tirsdag 10. september 2013

Sarte toner, litt gull og en handfull sort


















































































Sarte toner, litt gull  (jeg elsker disse fargene) og en handfull sort i dag på en regnværsdag.
Vi har fått roet oss ned etter en travel rydde-sjau i går. Det er nemlig ikke slik at interiørbloggere har det ryddig til en hver tid (i alle fall ikke denne interiørbloggeren)
Når vi mottar lapp i postkassa om feier-besøk, er det full panikk og stor oppstandelse. På et eiendommelig vis fylles loftsoppgangen til randen mellom hvert besøk av denne blide sortkledde mannen....
Far i huset som egentlig er en ryddig person gremmes hver gang han åpner loftsdøren og det åpenbarer seg et salig mylder av klær, garnnøster, gjenbruksstoffer, leker som ungene har vokst fra, en lampe her og der, et bortvist loppefunn osv. Det er bare en person i huset som er egnet til å rydde opp i kaoset og det er meg. Det er først og fremst mine greier som flyter rundt og jeg trøster ikke far i huset under en ryddeaksjon. Sannsynligvis hadde alt endt sitt liv i en sort raus søppelsekk...
Til morgen i dag ringte en blid ung feier på døren. Lite ante han om hvilke strabasiøse rydde-tokter han setter i sving der vi smilte og lukket han inn til en ryddig familie med alt på stell.
Verden vil jammen meg bedras!

Her gleder vi oss til Norge-Sveits på skjermen i dag, og jeg gleder meg like mye som gutta.
"Nå tror jeg du trenger en jentekveld snart " sa en mamma til en av guttas kompiser her en dag og så på meg med et bekymret blikk. Jeg hadde akkurat fortalt at jeg synes det var SÅ leit at Tottenhamspiller Garreth Bale hadde byttet klubb til Real Madrid, at det hadde endt med små hulk og snufs hos meg.
Til og med Gutta Boys (han ene er Tottenham-supporter) så med et rart blikk på den "gærne" mamma`en sin.

HA EN TÅREFRI OG RYDDIG TIRSDAG!




11 kommentarer:

  1. Her i huset er det jeg, damen i huset som benker meg foran tv`n ved fotballkamp.
    Herlig bilder og farger i regnværet!

    SvarSlett
  2. Jeg sitter her med et smil om munnen Kaspara! Allid like morro å lese det du skriver, og jeg synes jeg ser blikkene gutta boys sendte deg! tihi!
    Og som alltid lekre bilder fra hjemmet ditt! :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Ooo I love that picture in the middle, the colors and everything! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Sari
      Thank you!!! Have a nive evening!
      Kaspara

      Slett
  4. He, he må berre le litt og kjenner meg veldig igjen. Godt å høre at det er andre interiørbloggere som ikkje har alt på stell:-) For meg føles det uoverkomeleg å ha heile huset ryddig på ein gong. Det som er greit med besøk, enten det er feiaren eller anna besøk er at ein hiv seg rundt og rydder. I vår fekk eg tidleg ein onsdagsmorgon uventa besøk av ein mann frå kommuna som skulle gå gjennom alt det elektriske i huset. Eg hadde heilt gløymt av heile besøket, og huset var bomba. Særleg rommet i kjellaren med sikringsskapet som han måtte sjekke, det blir brukt som oppbevaring og den stakkars mannen måtte klatre over hauger med rot for å kome fam til skapet. Litt pinleg var det:-) men han tok det fint, virka ut som han var vant til litt av kvart:-)
    nydelege ting og fargar du omgir deg med Kaspara! klem frå mari

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av et flott hjem! Godt å høre at alt ikke er like ryddig hos alle sammen (til enhver tid) :) Vi er ikke så fotballengasjerte her i huset, men det er nok ikke så lenge til vi sitter foran skjermen sammen med eldstemann; det er mye fotball for tiden der i gården...

    SvarSlett
  6. Jaaa....for en elendig kamp. Satt å surfet på nettet samtidig som jeg så på kampen må jeg innrømme. Innimellom sukk og stønn. Er`e mulig æ?

    SvarSlett
  7. Nydelige, herlige bilder! Du er en ener på slike stillebenbilder, blir alltid sittende å nyte dem en stund. Og klikker meg gjerne inn igjen for å kikke på dem senere også;-) Har du forresten blitt hekta på instagram ennå? Hihi, veeldig morsomt at du tok spranget! Jeg prøver å roe ned bruken litt, det går fort ut over ting. Men det er absolutt en veldig fin plattform å treffe flotte mennesker på:-) Hm, rotete loft... høres kjent ut. Håper vi får feieren på besøk snart;-)

    Ha en strålende dag, her skinner sola, håper den gjør det hos dere også!

    Klemmer til deg

    SvarSlett
  8. Nydelige farver!
    Hihi, måtte smile angående ryddingen. Det er nok slik for mange bloggere. Vi er ikke annerledes enn gjennomsnittet, vil jeg tro. Vi snakker bare ikke så mye om det.

    Ha en strålende torsdag. :)

    Stor klem

    SvarSlett
  9. "Er greit å få besøk av og til, slik at man får ryddet litt" kom det fra min mann senest i går ;-) så dette vet jeg alt om ;-)

    Fin dag til søte deg!

    SvarSlett