søndag 20. januar 2013

To bruktskatter og en tur innom Grene























































I går var det bitende kaldt og ikke fristende med utendørs-aktiviteter, dermed dro hele familien til naboby Tønsberg som har et større shoppingssenter enn Sandefjord og forøvrig er en veldig koselig by.
På Farmandstredet måtte vi innom Søstrene Grene som er en yndet butikk for alle fire. Den korall/laksefargede kurven måtte selvfølgelig være med hjem sammen med grå og hvitprikkete servietter, lys og notatbok i skjønn farge. Så nydelig synes jeg grått er mot korall-toner at jeg måtte hele tiden titte ned i det grå Grene-nettet og nyte kurven mot nettet og serivettene. Litt smågal.. vel,vel.
Se på disse fargene mot det grå skapet hjemme, bare elsker den farge-kombinasjonen!

I en bruktbutikk fant jeg den tøffe sorte vegglampen med touch av industri  til 100 kr. og selv far i huset applauderte for den.




























I samme bruktbutikk som jeg gjorde lampekuppet fant jeg også et nydelig Figgjo-fat i skjønn farge. Sammen med nude synes jeg det ble vårstemning hjemme. Synes denne sarte grønntonen er en flott kontrastfarge til korall/nude.





























Så liker jeg også veldig godt årets farge lilla ( i følge Fargerike)  sammen med koralltoner.
Kjenner jeg blir oppstemt og glad av disse fargene sammen. Den prikkete koppen fra Kremmerhuset fikk jeg av yngstemann sammen med en fin prikkete skål i sort/hvitt til jul. Han kjenner tydeligvis sin mamma, og koppen blir flittig brukt av den kaffeglade moren.


Her koser vi oss inne etter en tur på skøyteisen i dag. Nå skal det bare slappes av og spises god middag.

HÅPER DU OGSÅ HAR HATT EN FIN HELG, NYT SISTE DEL AV DEN!




20 kommentarer:

  1. Sukk...
    Den lampen var bare lekker!!

    Fin søndag fra
    Mrs. Monday

    SvarSlett
  2. For et kupp ! den lampen var jo bare superlekker.
    Søstrene grene er supert, jeg skal innom en tur i uken har jeg bestemt.
    God søndagsmiddag :-)

    SvarSlett
  3. Den lampen var jo ett superkupp!!! Knallfin :-)

    SvarSlett
  4. Hej Kaspara!

    Söstrene Grene butiken är fantastisk. Jag älskar den butiken! Närmsta butik för mig är i Köpenhamn...hmmm...får verkligen ta en tur dit snart känner jag! De servetterna gillade jag! Vi har också haft det kallt. Minus 5 grader är tillräckligt för mig!

    Hoppas du har en fin söndag kväll med familjen. Snart ny vecka igen!
    Kram Petra

    SvarSlett
  5. Slike lampekupp er til å bli glad av;)) Fytti katta så kaldt det er ute for tiden...her i huset fyrer vi på spreng med ved og det er soffa og pledd som gjelder. Finfint innlegg som alltid fra deg Kaspara, nude fargen er deg det, dermed basta! klem W

    SvarSlett
  6. Fresht var det med korall. Og DEN lampen. Wow.

    SvarSlett
  7. Herlige bruktkupp du har gjort og fine ting kjøpt på søstrene grene. Skulle ønske vi hadde en søstrene grene butikk i nærheta her, sukk...
    Einig med deg at dette er skikkeleg fine fargekombisjona, lekre bilder du har tatt! Fin søndagskveld til deg:-)
    klem frå mari

    SvarSlett
  8. Fine bilder som alltid og for et bruktfunn den lampa var.
    Ha en fin-fin søndag
    Klem,anette

    SvarSlett
  9. Litt av et lampekupp må jeg si!
    Og jeg skjønner mer og mer at jeg går glipp av mye som ikke har en Søstrene Grene i nærheten :)

    Ha en finfin søndag!
    -Signe

    SvarSlett
  10. Lampa var kjempefin! Supert kupp :)

    SvarSlett
  11. Er enig med deg :) Nydelige fargekontraster :) Så dyktig du er :)

    Alltid koselig å titte innom den fine bloggen din. Håper du får en koselig kveld!
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  12. Sikke en lækker farve din stol har. Love it;)

    SvarSlett
  13. Ah...her var det fantastisk mye fint å hvile øynene på! Jeg er så enig med deg, korall/nude til grått og sort er helt nydelig. Putter du inn litt grafiske prikker og en industrilampe, jepp...da er jeg heeeelt solgt ;-) Lampa var jo et kupp, tror jeg snart må komme meg i en bruktbutikk også, lenge siden sist nå. Litt hjemlengsel får jeg også av innlegget ditt, kjente og kjære stedsnavn dukker stadig opp i innleggene dine og det er så utrolig hyggelig for en utflytter som meg selv! Håper du har hatt en fin søndag, skøyter hørtes kjempegøy ut! Her har det vært to syke barn og et tredje har vært i barnebursdag - litt av hvert med andre ord. Nå gledes det til Halvbroren kommer på skjermen om litt! Klem fra meg

    SvarSlett
  14. Vært i byen min igår, ser jeg?;)
    jeg har vært i byen din idag, på kafèbesøk med syklubben på 1.Etasje. Koselig
    Fine ting du viser i innlegget.
    Den industrilampa var flott ass!
    Klem

    SvarSlett
  15. God kveld Kaspara. Her rustet vi oss med varm kakao,ved og mat i sekken tross mange kuldegrader i går-her må husbondens frihelger utnyttes max:-)Må innrømme at etter å ha sett din fangst,kjenner jeg en dragning mot nabobyen,spes til Grene. Grattis med lampe og fat,flotte saker.Har selv figgjo fatet i den samme vakre grønne fargen-et lite vårtegn i en ellers kald årstid.Glad kveld til gutta dine &deg

    SvarSlett
  16. Korall og grått er jo bare nydelig! Heldig du var som fant den tøffe lampen, kjekt med lamper som kan festes på veggen synes jeg, de passer liksom over alt :-)

    God ny uke til deg!

    SvarSlett
  17. Det får´n si du mor! Jommen litt av en avkastning du fikk på den turen gitt! Så mange vakre skatter på en og samme gang. Heldige deg! Vet du, det ble nesten litt småkomisk når jeg så bildene dine her nå - var selv på søstrene Grene her om dagen, oppdaget den prikkete puta, tenkte på deg, og planla å tipse deg om den. Så kokte det bokstavelig talt bort i kålen den dagen, men vips - jommen hadde du selvfølgelig handlet den allerede. Vittig! God uke til deg! Her nytes siste dager av mammapermisjon om dagen. Rart, men det skal sannelig bli godt å begynne og jobbe igjen også. Her tid, sin sjarm! Klem fra Beate

    SvarSlett
  18. Jeg måtte smile litt når jeg leste at du tittet stadig vekk ned i handlekurven din og nøt de vakre fargene sammen, for det er akkurat sånn jeg er :)) Og vi er vel ikke gale av den grunn, håper jeg :)
    Jeg kan bli glad og varm om hjertet av helt riktige fargetoner, eller annet vakkert :)
    Høres ut som dagen din var helt super, den flotte lampa da :) Der var du heldig, det er vel slike som går først.
    Jeg har det samme fatet, bare i sart gul. Egentlig ikke så glad i gul, men den går an :)
    Ha en fin kveld videre.
    klem

    SvarSlett
  19. Oh how nice your pictures with these colours. Thanks for showing us.
    Love your blog.
    Have a good week, sweet greet Martine.

    SvarSlett
  20. Pink an gray - perfect connection!! I have to find pink candles, the same like yours.
    Have a nice day:)
    Agnieszka

    SvarSlett