søndag 29. september 2013

Som gutta vil....





























Minstemann fylte 11 år onsdag og i går var 14 fine  kompiser på bursdagsfest hos oss.
Jeg hadde bestrebet meg på å gjøre spisestua og borddekkingen i Gutta Boys sin ånd. Det betyr masse sorthvitt! Ikke en farget liten tacoskål hadde jeg satt på bordet en gang! Ikke værst av en fargeglad interiørblogger det vel?
De fine bokstavene som jeg har laget ordet "Velkommen" med har jeg handlet hos venninne Anne i nettbutikken hennes hapel.no  (Bare 129 kr. for en eske med haugevis av bokstaver)




I slagbenken lå det utelukkende grå, hvite og sorte puter...
Asjettene var sort/hvite og serviettene sort/hvit/grå

Det ble en veldig koselig bursdagsfest med taco rundt langbordet, dartspill og hopping på trampolina i hagen, kakespising (kommer med en enkel, nydelig oppskrift en av de første dagene.. en oppskrift jeg hadde rent glemt, men kaken er fantastisk god)
Som alltid hadde far i huset laget fotball-quiz for her er det snakk om fotballgutter av dimensjoner, det er hobbyen de alle deler.
Den kupperte hagen vår og fint vær innbød også til litt løping og sisten, og det er ganske fint å se at de store, kule fotballgutta fremdeles kan ha glede av en slik god "gammeldags"  lek.
I dag har jeg bare gått rundt og smilt når jeg  har tenkt på gutta som var her i går; så utrolig fine, greie gutter. Jeg har alltid undervist mest på 5-7-trinn i skolen og er nok ekstra svak for denne aldersgruppen.
Nå er det klart for kakerester her og en god kopp kaffe.

FIN SØNDAG TIL DEG! ( og fortvil ikke det er ikke slutt på en farget tilværelse her....)



5 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått til minstemann! :) Det er så morro at gamle leker fortsatt faller ismak. :) Det var foresten litt uvant å ikke se fargerike bilder hos deg Kaspara, men det var lekkert fordi om! :)
    Ønskder deg en fin søndagskveld!
    klem

    SvarSlett
  2. Fine billeder som altid, og stort tillykke med mindstemanden! :D

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som en koselig bursdagsfeiring. Og heldige guttene deres som har foreldre som stiller så opp, både til fest og hverdags. Det er ikke alle barn som har det sånn dessverre.

    Ha en fin søndagskveld og fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med overstått bursdag i huset. Veldig fin dag å ha bursdag på, jeg hadde selv en 9-åring den dagen. :) Lekre bilder! Høres ut som en herlig bursdagsfeiring. :)

    SvarSlett
  5. Hei Kaspara! Takk for sms i går og vel overstått bursdagsfeiring til sønnen. Til helgen skal Sun ha sin 12 års dag. Hun fyller i morgen og kalaset blir på lørdag. 20 jenter er invitert. Ikke alle kommer, men det blir nok armer og bein og muntre sprell tenker jeg. Lille figur gleder seg så, han elsker bursdager. Nydelige bilder du viser, det inspirerer. Jeg gleder meg til å dekke bordet til Sun. Vi håper også på godt vær, så vi kan være mest mulig ute. Skinner solen blir maten servert i utestuen. Ha en fin høstferieuke. Håper vi sees snart. Klem fra M

    SvarSlett