torsdag 8. august 2013

Stuepike i lillestua







 Jammen meg ble det to bidrag fra min side i Nib`s stuepike-utfordring. Det er nok litt typisk meg; alt eller intet. Jeg har vært altfor dårlig på å melde meg på i disse super-morsomme utfordringene, men når jeg gjør det gjør jeg det (og stuper uti med to bidrag) akkurat slik som jeg gjorde det den eneste gangen jeg har vært på helsestudio i mitt liv. En fra studioet skulle veilede meg rundt og fortelle hvor mange ganger jeg skulle ta hver øvelse. Vel, jeg doblet og tripplet alle øvelsene med det resultat at det til slutt svimlet for meg og jeg holdt på å dette i gulvet. De neste dagene kunne jeg nærmest ikke bevege mitt støle legeme.
Lillestua er hjertebarnet i huset vårt og den stua vi lever i som familie. Er jeg alene hjemme eller far i huset og jeg er alene er vi oftest i mellomstua som vi kaller den (og som er mitt første bidrag i Nib-utfordringen) I lillestua derimot  kroer vi oss i Ektorp hjørnesofaen alle fire, spiser den hjemmelagede fredags-pizzaen, ser på Idol og "So you think you can dance?" eller varmer kalde fotballgutter med varm kakao etter trening.
Når gutta har kompiser på besøk er det gjerne i lillestua de blir dratt med inn. Da spilles det Fifa 13 og gumles kanskje på rosinboller.

Lillestua er som navnet tilsier liten, så jeg får ikke puttet inn en masse gamle klenodier her, men bordet er et gammelt avsagd kjøkkenbord som jeg har fått av venninne Anne med nettbutikken Hapel.no
Jeg er så glad i det bordet som har skuff på siden hvor vi kan legge kortstokk og yatzy osv.
Krakkene har jeg funnet på loppis og malt i pastellfarger. Ved siden av den gamle kofferten står et malt settbord som er et av tre bord.(  Et annet er det elskede korallmalte bordet i mellomstua)
Om du lurer på hvor jeg har handlet det freshe bildet på veggen, så er det en gave fra søsteren min. Hun hadde det i interiørbutikkenbutikken sin for lenge siden, men du kan  finne det for salg  her; historiclightning.co.uk
(Denne nettbutikken tok kontakt med meg for å høre om de kunne bruke noen gamle bilder fra lillestua med printet på veggen for å vise det i et miljø, så det er riktig dersom  du drar kjensel på lillestua vår om du går inn på dette nettstedet)

Grått her i Sandefjord i dag, men det passer egentlig litt bra for vår del.  Vi har nå nærmest tømt kjelleren for møbler, slepet og dratt alle mine loppisfunn opp trappene fra kjelleren og inn i garasjen  og skal snart starte prosjekt; kjellerstue. Gutta Boys har store drømmer om å gumle på julestømpen i ny kjellerstue julaften formiddag..... The time will show..

ØNSKER DEG EN KNALLFIN DAG!








14 kommentarer:

  1. Hei!
    Begge bidragene dine er superfine!
    Du er så flink med farger!!

    Lykke til i utfordringen!

    Klem fra Anne/ mine fiine

    SvarSlett
  2. Å så koselig lillestua er:)
    Her har vi to stuer, en nede, og en oppe i 2.etg. Dert regjerwer guttaboys... Trenger nok en oppussing...men TTT...som du vet;)

    Koselig stue iallefall, takk foir titten!

    SvarSlett
  3. Så glade og fine farger Kaspara, det er bare så lyst og fint hos deg;) Så gøy med Portugal også da, gleder meg til å se bilder fra turen. Det har jo vært så fint vær her hjemme, vil bare at sommerværet skal fortsette jeg, selv om lune høstkvelder også er veldig fint. Denne uken har vi spist rips med vaniljesaus til den store gullmedalje, det er nostalgi for meg;) Håper vi sees snart, savner de gode samtalene asså. Lykke til med prosjekt kjellerstue...blir nok romjulsfeiring der tenker jeg, klem Wilhelmine/Nina.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Nina
      Takk for hilsen! Rips med vaniljesaus er min dessertfavoritt. Vi fikk høstet ripsen før vi reiste til Portugal, så nå ligger godsaker og venter i fryseren. Portugal var fantastisk, en utrolig avslappende og laid-back ferie uten altfor mye turisme. Reiser gjerne tilbake igjen.
      Kjellerstua kommer til å ta tid, men Gutta Boys er sååå giret på dette prosjektet. Det blir grått gulv, hvitmalt panel og grå hjørnesofa etter deres ønske.
      Så må vi fortsette skrapingen av huset også på forsiden. Vi kommer ikke til å klare å ta hele denne høsten, så det blir siste finish og maling til neste sommer. Jeg lar meg ikke stresse av det, selv om huset ser en smule merkelig ut fra forsiden.
      Glade dager til deg, vi snakkes etter hvert. Klem fra Kaspara

      Slett
  4. Så herlig lillestua er og,kan tenke meg det er ein koseplass:)så gøy å skal orde Kjellerstova,blir spennende å sjå!
    Her skal vi male gulvet i kjellerstova men masse som må gjerast her enda så tar tid..

    SvarSlett
  5. Nydelig og innbydende! :-)
    Lykke til igjen. Klem i fleng :)

    SvarSlett
  6. NYDELIG bidrag, kjære deg. Jeg elsker fargene.. Helt sukkersøtt.
    Håper du har det bra. Jeg savnet deg på IKEA lanseringen.

    Stor klem Henriette

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine detaljer! ;o)
    Lykke til!

    SvarSlett
  8. For en utrolig deilig blogg du har! Nydelige bilder med farger som bare er en fryd foe øyet :-)
    Jeg lurer på om du har fargekoden på den lille rosa krakken? Nydelig farge!!
    Pernille

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pernille
      Tusen takk for fine ord, det inspirerer!
      Beklager at jeg får svart deg litt sent.
      På bildet er det to krakker. Jeg tolker det som det er den runde krakken (litt blårosa på et vis) du ønsker fargekoden til. Den har jeg her:
      3020-R10B
      Om det skulle være den firkanta krakken finnes den koden under etiketten "Fargekoder" på høyre side av bloggen.
      Ha en super helg!
      Stor hilsen fra Kaspara

      Slett
  9. Tusen takk! Det var den lille og runde jeg mente ja :-) hjertelig! Glad jeg ble tipset av min interiørvenninne om bloggen din. DEN inspirerer! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen, Pernille
      Så bra at det var riktig krakk jeg ga deg fargekoden på. Jeg har faktisk akkurat malt et av tre settbord i den fargen også. Blir sikkert bloggbilder av det også.
      Lykke til med malingsprosjekt!
      Hilsen Kaspara

      Slett
  10. ..jeg må bare spørre!
    Den plakaten der.. Hvor har du kjøpt den?

    Jeg leter og jeg leter etter noe lignende å ha på soverommet, men finner liksom ikke "IT" plakaten :(
    *hjertesukk fra Ida Susanne*

    /sukkertøy for øyet

    SvarSlett