søndag 18. august 2013

To fine gamle dører fra husets ungdomstid
























































Du husker kanskje døren jeg bar inn fra garasjen for en god stund siden. Den har stått i huset en gang da huset var ungdomsfriskt og nytt. Det var ganske mye blåmaling på den, men jeg skal medgi at jeg har skrapet bort mer og mer. Treverket på døra er så nydelig, så jeg har blitt fristet til å se mer og mer av det.
MEN... jeg har en dør til i garasjen, den er litt bredere og den har mye blåmaling på seg, så senk skuldrene dere som elsker blått der ute og synes at jeg er spinnvill som har fjernet så mye av malingen.
I dag prøvde jeg dør nummer en i salongen for moro skyld og den kunne godt ha stått der også.
Ergo; det er mulig å ha to dører til veggs i første etasje!























Med og uten dør... jeg liker best med dør ut fra disse bildene, må jeg medgi. Hva gjør du forresten?




























Her er dør nummer to som står i garasjen. Om du lurer hva som står foran den er det gamle vinduslemmer fra Kina handlet i Beijing sommeren 2000. De skal få plass et sted etter hvert, men vi må lagre en del i garasjen nå under kjeller-oppussingen.
Nederst til høyre ser du kjellerstuetaket pr. i dag. Far i huset har tømt det for leire, en særdeles grisete jobb. Her om dagen trodde jeg nesten en Star Wars-figur i levende live og full størrelse vandret inn porten hos meg. Vel, det var far i huset med heldekkende hvit kjeledress og gassmaske.

I morgen er det hverdag i huset igjen, og vi kan bare mentalt innstille oss på en durende liten sak jo før jo eller.
HA GODE AUGUSTDAGER!

5 kommentarer:

  1. Så fine!! Jeg syntes absolutt de passer godt inn :) Nå gleder jeg meg til bloggrunde imorgen kjenner jeg - har akkurat kommet hjem fra ferie, vasket klær, ordnet sekker og lagt frem skoleklærne til to små spendte jenter!! Vi blogges, og lykke til for guttene imorgen!

    SvarSlett
  2. For noen vakre dører!
    Elsker dem både med og uten blå maling :)
    Ha en god ukestart - litt deilig å komme tilbake til hverdagen også.

    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. Utrolig nydelig farge på døren, min favoritt ;)
    Synes absolutt det er finest med døri stuen din!
    Tusen takk for koselig kommentar på min blogg :)
    Ha en super flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempelekker dør Kaspara!! :) Og den passer perfekt i salongen. Jeg er på utkikk etter slike dører, vil ha den som sengegavel. :) Tips hvor jeg finner en Kaspara?
    Fine augustdager til deg også!
    Klem

    SvarSlett
  5. Gamle dører er nydelig i interiøret, spesielt hos deg!
    Et vakkert blikkfang!

    Klem

    SvarSlett