostrene Magga og Stina

    SvarSlett
  4. Deilig å kunne flytte rundt på ting, og ikke minst ting man har hatt lenge, men som ikke alltid har vært like "in". :) Vi har spilt scrabble i hele julen, så når jeg så svev tenkte jeg at det ble en høy poengsum! ;) knis!
    Misunner deg sola, her i Ålseund er det grått og trist. Men helg blir det likevel!
    God fredag til deg Kaspara!
    Klem

    SvarSlett
  5. Så sant så sant, trender skal være til inspirasjon og ikke noe man absolutt må hive seg med på! Jeg på min side har vært svak for hodeskaller og nagler hele mitt liv, og er overlykkelig over at jeg plutselig kan kjøpe akkurat sånne ting som jeg liker OVER ALT! Fant til og med et hodeskalle-lys på Nille, da måtte jeg smile litt for meg selv :)

    Klem og FIN fredag til deg!
    -Signe

    SvarSlett
  6. For en fin samling av ting og farger! Jeg får mer og mer sansen for nude og korall kjenner jeg, mye takket være alle de fine bildene dine. Og som hos deg, ingen hodeskaller her heller. Som Minmill sier over her, ting må gi meg en god følelse og det gjør ikke skaller.
    Ha en fin kveld! Her er tacoen ferdig spist, ungene skal straks i seng og sofaen venter. :)

    SvarSlett
  7. Kopar kjenner eg at eg kan like igjen! Har ein kjele oppe på loftet som kanskje får audiens igjen snart;) Messing derimot har eg ikkje godfølelse for - endå iallefall.... Og dødningehovud,gevir og wallstickers får heller aldri innpass hos meg! Ja det er jammen bra vi har forskjellig smak - tenk så kjedelig det hadde vore om alle hadde det likt!
    Fin helg til deg, Kaspara!
    Klem frå Alva

    SvarSlett
  8. Supertøft fat!! Og jeg er litt enig med deg når det gjelder hodeskaller... Det er liksom ikke så koselig.. Men alle har sin egen stil så enig med deg :)

    Ha en flott fredag!

    Klemmer fra Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
  9. Hei på deg. Det var et fantastisk fint kobberfat Kaspara. Jeg har et gammelt røkebord med en stor rund kobberplate på som jeg arvet fra farmoren min, det har stått på loftet en stund...hm...kanskje det skal få komme frem fra glemselen igjen...bare det å finne en plass til det da. I dag var jeg og kjøpte to fine tre lysestaker og to kelim putetrekk på Kremmerhuset til halv pris...det skal bli helgens stylingprosjekt her i huset...om jeg ikke tar det neste helg da...hihi...er jo rent utslitt etter 3 hele dager på jobb...hi,hi. Deilig med hverdager igjen syntes jeg. Ha en fin helg videre, klemmer fra meg.

    SvarSlett
  10. Kjekt når man kan hente ting og tang fra loft og kjeller. Jeg tar vare på mye og ting jeg har vært såååå lei av eller omtrent sverget på at jeg aldri vil ha igjen er plutselig skikkelig fint og får komme opp i stuevarmen fra en støvete banankasse i kjelleren ;-) Når det gjelder kobber er jeg enig med deg, LIKER og når det gjelder hodeskaller er jeg enig med deg, liker ikke ;-) Eldstedatteren min hadde en periode for fire -fem år siden da hun skulle ha dødnigehoder i strass (helst rosa) på alle klær, jeg fikk nok!

    God helg!

    SvarSlett
  11. LIKER VELDIG! Nydelige sammensetninger. Jeg har også tatt frem et kobberfat som jeg forøvrig kjøpte i en ærverdig antikvitetsbutikk i Cortina for mange år siden. Kanskje er det sånn med ting man skaffer seg med hjertet, selv om de får pauser på loftet innimellom, finnes tid og rom for å komme ned og inn i varmen igjen. Jeg tror på det. Hodeskaller finnes ikke i dette huset heller. Riktig godt nytt år til deg og dine foresten. Jeg GLEDER meg til å følge deg videre :-) stor klem

    SvarSlett
  12. Det fatet er utrolig nydelig! Fint med ting som har en historie. Og jeg er enig i det med de hodeskallene, jeg har liksom ikke helt falt for de. Kul idè, men ikke her. Nude derimot føler jeg at jeg gjerne skulle hatt mer av.
    Veldig søt fugl ;)

    -Vera, foldyouso

    SvarSlett
  13. Helt enig!
    Det handler om å bli inspirert istedenfor å kopiere.
    Da får man sin egen stil, og ikke et stivt upersonlig hjem med masse stæsj som man egentlig ikke har noe forhold til. Jeg må klype meg i nakken og og til kjenner jeg. Det er så mye flott å se på blogger. Men hvem er jeg og hva liker egentlig jeg? Det må jeg spørre meg selv om noen ganger. Du viser utrolig mange flotte bilder her inne! Du inspirerer!

    Klæm Siw

    SvarSlett