onsdag 27. februar 2013

Bydelen Shoreditch i London













































































Ønsker du å oppleve noe annet og mer fargerikt enn Oxford street i London kan bydelen Shoreditch være tingen. Mens gutta dro på fotballkamp( de var på tre mens jeg ble med på to) tok jeg buss fra knutepunktet Liverpool street station ( og gikk tilbake)  til dette farge og vintage-mekkaet.
Jeg skjønte jo at jeg var kommet til riktig plass for meg, da jeg så den neonfargede kule butikken med print og kort og rundt 6-7 sprell-levende katter liggende rundt omkring i butikken. De var tydeligvis med eierinnen på jobb.



























Jeg er så fascinert av grafitti og gikk og knipset bilder i et kjør her i Shoreditch. Dette bildet samt bilde nr. 1 i innlegget vurderer jeg å få laget i plakater. Elsker dem!













































































Det er mange kles-vintagebutikker i Shoreditch og muligheter til å finne kjolen over alle kjoler. Jeg var inne i denne butikken og fant en fantastisk sommerkjole  med store oransje/rosa 70-tallsblomster.
Det leie var bare at den var nummeret for liten. Jeg fikk ikke igjen glidelåsen på ryggen helt. Kunne selvfølgelig handlet den og alltid gått med en cardiganjakke utenpå, ha,ha.
Prisene på mange av kjolene ligger rundt 220-350 kr. Det er jo ikke spesielt dyrt for en saftig kjole ingen andre har!





















































Det var flust med spisesteder for en lunsj i Shoreditch. Mange av disse lå i Shoreditch high street, mens vintagebutikkene måtte du gå mer inn i smågatene for å finne.
Mange av spisestedene hadde rustikke, ujålete trebord og industrilele tøffe lamper. Det fantes også noen fine nye klesbutikker i området, men interiørbutikker var det ikke noe særlig av.

BLE DU FRISTET TIL Å OPPSØKE DENNE FARGEKLATTEN I  EAST END AV LONDON TRO?

Ha en bedagelig senkveld!





3 kommentarer:

  1. Fine bilder, jeg var så kald på hendene at jeg ikke orket å ta opp I phonen. Vi var en tur på Spittafield marked i samme område. Myyye å se på. Noen folk så ut som om de kom rett ut av en Charles Dickensfilm. Vi var på en kafe som heter Fika, drevet av svensker. Joda, sånn passe. Jeg sendte tekoppen ut igjen for den var uapetittelig og ikke helt ren. Fikk en ny, men den var ikke stort bedre. Fikk ikke vært på Camden denne gangen, men vi var i Covent Garden og der er det koselig. God natt til deg!

    SvarSlett
  2. Så kule Londonbilder! Det kan bli noen fiinfine plakater, ja!
    fin senkveld til deg også!
    LenaE

    SvarSlett
  3. Herlig - herlig - herlig!
    Herlige disse bok-postkortene under her også - hadde hamstret jeg også! Fant en gang et krus med en slik bokforside fra Penguin-forlaget - det ble gave til boksluker-Thea:)

    Fin torsdag til dere - klem!

    SvarSlett