onsdag 7. august 2013

Stuepiken












Da er jeg tilbake i gamlelandet etter to fantastiske uker i Portugal. Selvfølgelig blir det litt bilder fra dette herlige ferielandet, jeg kjenner jeg mer enn gjerne reiser tilbake til.
Men før et par Portugal-innlegg, hiver jeg meg med på Nib`s utfordring denne måneden som oppfordrer oss til å vise stuene våres og samtidig undrer om vi er stuepiker der ute. JA, det er jeg og i  hvert fall når høsten gjør sitt inntog. Foreløpig tilbringer jeg mest mulig tid ute under solen og i hagestua.
Et innslag fra Portugal er med i øverste stuebilde, nemlig det vakre marrokanske stoffet som ligger henslengt over sofaen. Det er funnet på et lite marked.

Du finner mange flotte stuepike-innlegg HER!

HÅPER DU NYTER SOMMEREN I FULLE DRAG!


19 kommentarer:

  1. Hei Kaspara! Nydelige stuepikebilder! Det første jeg la merke til var det fantastisk fine stoffet! Å, heldige eier! Fine bilder du viser av herlige stuen din også. Flott bidrag. Gleder meg også til å se dine Portugalbilder. Jeg kjenner bare til landet fra pappas historier til sjøs, hvor han var utallige ganger i Portugal. Ha fine sommerdager - ferien er over for mitt vedkommende og "hverdagsalvoret" er i full gang. Klem fra M

    SvarSlett
  2. Nydelig stue du har! Friske og herlige farger. Elsket fargen på sidebordet ditt!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder, helt typisk Kaspara ;-)
    Lykke til! Klem fra Monica.

    SvarSlett
  4. Hei kjære deg!

    Og god sommer, det tror jeg faktisk ikke jeg har sagt! Jeg har latt internett være internett og bare nytt dagene sammen med de tre andre i husholdningen. Og det høres det sannelig ut til at du har gjort også! Så herlig med to uker i Portugal. Gleder meg til å lese og bli inspirert og reiselysten:-) Tipper gutta koste seg med varmt vann og deilig sol- kjenner jeg kunne trengt et tur til sydligere strøk selv snart. Kanskje neste år;-)

    Herlig bidrag Kaspara, som alltid. Jeg får bare ikke sagt hvor FINT det ble hos deg med de lyse, malte gulvene. Ah, perfeksjon!

    Her har vi en lat kveld i vente. Deilig det også.

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  5. Herlige, lyse og flotte stuepikebilder :)

    SvarSlett
  6. Kaspara!
    Jeg elsker stilen din! Kan ikke helt forklare hvorfor, men du har en sånn evne til å balansere ting ;)

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder! Og kjekt å ha deg hjemme igjen! ;) har savnet flotte bilder og ord fra deg. Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  8. Hallo i luken! To uker i Portugal hørtes nydelig ut, gleder meg til å få se et lite glimt av det ;-) Utrolig kos med aktivitet her hos deg igjen og fine bilder av den flotte stua di. De to første bildene, er mine favoritter! Er det en isblå tone du har på det skapet ditt tro? Masse lykke til og fortsatt fin sensommer :-) klem

    SvarSlett
  9. Hei Kaspara!! :D Så koselig å høre at du har hatt en fin ferietur! :) Herlig når man kan ta med små skatter hjem som minner om en deilig ferie! :) Teppet var kjempefint!

    (Jeg har også med tre små ting hjem fra ferie - en rusten lampe jeg fant ved ei elv, ei stor industriell lampe som vi fant i en tilfeldig bruktbutikk og et skilt. *skrotnisse* )

    Du har ei nydelig stue! Her kan du kose deg utover høsten, tenker jeg. Masse lykke til i utfordringen!

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  10. For en fiiiin stue! Elsker alle fargene! Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Åshild
      Tusen takk for koselig hilsen! Glad dag til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  11. Kjempefint bidrag! Liker veldig godt stuen din :-) Kunne flyttet rett inn, det er noe med lyset og alle møblene/tingene som liksom forteller sin egen historie.

    Fin torsdag til deg!

    SvarSlett
  12. Så herlig med to veker ferie i Portugal,Høyres kjempegodt ut❤
    Godt å komme seg bort og kose seg i sammen!
    Nydelige bilder fra stova di,elsker sammensetningen og fargene du bruker,lykke til med bidraget ditt:)

    Nyt fredagen og helga skjønne deg!

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  13. Hei igjen Kaspara :-)
    Jeg må bare spørre om en fargekode igjen, jeg altså ;-) Holder på å male stoler til spisebordet mitt, og skal ha forskjellige nyanser, skjønner du. Elsker fargen på det lille korallfargete bordet og set mintgrønne skapet... Klarte ikke få opp kodene på "farfekodesiden" din her. Ikke på tlf min ihvertfall.. Kan du hjelpe igjen?
    På forhånd tusen takk!

    Pernille

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pernille
      Uff, denne gang kan jeg dessverre ikke få hjulpet deg. Du skjønner jeg har blandet fargen til det lille bordet selv ut av noen andre farger og skapet er malt for mange, mange år siden og jeg husker simpelthen ikke koden, mener farge ble kalt isblått eller isvann...
      Uansett; glad helg og lykke til med malingsprosjekt!
      Stor hilsen fra Kaspara

      Slett
  14. Helt i orden! Jeg har funnet en nydelig korallfarge som jeg er veldig fornøyd med. Og jeg skal nok klare å finne en lys grønn som blir bra også :-)
    God helg videre! Og takk for svar.

    SvarSlett