mandag 14. januar 2013

Nysydd skjørt som går rett hjem i interiøret...



Husker du jeg skrev at jeg holdt på å sy et skjørt som sklir rett inn i interiøret her hjemme? Vel, dette er skjørtet. Her har du favorittfargene mine som nude,korall, det grafiske med bokstaver og ord, prikker for den prikkegale meg samt  sort og hvitt. På toppen av det hele har jeg fått med Picassos portrett av sin franske elskerinne Marie-Therese Walter. De innledet et forhold da hun var 17 og Picasso 45 år. Sammen fikk de også en datter. Forøvrig har jeg alltid ønsket å ta grunnfag kunsthistorie en gang i livet, så litt kunst på skjørtet passer ypperlig. Jeg har så lenge jeg kan huske samlet på kunstbøker, og det er ofte en kunstbok eller historiebok (det har jeg faktisk fått studert) som ligger på nattbordet mitt.
Stoffene i skjørtet er alle funnet på loppemarked, og jeg tror jeg må si at gardinstoffet med korall og nude-toner er favorittstoffet mitt ever. Det er superlett å sy skjørt med strikk i livet, og det er berusende og befriende  at man kan sy noe helt unikt. Før jeg begynte å lage mine egne skjørt, så jeg ofte skjørt i hodet mitt... men de fantes jo aldri i butikkene.... Da var det  ikke noe annet å gjøre enn å hive seg over symaskinen å lage dem selv.

Her daler det lett snø og det er forfriskende og kaldt ute.

GLAD NY UKE TIL DEG!




11 kommentarer:

  1. For et flott og artig skjørt! Nydelig kombinasjon av farger og mønstre!
    Et skjørt i beste Kasparastil:-)

    Kunsthistorie er gøy. Jeg tok faktisk grunnfag i kunsthistorie for noen år siden. Et nettbasert fjernundervisningtilbud fra Universitetet i Bergen. Veldig kjekt!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Du er så kreativ! Kjempestilig skjørt. Fint med klede som passar interiøret, då kan ein gøyme seg vekk om ein vil, hihi ;-) Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  3. Jeg også - har helt siden jeg gikk på lærerhøyskolen hatt lyst til å ta grunnfag kunsthistorie. Hadde en utrolig søt og flink lærer i Kunst- og håndverkfagets kunstdel som åpnet porten inn til et nytt univers for meg der. Underviste i kunsthistoriebiten på mellomtrinnet i mange år.

    Det er vel aldri for seint ;)? Jeg har noen ting jeg skal ha på plass først, men har et håp om at jeg kommer dit en dag. Og så vil jeg lære å ri. Det skal jeg gjøre før grunnfag kunsthistorie ;).

    Alltid en fryd for øyet å lese blogginnleggene dine, Inger Lill. Lykke til i awardkonkurransen også - ganske så spennende og vel fortjent!!!

    SvarSlett
  4. Et skikkelig gladskjørt, akkurat som eieren i grunn :)

    Fin ny uke til deg!
    -Signe

    SvarSlett
  5. Wow, kaspara! Imponerende integrasjon av kreativitet, visjoner og personlighet! Et skikkelig godt eksempel på en type lekenhet som gir ekte vitalitet og glede i livet, hva? God ny uke til deg! Klem!

    SvarSlett
  6. For et stilig og kunstnerisk skjørt! Artig å skli rett inn i interiøret da;)

    SvarSlett
  7. Så stilig!
    Ønsker deg en NydeligFlott start på uka!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  8. Ja her har laga noe som passer deg godt tror jeg. Du er så kreativ.
    KLEM

    SvarSlett
  9. ..et nydelig og unikt skjørt!!
    Du er så flink :)

    SvarSlett
  10. Utrolig stilig!!! Og så unikt!!
    Hva med et bilde med skjørtet på, slik at vi får se det "skikkelig"?

    Ha en fin og kreativ uke!!

    SvarSlett
  11. Hei på deg, så fint skjørt.
    klem

    SvarSlett