fredag 13. september 2013

Bruno Madsen og nysydd gullpute






Min svigerfar gikk i sin tid på Statens Kunst og håndverksskole på møbeldesign-linjen og var opptatt av fin design. Vi har vært så heldige å få alle Bojesen-figurene han hadde (apen, elefanten, bjørnunge, og kanin)
samt et lite bord designet av selveste Bruno Madsen.
Bordet er slitent i bordoverflaten men ellers fint. Det skal ærlig innrømmes at det har hatt en litt tarvelig bostedsadresse en stund ; les et mørkt, rotete loft. 
Det er nå tatt inn i varmen.  Da jeg hadde sydd en diger pute med det superfine gullstoffet jeg har liggende fra sjømannspappaen mins reiser, måtte bordet fram. 
Jeg hadde gjerne nytt en kaffe latte på en gulvpute ved det lille bordet.



HA EN STRÅLENDE HELG!
Kanskje noen av dere skal på spennende skattejakt i morgen nå som høstens loppesesong er i gang?



8 kommentarer:

  1. Det er så koselig å høre historiene dine bak mange av interiørettingene dine. :) Ekstra stas når det kommer fra familie også. Puta var foresten rålekker! ;)

    Strålende helg til deg også! Her blir det første gang ut alene i helgen, så det blir spennende. ;)
    klem

    SvarSlett
  2. Ahhh.. Du frister og inspirerer alltid med bildene dine!!
    Ikke fått gratulert deg med plasseringen på "topp bloggere"!! Så nå sier jeg GRATTIS :D
    Moro!!
    ..Jeg sikler så på den HAY puten at fysj si -ler- Snart jul :p Kanskje jeg er heldig da!

    Ha en strålende helg!!! KOSE DEG!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  3. "Ops...you did it again..." dette er såååå fint, nydelige bilder, gullputen er magisk fin og fantastisk at det er stoff fra pappaen din sine reiser. Du er så flink til å style Kaspara;) Kos deg videre på fredagen med The Voice, det er så gøy å se på det programmet der...Aqua Lene tar jo av...hihi. Håper vi kan sees snart asså...nei...nå skal jeg se litt på de fine bildene igjen...klem Nina.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei NIna
      Tusen takk! Ja, nå har vi sett "The Vice" og mer til og hopper i seng. Ludvig og jeg skal grytidlig av gårde på fotball-cup i nabobyen i morgen, mens eldstemann og far i huset blir hjemme. E skal hente masse materialer på Byggmakker osv. Fra mandag kommer snekkere i hus og vi starter for fullt med kjelleretasjen. Det er mange valg å ta hele tiden.
      Vi sees sikkert etter hvert. Foreløpig er det mye på programmet her med snekkere og andre arbeidsfolk,rydding i huset(det var jo sååå mye i den kjelleren) barnebursdag og voksenbursdag i huset og fotballsesong med kamper og fotball hver dag.
      Fin helg til deg og dine!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  4. Å, den gullputen var rålekker! For et fantastisk stoff!
    Ekstra gøy når det har en historie bak seg - du skriver alltid så koselig:-)

    Og nydelige bilder!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Ej hvor er det lækkert! Jeg æææælsker guld og rosa sammen.
    Mys

    SvarSlett
  6. Utrolig flott pute i nydelig stoff! Har også sydd pute trekk i helgen, og ja, vært på loppis :-) Ta gjerne en titt innom bloggen min for å se :-) Riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  7. For noen lekre puter! Bordet er helt herlig, jeg elsker møbler med historie bak seg. Jeg har lagret et veldig spesielt bord i garasjen som venter på å komme frem i lyset. Jeg må bare få ny stue først (og med saksgangen til kommunen går det ikke akkurat kjapt). Håper du får en finfin uke!

    SvarSlett