tirsdag 19. mars 2013

Øver på gult.......























































Gult og meg har aldri vært følgesvenner i interiørsammenheng. Jeg kan godt ta på meg en knallgul kjole sommerstid, men en gul vase eller en gul pute har aldri fått innpass i stua eller andre rom.
Jeg undres på om søsteren min med interiørbutikken og jeg har arvet et eller annet uoppdaget gen fra foreldrene våres som frastøter seg gult... Det var ikke mye gult i barndomshjemmet heller, men når det er sagt synes foreldrene våre at ALT var fint. Det var ingen tanker om matching og den slags. Søsteren med interiørbutikken har INGENTING gult og griner på nesen av gule ting.
Jeg må smile når jeg ser de gule bildene mot headingen, det er jo full skjæring med fargene jeg normalt sett omgir meg med.
Vel, allikevel... jeg øver på litt gult..... Når jeg ser disse bildene uavhengig av headeren og når jeg ser gule innslag hos andre, kan jeg godt like det.Jeg tror kanskje fargene jeg ellers er så glad i samt et par bilder her hjemme har lagt føringer på hvorvidt gult er fint hos oss eller ikke.
Den gule skålen fant jeg på et loppemarked for en tier en gang. Et innfall fikk meg til å gi den en sjanse, men jeg skal love deg den har sett mange mørke skap fra innsiden.
Gang på gang har jeg lagt den i esker som skal videre til gjenbruksbutikken, og hver gang har jeg plukket den opp i aller siste liten.Kanskje skal den bo hos oss allikevel...
Det gule putetrekket handlet jeg på en svensk nettauksjon for noen år tilbake. Jeg hadde enda ikke lært meg eller tenkt over at ôrngodt er putetrekk, så jeg trodde jeg bød på et dynetrekk og følte meg nok en tanke snytt over den lille stoffmengden som kom i posten.
Til slutt har jeg sydd en storblomstret oppbevaringspose i knallgult i dag for virkelig trene opp mitt forhold til gult. Vel, jeg synes stoffet er helt herlig, men den har allikevel fløyet over i MIN LILLE NETTBUTIKK som jeg har lagt inn litt KASPARA-SYDDE VARER  i nå. Her er det mange fugler blant annet i nude og korall om du skal ha en liten fargeklatt i de tonene.

HA EN SUPER KVELD!


14 kommentarer:

  1. Hihi! Jeg eelsker gult som kontrast! Og syntes det passet godt inn hos deg også jeg da ;) Her pyntes det mot normalen dog, med pasteller til påske og gult ellers. Sjefen sjøl har altså fått det bekreftet igjen at jeg er litt mot strømmen. Jaja.

    Ammokassen og patronkassen står forresten fortsatt på stua ;))

    SvarSlett
  2. Så fint! Jeg har heller aldri likt gult (heller ikke klesveien, men det skyldes nok at jeg med mitt røde hår ser direkte syk ut i gult...), men nå i det siste har jeg praktisk talt drøm om noe gult og endelig er det i hus. Synes faktisk det ble riktig fint. Likte veldig godt det gule putetrekket ditt og den gule skålen skjønner jeg godt at du ikke har klart å kvitte deg med. Lurer på om jeg må ta en titt i butikken din jeg, har kjøpt et par julestrømper av deg tidligere, kanskje jeg finner noe mer :) Fin kveld til deg

    SvarSlett
  3. Gult er en herlig og glad farge! Tenk på sola, solsikker og eggeplommer .. he he
    Jeg har ikke mye gult jeg heller, men nå holder jeg faktisk på å sy noe i gult ..
    Ha en super kveld du også!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Så morsomt at man er så forskjellig;)
    Jeg ble nemlig veldig tiltrukket så fort jeg så noe gult;)

    ELSKER gult, og synes gult er så innmari kult;)

    Så herlig stoff;)

    Du har det jo så flott, med eller uten gult;)

    Herlig kveld til deg;)

    -malla-

    SvarSlett
  5. Gult er kult, det er ikke mye gult hjemme hos meg heller, ikke er det noe i mitt kleskap som kan minne om den fargen....

    SvarSlett
  6. ikke mye gult hjemme hos meg heller, men jeg liker gult, på klær, og hos andre er det fint, jeg får det bare ikke til å passe inn her. Men jeg har noen små gule detaljer, på noen putetrekk, og så har jeg noen gule tekopper, og en lotusbolle med sennepsgult mønster på ;o)

    SvarSlett
  7. Tak for dine tanker om gult.
    Gul er solskin ;-) og en speciel farve at bruge; jeg kan godt forstå, at du kalder det, at man skal øve sig. Sammen med hvidt og sommerens lys er det så smukt og livsbekræftende - og det er meget smukt, som du har arrangeret det i hvide omgivelser. Jeg har lige fået gult stof hjem(økologisk bomuld) med hvide prikker - og det skal blive til sengetøj, små kjoler og andet fint i gult og hvidt. Jeg skal også lige øve mig;-)

    SvarSlett
  8. Jeg har heller ikke hatt helt sansen for gult - annet enn påskekyllinger, men denne våren har den sneket seg inn - om enn i en noe dusere nyanse :) Merker at gult gjør dagen lettere og lysere. Synes dine gulfarger er flotte!

    SvarSlett
  9. Så herlige bilder,gult er kult det men i moderate mengder men eg synest gult er stilig på klær,frisker opp:)så herlig stoff deg var!
    Ønsker deg ein fine onsdag skjønne deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Jeg elsker jo gult! I små doser, og det kan gjerne helle mot neongult eller sennep. Uansett, det er gledens dag i dag, og dette innlegget gjorde meg glad! Takk, du sprer glede med ditt fargerike univers, med eller uten gult! H :)

    SvarSlett
  11. God morgen - dette var jo ordentlige sol-bilder i vinterkulda:)
    Jeg tror jeg fikk en overdose av gult på 1990-tallet da omtrent alle fargevalg jeg tok, endte med gult! Nå heller jeg nok mer mot de skittengule, sennepsgule og gulgrønne tonene - men det er lite av det hjemme hos oss også. Jeg har blitt mer og mer glad i blåtoner med årene, jeg - hadde aldri trodd det - men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal male spisekroken på kjøkkenet i svak, svak turkisblå -
    ha-ha - der tror jeg nok at det må til massevis av lirkemanøver overfor ham jeg bor sammen med;)

    Ha en fin dag - her er det fortsatt grått, kaldt og isete - og så kom det jo i tillegg en sur nordavind - herlig!

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  12. Vitamininnsprøyting i blåsten! Gult er kult, men i små doser for meg og ikke alltid. Har et litt sånn elsk/hat-forhold til fargen, den krever så masse, men kan allikevel gjøre et helt rom. Men disse bildene gjorde meg glad:-) Og jeg er glad jeg ikke skremte deg med de gule kjærlighetene på pinne jeg ga deg for et par år siden;-) Hihi!

    Ha en fin dag!

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  13. Hei Kaspara! Jeg synes dine gule innslag er fine! Herlig oppbevaringspose du har sydd. Takk for hyggelig kommentar. Det går sakte men sikkert fremvoer med renoveringen, men det jammen meg en jobb. Til sommeren skal jeg pusse opp datterens store soverom som er en gammel spisestue! Male de gamle gulvene. Pusse vegger og male, vi må kanskje skifte vinud, vanvittig med jobb, men moro bare man har tid. Håper virkelig du kan komme på besøk en dag. Så fort jeg får anledning til å ta noen avspasseringsdager sender jeg deg en melding. Det er lenge siden sist nå. Ha en fin dag kjære deg. Nå må jeg hive meg rundt i den museale verden. Klem fra M

    SvarSlett
  14. I agree with you on this colour, and I don´t have many yellow things...but everytime around this time of year I have an urge to bring forth something yellow :)

    Have a great day!
    Margret

    SvarSlett