onsdag 4. september 2013

Smaken av høst...























































Å hente inn frukt fra hagen er optimal lykke for meg.....
De to Filippa-trærne som sto i hagen, da vi kjøpte huset for 13 år siden var en fantastisk bonus.
Da vi drev innflytting, klarte jeg ikke motstå fristelsen; jeg bakte eplekaker mellom bæring og sjauing og flyttemannskapet (les :venner) fikk varm eplekake langs langbordet i salongen under hvilepausene.
Det var ren skjær beruselse for min del; egenplukkede epler fra egne epletrær ...slik jeg var vant til det i barndommen.
Den dag i dag gleder jeg meg stort over å hente inn epler fra hagen til eplekaker, eplemos og tilslørte bondepike-desserter.
I dag ble det eplemuffins på bordet. Jeg bare putter mange eplebiter på toppen av en vanlig muffinsoppskrift og hiver på kanel og litt sukker. Eplebitene falt litt ned i muffinsformene i dag, og jeg ble litt skuffet da jeg åpnet ovnen og skulle ta et blikk på dem, men smaken var god!

Har du en muffinsoppskrift du liker, ville jeg brukt den.
Her er min oppskrift som jeg har brukt et par ganger nå:

100 g smør
150 g sukker (røres hvitt)

3 egg 150 g mel
1 ts bakepulver
1/2 del appelsinjuice eller melk

175 grader på midterste rad i 20 minutter.


HA EN GOD SENKVELD!



8 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg vann i munnen! De så gode ut :-) Disse må jeg prøve! Takk for oppskriften.

    SvarSlett
  2. Så gode dei såg ut:))godt med slikt nå på høsten!
    Ønsker deg ein fin kveld! Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Tusen, tusen takk for oppskrift! Jeg testa den i dag, og serverte dem på en venninnes Tupperware-party. Laga dobbel oppskrift, og alle forsvant, og alle jentene kommenterte hvor gode de var. Så takk for at du deler! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sigrid Marie
      Så koselig tilbakemelding å få!!!! Så artig at de falt i smak hos venninnene dine. Ønsker deg gode høstdager!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  4. Nam.. :)
    Heldige flyttehjelpen sin. Ikke alle som får sånt når de har bakset og båret. Snill er du :)

    SvarSlett
  5. Deilig høststemning med epler og bakst!
    Bakte muffins til midtimanns 17 årsdag i går, men jeg kan love deg at mine ble krater... Kremen ble for tynn, så den ble lava. Jadda. Vulkanmuffins må vel passe perfekt til en ung mann...?
    Men, smaken var det ikke noe å si på,- bringebær og hvit sjokolade ;)

    Ha en strålende helg! Nå fyker jeg straks avgårde på hytta og venninnehelg :)

    SvarSlett
  6. Det ser lækkert ud.. Hvad er det for tallerkner du har brugt? De er skønne!! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan
      Takk for det! Det er asjetter fra Marimekko, elsker dem! Fin dag til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett