mandag 18. februar 2013

Hva manglet?




























Bolig  Pluss-artikkelen hadde fokus på bordet og dekkingen først og fremst. Da måtte vi fjerne et element som tiltrakk seg vel mye oppmerksomhet. Dette elementet hopper fram og tilbake fra denne plassen, men er oftest å finne der.  Det er det grafiske non-figurative trykket  av Gunnar S Gundersen på veggen ved pidestallskapet. Det var opprinnelig svigermor og svigerfars bilde. Svigerfar som har gått på Statens Kunst og Håndverksskole gikk der sammen med den dyktige kunstmaleren Gunnar S. Gundersen.De gikk visstnok ofte på kafe` sammen i den tiden.  Bildet er et prøvetrykk han ga svigerfar.
Da svigerfar var blitt enkemann og gjorde litt om hjemme, fant han ikke helt plass til dette bildet. Han visste at jeg fra første stund i hjemmet til svigers, hadde lagt min elsk  på det og forærte meg det. Jeg ble SÅ glad!

Tusen takk for alle søte kommentarer på mitt "vågale" skjørte-stunt! Kanskje jeg kommer tilbake med flere skjørt etter hvert. Det er bare SÅ moro å komponere sine egne skjørt og jeg anbefaler det på det varmeste!

GLAD MANDAG TIL DEG!

6 kommentarer:

  1. Hei skjønne deg:)
    Så utrulig flotte skjørt alle sammen,veldig kjekkt å sjå dei på og du er ein flott modell,ikkje ofte eg viser meg på bloggen,hihi men har skjedd ein gang:)
    Eg lure på om den fargen som du har på stolen og kanskje noko annet og,om du husker fargen?har så lyst å friske opp litt her!

    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder fra spiseplassen din :)
    Gleder meg til å se artikkelen!
    Skjørtene er såå fine, jeg tror jeg må prøve selv en gang :)

    SvarSlett
  3. For et flott bilde!! Og jeg ser jo med en gang hvofor du likte det ja, tihi :) Veldig fint.

    Ønsker deg en fantastisk uke!

    Hilsen Nina
    P.S jeg har fått ny blogg: drømmevillaen.no

    SvarSlett
  4. bildene i bladet var kjempefine!koselig å kunne bidra til fler skjørt-takk for hyggelig mld hos meg. C smilte godt da jeg leste den:-)glad vinterferie

    SvarSlett
  5. Kjempefin artikkel fra huset ditt i Boligpluss! Vakre farger og fine bilder.
    Bordet du dekket ble virkelig feelgood - jeg fikk iværtfall lyst å sette meg ned:-)
    Morsom idé med de bordkortene.
    Ha en fin-fin uke!
    Klem fra toppen :-)

    SvarSlett
  6. Ingenting er som fin kunst og enda bedre når det har en historie. Her i heimen har vi og arva endel etter både min familie med kunstnere og svigermor som også gikk på SHKS. Jeg har også gått på SHKS:D og har kunst fra venner derfra. Flott skole og mange gode minner!!:)Og fikk mange gode venner for livet der. Kunst gjør hjemmet så mye mere personlig.

    SvarSlett