tirsdag 26. februar 2013

Tilbake etter London-tur!





Det har vært stille på bloggen noen dager nå. Tausheten skyldes slettes ikke blogg-tørke og manglende inspirasjon men en ukes vinterferie med Gutta Boys og far i huset i London.
I dag var vi tilbake på norsk jord igjen, og nå går vi rundt og nyter den gode hjemme-følelsen. Det er alltid herlig å reise på tur, og det flotte er at jammen meg er det storveis å komme hjem også!
Nå tror du sikkert at jeg har trasket i haugevis av interiørbutikker i London, besøkt superhotte "Mint" og "Few and fare" (interiørbutikker i nærheten av Victoria og Albert museum, et must i følge min storesøster) men, NEI!  Regnbuedama har vært på tre fotball-arenaer og sett to kamper. For Gutta Boys har det vært en fotballferie av dimensjoner og begge har sett sine favorittlag (henholdsvis Chelsea og Tottenham) i aksjon. I går ved disse tider satt vi benket på West Hams tribune og måtte skjule at vi egentlig  var Tottenham-supportere, spiste smågodt, holdt i varme kaffekrus og var henrykt over å se Garreth Bale "live". For ikke-forstå-seg-påere er han det store navnet i Tottenham. Jammen meg, serverte han oss tilreisende to flotte mål også og minstemann var gladere enn noensinne. Det hadde May Helen bak bloggen "Kronprinsessene" også vært om hun hadde vært der, for hun er svoren Tottenham-tilhenger. Det har hun hvisket  meg i øret...
For første gang på en London-tur var vi ikke på musical. Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å se "Billy Elliot", men med  dårlig planlegging og mye fotball måtte vi avstå fra denne tradisjonen.
Vi fikk imidlertid tatt med gutta på Tower denne gang.


Jeg kommer tilbake med noen London-tips i innleggene framover. Jeg har noen favoritt-bydeler som er litt annerledes enn Oxford-street, og jeg vet om mange vintagebutikker for dere som elsker å handle vintagekjoler osv.
Vi bodde også på et helt nytt hotell som jeg ikke er redd for å anbefale.
Følg med, følg med!
Nå må jeg ned i stua, tenne masse stearinlys, fyre i peisen og kanskje koke kakao til gutta.
Gleder meg litt til min egen seng i natt, selv om jeg hadde en veldig god hotell-seng denne gang.

SER FRAM TIL Å KIKKE RUNDT PÅ BLOGGER DE NESTE DAGENE OG SE HVA DERE ALLE HAR FUNNET PÅ MENS JEG HAR VÆRT BORTE.

HA EN SUPER KVELD!

12 kommentarer:

  1. Vi har også vært i London i vinterferien, Marie, Fredrick og jeg. Holdt på å fryse ihjel.Ikke fotball på oss, men Science museum. Den unge mannen går i farens fotspor og er veeeldig interessert i forskning, ingeniørkunst og bærekraftig utvikling.Han kjøpte til og med en sciencelampe til rommet. Ellers var det M Tussaud, Tower og Big Ben. Fikk en liten tur på V&A, fashionavdelingen og den fantastiske museumsbutikken. Fin tur, men det var en litne demper at det skulle være så kaldt. Det er nok bedre å reise dit i høstferien. God uke til deg!

    SvarSlett
  2. Hei på deg, gleder meg masse til å lese innlegg som kommer fra min favorittby;) Høres ut som dere koste dere veldig. Klem W

    SvarSlett
  3. Så heldig du er!
    Gleder meg til å høre tipsene dine :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Heroisk! Men kanskje du ikke ofret deg, men rett og slett liker å være på kamp? Jeg gleder meg til å se andre tips. Må snart ha meg en Londontur!

    SvarSlett
  5. Å så herlig med London ferie!! Selvom det ble mye fotball på deg :) He he kjenner meg igjen, det blir mye sånt når man har barn. Men dere har nok kost dere tenker jeg :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no - ny bloggadresse

    SvarSlett
  6. Velkommen hjem! Alltid deilig å komme hjem:) beste senga e hjemme!

    SvarSlett
  7. Ser fram til å følge med deg framover..og tipsene dine.

    Klem Frida

    SvarSlett
  8. Hei og velkommen tilbake! Gleder meg til å høre mer fra turen - og flott med tips selv om Englandsturene våre framover ser ut til å gå til Brighton;) Fotballkamp i England har jeg aldri vært på - har jo reist med disse to litt shoppinggale jentene, så da har det blitt noen klesbutikkbesøk!

    Snart-go'natt fra Bente.

    SvarSlett
  9. Så kjekt med Londontur hele familien! :) Kjæresten har faktisk ikke vært i London, så dit må jeg nok ta han med en gang. Tror ikke at han ville like at jeg sa det høyt for han er nemlig mr. Globetrotter! hihi
    Vi er veldig klar for ferie selv nå. Washington DC og NY i hele 14 dager blir sikkert opplevelsesrikt! Og med så god tid satser vi på at det blir en ferie hvor vi kan ta oss god tid og ikke haste for å rekke over alt vi ønsker.

    Nyt fine vinterferiedager hjemme!!

    Klem

    SvarSlett
  10. Høres hærlig ut med London i Vinterferien, og beundrer deg for all fotball"interessen" :) Når det skal sies, så må man jo gi og ta da, og jeg syntes mannen din har vært flink mange ferier også, mtp bruktbutikker og annet :) Hi hi
    Gleder meg til flere bilder!
    Beppeklem

    SvarSlett
  11. Hei hei!
    London høres bra ut, men fotball er nok ikke min greie....Skal faktisk til London 16-19 mai, så skal følge med på de neste innleggene dine. Har med ei shopping-gal datter, men det er nok ikke vintage som står øverst på listen hennes.... Men jeg er veldig interessert i tipsene dine!!
    Kjøpte BoligPluss med det fine innlegget om spiseplassen din, du har virkelig sansen for å sette sammen ting!!
    Fin dag til deg og dine!
    Håper sola skinner like fint hos deg som her!!
    Hilsen fra det blide Sørlandet :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei anonym fra det blide Sørlandet!
      Tusen takkk for koselig hilsen!
      Så herlig med London-tur i mai! Nå var det simpelthen bikkje-kaldt der.
      Vet jo ikke om du finner de store tipsene hos meg om London, for jeg var i få butikker med nye ting.
      Ha en strålende dag!
      klem fra Kaspara

      Slett