torsdag 7. februar 2013

Gjeste-opptredener




Her fyker ting opp og ned av kjelleren stadig. I kjelleren er nemlig min lagringsplass for loppefunn og overflødige møbler. Alt skal være prøvd og hvert møbel har sikkert stått i hver krik og krok i stuene.
Det er egentlig ikke så lett å møblere stuene, for det er som far i huset sier "god plass men få steder å sette ting". Det kommer av at det er mange dører og vinduer og få flater.
Speilen på veggen er et bruktfunn som fikk ta en tur oppom stua i går, og den gråmalte lampen er jeg veldig glad i men finner få egnede plasser til.
"Har vi fått opp en ny  speile på veggen?" spurte far i huset mens han nøt en kopp indisk kaffe etter middagen i går.  Han hadde egentlig ikke trengt spørre, for hans alltid årvåkne blikk får alt med seg. "Den er bare på en liten prøvetur, blir sikkert snart byttet ut med noe annet fra kjelleren " svarte jeg kjapt og beroligende. Ut fra tonefallet i stemmen til far i huset, tolket jeg det slik at han synes speilen hang relativt malplassert og ikke vet jeg om han hadde særlig sansen for selve speilen i seg selv heller.
Vel, uansett er det morsomt å hvile blikket på noe nytt for en dag eller to!

Ellers er jeg så glad i dette rutete  dukstoffet jeg handlet for litt siden samt en annen korallfarget linduk fra en annen  bruktbutikk. Dette er favorittstoffene mine for tiden. Når jeg etter hvert legger ut noen varer i den lille nettbutikken, vil det garantert være ting å finne av disse stoffene.

Sola stråler og dagen er bra!
HÅPER DU HAR DET FINT DU OGSÅ!




21 kommentarer:

  1. Hihi, fint synes nå jeg da!
    Og en deilig fargefest her inne hos deg som vanlig - en fryd for øyet!

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  2. Så lekre farger. Menn har det ofte med å vise tydelig hva de mener uten å si noe ja, kjenner igjen den.

    SvarSlett
  3. Hei skjønneste deg:)
    Blir alltid så glad over å titte innhos deg,elsker fargene dine og måten du setter ting sammen,idag skulle eg prøve med litt farger her,så kjøpte et lys ferskenfarge putetrekk til 59 for å prøve og det blei ganske så bra,hihi:)
    Fine kveld til deg!

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Skjønner hvordan du har det;) Enkelte ting er for kjære selv om de ikke passer sånn helt inn for øyeblikket:)

    Ha en fin dag videre.

    Klem Monica S.

    SvarSlett
  5. Hi, hi, litt gjesteopptredener er alltid kjekt:-)
    Og billig fornyelse er det da også å ommøblere litt.
    Veeldig fint synes jeg:-)

    Jeg holder på å forberede nordlendingen min på at kommoden i kjelleren skal opp.
    Jeg klarer dessverre ikke å bære den opp alene, så litt bearbeiding må til:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg syns det var skikkelig tøft!
    Og de fuglene var nydelige:)

    SvarSlett
  7. Dette var fint, lampen er så fin i gråfargen sin;))

    SvarSlett
  8. Såå fint! Skjønner ikke hvordan du får tid til å ta alle de fine bildene dine ! :D Selv har jeg vært bortreist hele uken, og blogging må da ligge på vent :)
    Overlevde du Idol i går ? Fikk sett en liten snurt i en pause på Sola flyplass i går, og fikk med meg Country-gutten på slutten. Ja, nå må Bjøro pakke sakene sine heretter! hehe ;D

    SvarSlett
  9. Love you're blog... it's beautiful.....

    SvarSlett
  10. Har svart deg på kommentaren din inne hos meg, så vet du. Totally in love with your pictures!! :) Og det vet du! Til å spise opp....... knit

    SvarSlett
  11. Kjempe fint!! og Herlige farger som alltid :) Heldig du er som har mulighet til å oppbevare masse gammelt og gøy å prøve ut litt forskjellig :)

    Jeg har forresten ny blogg: drømmevillaen.no, den må du sjekke ut :) Skal legge deg til listen, så fort jeg finner ut hvordan

    KLem Nina

    SvarSlett
  12. Hei! Så gøy å se på tingene du drar opp fra kjelleren da :)
    Ikke bry deg om mannen du, når ting bare blir værende en liten prøvestund, så hører de liksom til der etterhvert ;)
    Jeg sitter her og er lysvåken, øynene nærmest på stilker!
    Har hatt koselig venninnebesøk, og vet så altfor godt at jeg ikke må innta kaffe etter klokken atten! men akk så koselig med kaffe i retrokopper <3
    Nå slår klokken snart midnatt, og her sitter fruen oppskjørtet og omtåket :)
    Ja,ja...Får ta en titt innom deg igjen, du har det jp bare SÅ fint!
    Blir spennende med den kjellerstua di, Kaspara!
    Skjelvende kaffeklemmer fra Irene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Irene
      Tusen takk for lang skjelvende kaffehilsen ned midnattstider!
      Jeg legger meg aldri før midnatt og har gjerne med kaffekopp opp i annen etasje og drikker siste slurp på sengekanten før jeg pusser tenner. Får jeg sove? NEI, he,he. Vel, ikke noe learing by doing her i huset på meg. Det er nok gjerne kaffen som gjør at jeg mye sliter med nattesøvn.
      Deilig med fredag! Her skal gutta ha en kompis på overnatting også blir det selvsagt Idol.
      Håper du fikk noen timers søvn i løpet av natten, Irene! Glad helg til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  13. Ser du også liker peach farven...jeg blir ikke lei av den.....LOVE IT!
    fin dag til deg...
    klemklem

    SvarSlett
  14. åh, jeg liker speilen din kjempegodt. Heldige du :)

    SvarSlett
  15. Fine fargar og fine detaljar, du har ein nydelig heim :-)helsing ei som er litt ny her i bloggverda, men som får mykje inspirasjon av bloggen din!

    SvarSlett
  16. Jeg likte speilet ditt, jeg! Det er ikke alltid lett å finne den rette plasseringen til ting. Vi har en bunke bilder som skal plasseres, men enn så lenge ligger de i en kasse :(

    SvarSlett
  17. Det er så fint å titte innom bloggen din. Dessverre blir det ikke så ofte som før, litt travle dager her for tiden. Speilen på veggen passet kjempefint der etter min mening, men jeg gjenkjenner den tolkningssituasjonen og bemerkninger fra sidelinja der ja...he he :-) Selv liker jeg også veldig godt å ommøblere(!), men jeg har også få muligheter til å gjøre de store endringene pga av vinduer og mer eller mindre praktiske løsninger. Kjenner jeg har veldig lyst på noen forandringer her snart, kommer tid kommer råd ;-) Kos deg med finværet, det skal jeg også. I dag har vi 15 blå og deilig sol :-) klem

    SvarSlett
  18. Da gleder jeg meg til du etterhvert legger ut litt i nettbutikken din for jeg har viiirkelig lagt min elsk på korall og duse rosa toner for tiden:)! Jeg blir veldig inspirert av fargesammensetningene dine og takket være deg så malte jeg rammen grå på et korallfarget bilde jeg er i gang med:) Og det gråe mot det lys rosa er også bare så nydelig:) Ha en god helg og takk for inspirasjonen fra "gjestene" dine:) (ps: du er forresten INNMARI heldig som har en kjeller å ha sånne gjester i, hihi! Her er det et kaldt kryp inn loft og legge tingene så jeg må stadig holdes i "tøylene" når jeg er ute på skattejakt:)

    SvarSlett