tirsdag 5. februar 2013

Nysydd skjørt av bruktbutikk-duker





Det er koselig å sy vår/sommerklær mens store snøfiller danser i luften på utsiden. Selv om jeg liker leve-i-nuet-filosofien er det ikke fritt for at jeg også gleder meg til å kunne ta med kaffekoppen ut i hagen å kjenne de første solstrålene varme kinna.
Første prosjekt av den finfine bruktduken i nude med ruter er i havn. Det ble et skjørt med lommer sydd av biter fra  brodert duk og en annen duk i korall, alt fra bruktbutikker.
Baksiden av skjørtet har bare en liten påsydd lomme fra en brodert duk, mens forsiden har to lommer.

Siden mannen min er økonom av yrke, må jeg jo stadig minne han på hvilket funn av en kone han har gjort.  Tenk å sy seg skjørt for cirka en tier! Jeg har jo mye mer igjen av disse stoffene, og hver duk er handlet for rundt 30-40 kroner. Virkelig billig i drift med andre ord!

GLAD DAG TIL DEG!





14 kommentarer:

  1. Herlige og de oser av sommer.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Herlig skjørt og gjenbruk er jo bare vinn-vinn for alle parter :) Jeg gleder meg også masse til det skal bli vår i år :)

    SvarSlett
  3. Du lagar så fine skjørt, Kaspara! No er det berre å vente på sommaren!
    Her skin sola i dag - for første gong på eviheter!
    Her eg bor er den vekke i mange månadar og no er det like før den skin på meg!
    Hurra!!! Då passar det bra med fridag og at tannlegebesøket er ferdig:))
    Håper du og får sjå sola i dag!!
    Fin fin dag til deg!
    Klem Alva

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara! Fantastisk fint skjørt! Virkelig sommerhabitt! Jeg må få ordnet meg en symaskin snart. Det vil også lommeboken min ha godt av. Jeg har så mange stoffer og duker som venter på å bli til litt-av-hvert. Ha en kreativ dag. Klem fra M

    SvarSlett
  5. Såå lekkert! Nydelige farger og tekstiler!
    Det er bare å vente på sommeren:-)
    Selv har jeg sydd meg en sommerkjole
    i dag morges av en gammel topp og et dynetrekk.

    Jammen er vi økonomiske:-)

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  6. Så fint, dette er Kasparadesign på sitt beste, fine farger og kreativitet;)

    SvarSlett
  7. Eg er bare så imponert av dere som er så kreative og ser muligheten i ting,her har minstemor vokst ut av noken kjoler og eg lurte på om det kunne være lurt å sy dei til skjørt,hihi litt kreativ her og;)
    Dei skjørtene er jo kjempefine og så herlige farge:)

    Ønsker deg ein fine dag;)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Såå fiiiiine! Har veldig sansen for at du bruker deler av brodert duk. Veldig sommarsleg skjørt. Eg gjekk meg ein liten tur i pausa i dag og syntes det var vår i lufta, fuglane kvitra og sola varma:-) Reknar med økonomimannen din er veldig fornøgd med si flinke, kreative og billig i drift kone:-) He, he, du får jo utruleg masse kle for pengane:-)
    Klem frå mari

    SvarSlett
  9. Kjempefint skjørt :)
    Dette fikk meg til å mimre om sommeren.. det skal virkelig bli deilig med sommer igjen :)
    Kos deg med de herlige fargene dine!

    SvarSlett
  10. Så fine skjørt du lagar! Blir i godt humør av ein liten tur inn på bloggen din,alltid.
    Hadde forresten vore fint å sjå skjørta dine i bruk... Kva kombinerer du ein sånn fargeklatt med? Berre eit lite ønske...
    Hildegunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hildegunn
      Tusen takk for hilsen og koselige ord! Kanskje jeg dukker opp på bloggen en dag med noen av skjørtene, man vet aldri.
      Skjørtet på bildet i dag kommer jeg kanskje å ha noen cognacfargede høye skinn-sandaler jeg har til for at alt ikke skal bli for søtt og sikkert en topp i nude eller noe slikt. Eller en hvit stroppetopp med en cardiganjakke i nude/ferskentone til. Noe i den stilen.
      Fin kveld til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  11. For et nydelig skjørt i herlige sommerlige stoffer!
    Gleder meg til sol og varme! :D
    Ha en fin kveld!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  12. Wow! Så stilig skjørt!! Vårlig og fint, sikker på at du kler det kjempegodt!!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  13. Nyyyydelig Kasparaskjørt!!
    Love it :o))

    SvarSlett