søndag 3. mars 2013

Bedagelig søndag



















































































Her har det vært en bedagelig søndag. Gutta Boys overnattet hos en kompis i natt, og far i huset og jeg spiste frokost alene ved langbordet. Hele dagen i går var gutta på fotballbanen, og det har de jammen meg vært i dag også. Vi voksne har plutselig fått mye alenetid. Føles litt rart, det skjedde liksom over natten. Plutselig hadde vi fått ganske så store barn som klarte seg uten oss i timesvis.
Nå er gutta hjemme, og vi har spist lang middag. Jammen meg  har jeg  lovet nystekte vafler til kveldsmat også. Vi må jo kose oss litt ekstra når vi er samlet!

Kanskje tenker du når du ser på bildene  at speilen jeg prøvde ved siden av det grå skapet, fremdeles henger oppe. Ja, det gjør den og den har faktisk fått oppholdstillatelse fra "høyere hold".  Kobberfatet og geviret er fjernet for denne gang. Jeg synes det var godt med litt farge ved siden av skapet jeg.

I dag har vi hengt opp den sorte, tøffe, rå legelampen. Vi  ble veldig fornøyde. Har gått og holdt den opp fire ulike steder utallige ganger før vi bestemte oss. Det ville bli et solid sår i den nymalte veggen, så det gjaldt å være mest mulig sikker. Skal prøve å få knipset bilder i morgen av den oppe.

Jeg har også et par London-temaer igjen; Spitafields marked og Petticoat Lane marked.
Kommer en av de første dagene!

Jeg har også startet med min sedvanlige vår-rydding  (far i huset hviner av begeistring)
I stedet for å legge tingene ut på Finn.no legger jeg de ut på stoffbloggen jeg før hadde som het "En dose retro". Den blir da heller til "Kaspara rydder og selger". Noen ting må hentes her i Sandefjord mens andre ting kan sendes. Jeg sier fra på bloggen når ting er lagt inn her.

ØNSKER DEG EN AVSLAPPET; DEILIG SØNDAGSKVELD!



10 kommentarer:

  1. Dette var akkurat det jeg trengte nå asså, et ekte super duper fantastisk Kaspara innlegg...blir så glad av å se på bildene dine jeg;)) Ha en fin vaffelkosekveld, klem Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Dette var akkurat det jeg trengte nå asså, et ekte super duper fantastisk Kaspara innlegg...blir så glad av å se på bildene dine jeg;)) Ha en fin vaffelkosekveld, klem Wilhelmine

    SvarSlett
  3. I see the fun pony print found a space on the wall ;) xo

    SvarSlett
  4. Nydelig gråfarge på det skapet ditt! Såå lekkert mot det fersken/nudefargete!
    Du er superflink med farger!

    Klem

    SvarSlett
  5. Fine, fine bilder! Du er så dyktig med farger, og så flink du er til å variere og bytte på ting! Alltid like kjekt å lese blogginnlegga dine. Ønsker deg ei fin ny veke:-) Klem frå mari

    SvarSlett
  6. Deilige bilder! Ser ut som om vi tiltrekkes av det samme, Kaspara. Samme pute i stolen, postkortet i nude med "smile" på ble med hjem fra bytur for en mnd siden og pryder veggen i gangen vår, grått skap på kjøkkenet...joda, ikke rart jeg føler meg hjemme her hos deg ;-) Så deilig med London-tur foresten, herlig med litt storby-input vil jeg tro. Jeg gleder meg til å se mere av dine inspirerende sy-prosjekter foresten, prikker er alltid gøy (blir vi aldri lei tro?) Og du...tusen takk for fine ord! klem

    SvarSlett
  7. Fint innlegg med, som vanlig, fine bilder av nydelige ting:)
    Liker så godt den puta fra Søstrene Grene) Har lyst på den, men pga kjøpestopp blir det ikke:)
    Husker godt da mannen og jeg kunne sitte om ettermiddagen og lese avisa i fred og ro mens barna leika ute....:) Hver alder sin sjarm;)
    Deilig med vafler til kvelds, varme vafler med smør og sukker mmmmmmmmmm:)
    ha ei fin uke:)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  8. Har for nylig fundet din blog og jeg ELSKER at læse med her; dine skønne, skønne billeder, sans for farvesammensætninger (her er MASSER at inspireres af til mine billeder OG naturligvis indretning!!) Jeg holder rigtig meget af din måde at skrive på - dejlig humor!! Sidder nærmest altid med smil på læben :-) Manden gav mig, i julegave, en tur til London engang til foråret, så jeg nærlæser dine indlæg fra turen!! Tak for en super skøn blog!!!

    SvarSlett
  9. Hei Kaspara,
    herlige bilder du tar. Det er alltid så fine farger hos deg.
    Tror kanskje jeg må kjøpe litt nude maling jeg også.
    ha en fin dag! klem Hege x

    SvarSlett
  10. Hei på deg! For noen nydelige bilder, elsker fargene i huset ditt :-) *smil!

    Håper du får en super tirsdagskveld.
    Klem fra Monica.

    SvarSlett