mandag 12. august 2013

Så smått tilbake til hverdagen...




























En av husets medlemmer startet opp på normalen i dag, nemlig far i huset. Uvant var det med en durende hissig liten sak som iltert ga fra seg lyd presis klokken syv. I solidaritet med husbonden sto jeg opp og kokte kaffe, dyttet han ned i slagbenken med morgenavisen mens jeg fant fram godt pålegg fra gårsdagens harrytur til Søta bror og brødskiver.
Gutta Boys gror til, eldstemann kom ruslende ned trappene fra annen etasje ti på halv elleve.




























Det lille ballongbildet er handlet hos Søstrene Grene (ca. 22 kr.) Jeg har visst en forkjærlighet for ballonger av en eller annen grunn....




























Så fikk jeg en dag tittet innom den store  gjenbruksbutikken i byen her også. En vakker selskapsveske til bare 15 kroner ble med hjem. Mitt stalltips er;  hiv dere over slike ting når dere ser det! Den dagen du står der og kanskje skal i bryllup osc. og trenger en fin selskapsveske  finner du det sannsynligvis ikke.
Det nydelig perlekjedet ble også med hjem og prisen; 20 kr.

FIN SENKVELD TIL DEG!

16 kommentarer:

  1. Fineste speilet, fineste vesken, fineste knaggen, fineste smykket og fineste bloggen;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ninamor
      Tusen takk for de søte ord! Nå er jeg på vei til loppekassa og vel, spørs om jeg ikke får være solidarisk i morgen også. Så da er det opp og hopp klokken syv.
      Fine augustdager til deg, Nina!
      Klemmer fra Kaspara

      Slett
  2. Fint interiør :) Jeg forstår godt at du måtte ha med deg ballongbildet. Er innom Søstrene Grene stadig vekk, men kan ikke huske å ha sett det. Da hadde det nok blitt med hjem til meg også :)

    SvarSlett
  3. Ja det er lurt å hive seg over gode tilbud. jeg har ofte angret på at jeg ikke kjøpte det når tilbudet var der.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint det ballongbildet var! Og den selskapsveska var et skikklig kupp. Veldig fin!

    Ha en fin dag, Kaspara! Jeg skal avsted på jobb nå. Så deilig å begynne litt senere en dag i uka. :)

    SvarSlett
  5. Kjempesøt veske :) Og eg likte veldig godt den store knappeknaggen :) Kvar har du fått tak i den?
    Kjekt å sjå deg i Dilla! :)
    Klem, Kristin :)

    SvarSlett
  6. Alltid kjekt å vera innom hos deg. Dei to nederste bilda var skikkelege "konfekt"-bilder! Eg likar.....

    Marian

    SvarSlett
  7. Heisann søta!
    Ser ut til at du har hatt en alldeles stråålende sommer!
    Har sittet og kost meg med deilige inspirasjonsbilder fra ferien deres her i en pause på jobb :)

    Sommerferien er over for vår del også, og det lille instrumentet x 2 uler iltert kl. 0630 for oss begge. Sukk. Men, med plaskende regn ute er det kanskje like greit å komme seg på jobb. Gjennomvåte fra topp til tå ved adkomst både på jobb og hjem igjen.. Hehe.

    Ha en videre strålende dag og nyt disse skattene videre. Finner ikke slikt jeg, men skulle jeg være så heldig en gang skal jeg slå til.

    Sensommerklem fra Bartebyen :)

    SvarSlett
  8. Ballongbildet var utrolig skjønt! For ikke å snakke om selskapsvesken og perlekjedet.
    Du finner det du, Kaspara:-)
    Gøy å se deg i Dilla også!

    Klem

    SvarSlett
  9. Lekre bilder Kaspara!! :) du er jammen snill som står opp sammen med mannen. Og for noen herlige kupp duhar gjort deg! Fin kveld til deg! Klem

    SvarSlett
  10. Hverdagen er også fin. Jeg gleder meg på kaffekoppen på tur til jobb, spennende utfordringer på jobb, å se mann og barn etter en lang dag, den gode fredagsfølelsen etter ei god arbeidsuke.. Slike ting.. Jeg skal forresten kombinere jobb og videreutdanning i år - det blir spennende! Klem til deg

    SvarSlett
  11. Åååå så masse fint,herlig alt sammen❤
    Du har så masse fint du:)
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  12. Hei på deg Kaspara!
    Har ikke algt igjen en hilsen til deg på eeevigheter jeg ;)
    Er jo bare innom på denne telefonen min, da pcen er så treeeg...og da blir det som regel Instaen jeg er på.
    Du har flotte bilder som vanlig!
    Ferien er over for denne gang ja, eldstedattera har flytta til Kr.sand og studerer Rettsvitenskap ved Uia.
    Og yngstemann har startet opp på elektrolinja...årene går...
    Og jeg, jeg har jo allverdens tid de to dagene jeg ikke jobber ;) eller?? He,he
    Dagene flyr liksom, må kanskje stoppe opp litt innimellom :)
    Blir nok litt mere pc på meg nå som kveldene blir lengre innendørs ;)
    Ha en fortsatt fin ettersommer kaspara!
    Klemmer Irene

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Irene!
      Alltid koselig med livstegn og hilsener fra min gamle ringrev av en leser, hi,hi!
      Ja, årene går, man merker det på at barna blir eldre. Rart med eldstedatter som flytter hjemmefra. Jeg sier på spøk(?) at jeg tror jeg trenger krisepsykolog den dagen det skjer.
      Her skal gutta opp i sjette og syvende klasse, ungdomsskolen neste år på eldstemann.
      Tipper du leser litt også jeg de dagene du ikke jobber den bokormen som du er...
      Sol og fint i Sandefjord i dag, deilig! Gutta har ønske om kveldsbad på ei strand etter fotballtreningen. Kanskje..
      Gode augustdager til deg, Irene!
      Klemmer fra Kaspara

      Slett
  13. Hei skjønne!

    Ahh, for noen herlige innlegg du har postet de siste dagene.. Både fra ferien Deres og nå "tilbake til hverdagen".
    Jeg følger med deg selvom Sukkertøysbloggen har en lengere pause.
    Godt å se de glade fargene dine Kaspara!!!
    Alltid en glede å titte innom :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, Ida Susanne.. så koselig å høre fra deg!!!! Så koselig at du titter innom her. Så håper jeg bare det blir en god pause for deg med bloggingen og at du dukker opp igjen en vakker dag! Håper du har hatt en glad sommer, det har jo vært så mye nydelig vær her hjemme på berget også.
      Gode augustdager til deg, Stian og Wilma!
      Klemmer fra KasparA

      Slett